Grønn skalle Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Etter en liten tabbe på nettet så har jeg bestilt et pci kort i stedet for et agp kort Ja jeg vet de var en Kjempetabbe!! Men siden jeg ikke har et agp kort for hånden så vil jeg gjerne bruke pci kortet mitt foreløpig. Problemet er at jeg får ikke om noe skjermbilde! Helt svart skjerm, pcen starter så den funker:) Det er en helt ny pc, uten drivere installert eller noe annet. Hvordan kan jeg få frem bilde på skjermen??? Er det noen jumpere jeg må flytte på? Eventuelt hvilke og hvordan? Endret 5. mai 2004 av Grønn skalle Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Se i BIOS om pci er satt som første pri. for skjermkort. Jeg mener det kan hjelpe deg. Edit:Var litt kjapp der. Det kan jo bli et problem å gjøre forandringer i BIOS dersom skjermen er svart Kanskje må du låne deg et AGP-kort for å fikse problemet. Endret 5. mai 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Sett PCI modus på i BIOS, kanskje Lenke til kommentar
Grønn skalle Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Hadde tenket og sette pci modus på i BIOS ja, men skjermen er jo svart, helt korrekt! Må vel ta og låne meg et agp kort da, hvis ikke noen andre har et lurt forslag? Mener det skal være noen jumper som kan flyttes på. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Er vel en jumper som resetter BIOS. Det skal kunne fikse det. Edit:skriveleif. Endret 5. mai 2004 av XenZor Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Kan hende kortet har PCI modus som default hvis du resetter Cmosen ? Sjekk i manualen. Endret 5. mai 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå