Gå til innhold

Videologic Digitheatre og SB Audigy

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å koble dette høyttalersettet (den versjonen de testa hos Hardware.no) til mitt SB Audigy Player-lydkort. For å gjøre dette gikk jeg på jakt etter en SP/DIF (til videologic-dekoderen) til minijack-kabel (SP/DIF på lydkortet), men jeg fikk bare høre at det ikke fantes. Det jeg gjorde da var å skaffe en vanlig minijack til stereo-kabel (i form av to RCA kontakter). Jeg koblet den røde inn i dekoderen, og jeg fikk AC3-lyd, men kun på DVD-filmer og ac3-filer. Ellers så fikk jeg bare stereo-lyd, også i spill som støtter EAX og flere høyttalere. Det jeg leste hos Creative, er at lydkortet bare kan sende ut AC3-lyd i "ferdigkonvertert" form, ellers ville bare lydkortet gi ut et PCM-signal (kun stereo) over SP/DIF-utgangen. Hva skal jeg gjøre for å kunne dra nytte av høyttalerne? Vil ikke ha no' fuckings stereo når jeg kan få 5.1 (egentlig bare 4.1 - Pro Logic pga spillene, men...). Noen som har noen gode råd. Jeg vil helst slippe å koble Subwooferen (med innebygget forsterker) direkte inn i lydkortet. Da må jeg styre lyden fra Suben, eller Windows, istedenfor å bruke fjernkontrollen til dekoderen.

Hvorfor kan utgangene på lydkortet kun sende ut et PCM-signal? Jeg har lest om folk som fikk det til å funke fint med de gamle Live-lydkortene!

Vil helst slippe å måtte høre spillene i stereo. Da kan jeg like godt skifte tilbake til de gamle analoge 4.1 høyttalerne fra Creative(Cambridge Sounworks). Jeg trodde jeg hadde velta de små bakhøyttalerne for siste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...