BWW Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Noen som kjenner en god fremgnagsmåte for å sette opp virituell VPN på win 2003 server? Mvh Bjørn Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Virtuel VPN???? Hva er det? Du mener ikke VPN (Virtual Private Network)? på win2003 så går du på administrative tools -> Routing and remote access. inne i der høyreklikker du serveren og velger "configure and enable......". Wizaden setter opp det meste du trenger. Hvis du er usikker mellom PPTP og L2TP så begyn med PPTP for det krever mindre jobb og gir tilstrekkelig kryptering. Senere så er det å ta frem en klient og konfigurere en VPN tilkobling opp mot serveren. Ferdig! Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Noen som kjenner en god fremgnagsmåte for å sette opp virituell VPN på win 2003 server? En VPN er et Virtuelt Privat Nett - så en Virtuell VPN må da være et Virtuelt virtuelt Privat Nett - ergo et ekte privat nett. Du må begynne å snekre kabler Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Noen som kan si noe om hvordan man gjør dette i XP PRO. Prøvde med wizarden, men klientene klarte ikke å koble seg på. Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Det ska gå fint med wizarden, er du sikker på at du har brukt rett ip osv? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvordan sette opp vpn i XP : http://support.microsoft.com/default.aspx?...;305550&sd=tech Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Rare greier. Jeg har satt opp serveren og klientene akkurat som guidene sier, men likevel får jeg meldingen "The remote computer did not respond" Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Har du åpnet porter i en eventuell brannmur? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Nei, jeg hadde disabla brannmuren da jeg prøvde. Uansett fikk jeg det til nå, det var noe kluss med de IP adressene jeg hadde tilatt. Hvilke porter er det som brukes? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Bruker du L2TP eller PPTP ? Du finner fullstendig oversikt her : http://www.iana.org/assignments/port-numbers Bruk ctrl + f for å søke etter f.eks PPTP eller L2TP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå