Drama Llama Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Ext-Seeno, hvis du er ute etter å flame de som er imot deg kan du gjøre det et annet sted. For alt du vet kan "ung alder"-utsagnet tolkes som en tilstand, akkurat som "fjortiss"-begrepet. Jeg bare påpekte det... Og fjortis er ikke akkurat positivt.. Men blås i hva jeg sier.. Kan noen komme med meninger som faktisk er relatert til saken? Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Her er det noe alvorlig galt. Jeg foreslår at noen lager en tråd med "PAKISTAN OG SOMALIA ER GALE" Den ville bli stengt og folk ville snakket om rasisme før jeg ville rukket å si noenting. Men her handler det jo om USA... USA sier vi hva vi vil om, eller? Igjen kommer du med disse rasisme anklagene. Utrolig. Hva har dette med rasisme å gjøre? Jeg liker ikke at de skyter tilsynelatende sivile personer... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Her er det noe alvorlig galt. Jeg foreslår at noen lager en tråd med "PAKISTAN OG SOMALIA ER GALE" Den ville bli stengt og folk ville snakket om rasisme før jeg ville rukket å si noenting. Men her handler det jo om USA... USA sier vi hva vi vil om, eller? Igjen kommer du med disse rasisme anklagene. Utrolig. Ok, her vil jeg nå komme med en påstand. Vurder så om den er rasistisk... Enig.. Somalia er helt ville... Du så personen som prøver å krabbe vekk? Å drepe en skadet fiende med vilje er en krigsforbrytelse ifølge internasjonal lov.. Ikke det at Somalia bryr seg med internasjonale lover da... Alle disse somalske familiehærene burde blitt stilt til ansvar for desse handlingane. Er rett og slett farlig at dei får fritt spelerom til å gjere akkurat det dei vill overalt. Dette er utsagn klipper dirkete fra tråden, men USA og US Army er skiftet ut. Dette vil dere sikkert mene er både rasistisk, nazistik, facistisk etc. Men merk dere, den eneste forskjellen er at USA og US army er skiftet ut med et annet land... USA virker som om er det eneste landet man kan hakke på "ustraffet" og "uflammet" Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Men det hadde vært fint om du, som støtter dette, kunne redegjort for hvorfor du støtter det, og hvordan man kan være skråsikker på at det er et våpen. Det er jo tilsynelatende bare et rør eller noe i den dur ute i en åker ved en traktor.. Det har ikke falt deg inn at kanskje det er et landbruksredskap? Når jeg så denne filmen (kort versjon) reagerte jeg selvfølgelig sterkt, og tenkte at dette var trigger-happy amerikanere på tur igjen. Men litt mer studier i diverse fora og pressemeldinger (denne saken var på CNN for lenge siden) resulterte i at jeg fikk et annet syn på saken. USA mistet ukentlig helikoptre etter beskytning fra "bønder", og man hører at besetningen er tydelig nervøse for at det samme skal skje dem. Våpenoffiseren idenfisererer det som en våpen, da er det størst sjanse for at det er akkurat det. Det er ikke hvem som helst som slipper til i den posisjonen. Men jeg kan ikke si mer enn det, siden jeg vet jeg ikke har kunnskaper nok til å idenfisere gjenstanden. Lenke til kommentar
PunkFace Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 [quote name='HeRbie' date='05/05/2004 : 14:09'] Dette er KRIG folkens... Det er ikke alltid det er så koselig å se for sivile øyne. "USA må stoppes?" -For en totalt imbesil konklusjon. Vet ikke hvilken versjon av denne filmen denne er i, den finnes i en kort og en lang. I den lange versjonen observerer helikopteret irakerne mens de driver og flytter våpen (som blir identifisert før de får ordre om å skyte) Jeg har lest _mye_ om denne videon på nettet siden jeg lurte på det samme som dere, det er lett å bli opprørt når man ser slike våpen i bruk. Men det er også lett å trekke for raske konklusjoner. [/quote] Uansett hvordan videonen er klippet er den nok et bevis på USAs ignorering av internasjonale lover og regler som gjelder krig. TIL OG MED ooo store USA har underskrevet menneskerettighetsærlkæringer og konvensjoner. Det triste er at USA, som utad prøver å fremme disse rettighetene, er på topp ti av land som samtidig bryter dem. Uansett hva som har skjedd på forhånd av det vi får se i denne snutten så har IKKE amerikanske styrker lov til å skyte skadde mennesker i krig. Heller ikke personer som viser vilje til overgivelse. SÅ LANGT I FRA personer som ikke viser tegn til våpenbruk. Personer som deg HeRbie irriterer meg litt. Du har helt sikker gode baktanker med å forsvare USA litt i den store USA-hat-bølgen som bygger seg opp. Og du har helt sikkert lyst til å kvervulere litt med meninger som den standard mannen i gata har. (Belive me, I know the feeling!) Men denne videoen har 0,1% viktighet når man ser på alt det andre bevismatriellet som stadig dukker opp. Rapporter om tortur i fengsler. Bilder hvor amerikanske soldater mishandler irakiske fanger. Ta en titt på Guantanamo-basen på Cuba! I hele tatt er USAs alenegang i internasjonale konflikter som denne en TOTALT skremmende tanke. Bush-administrasjonen sitter der ved hjelp av et statskupp! USA har ingen rett til å holde på slik de gjør. Generalisering av amerikanere generellt blir påpekt i denne diskusjonen. Slik er det alltid når noen hevder at "amerikanerne er fæle", så er det en amerikaner med stars and stripes på veggen som sutrer over at "uhu, hvorfor skal alle amerikanere dømmes for noe som bare et fåtall av amerikanere gjør!". Faktum er at noen av de største anti-"amerikanske" personene er født amerikaner. Disse gjør en veldig god jobb. Men faktum er også at Bush sitter med makta der borte. Hvorfor? Jo, for det amerikanske folket har støttet ham og gitt ham stemmer. FOR FAEN! De satt og så på når han kuppet det hvite huset!!! Forbruksamfunnet der borte er basert på redsel og folket blir trykket ned i dritten hver eneste dag. "Keep everyone afraid and they'll consume!" Våpnene flyter i gatene, NRA/KKK er en lovlig organisasjon! Hele administrasjonen til Bush sitter i styrer i megainternasjonale selskaper som har økonomiske interesser i krig og faenskap. De 10 bud henger oppe på alle offentlige steder. Homofili er ulovlig i 80% av hele USA. INGEN bør dømmes etter hvor de er født, men jeg mener at det ligger noe bak amerikaner-forakten noen sitter inne med. Folket der borte må snart innse hva USA har blitt og reise seg mot dette! Heldigvis er det noen som forsøker. Sjekk ut [url="http://www.punkvoter.com"]http://www.punkvoter.com[/url] Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Vi har ikke snakket et ord om Somalia... Dette dreier seg om Irak... Og ja, utsagnet ditt er rasistisk... Jeg har hele tiden prøvd å si at det er stret i USA som er skyld i dette... Du sier hele somalia... Og jeg vet hva tråden heter, det er ment mest som et blikkfang.. Tittelen "Usa sin regjering er helt gale" er ikke like fengende. Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Men det hadde vært fint om du, som støtter dette, kunne redegjort for hvorfor du støtter det, og hvordan man kan være skråsikker på at det er et våpen. Det er jo tilsynelatende bare et rør eller noe i den dur ute i en åker ved en traktor.. Det har ikke falt deg inn at kanskje det er et landbruksredskap? Når jeg så denne filmen (kort versjon) reagerte jeg selvfølgelig sterkt, og tenkte at dette var trigger-happy amerikanere på tur igjen. Men litt mer studier i diverse fora og pressemeldinger (denne saken var på CNN for lenge siden) resulterte i at jeg fikk et annet syn på saken. USA mistet ukentlig helikoptre etter beskytning fra "bønder", og man hører at besetningen er tydelig nervøse for at det samme skal skje dem. Våpenoffiseren idenfisererer det som en våpen, da er det størst sjanse for at det er akkurat det. Det er ikke hvem som helst som slipper til i den posisjonen. Men jeg kan ikke si mer enn det, siden jeg vet jeg ikke har kunnskaper nok til å idenfisere gjenstanden. Så våpeneksperter kan analysere et objekt langt borte, som de ser på en svart/hvit skjerm, på et par sekunder? Disse ekspertene er jo overmennesklige. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vi har ikke snakket et ord om Somalia... Dette dreier seg om Irak...Og ja, utsagnet ditt er rasistisk... Jeg har hele tiden prøvd å si at det er stret i USA som er skyld i dette... Du sier hele somalia... Og jeg vet hva tråden heter, det er ment mest som et blikkfang.. Tittelen "Usa sin regjering er helt gale" er ikke like fengende. Slik jeg forstår deg er Rasisme greit hvis man bruker det for å få oppmerksomhet????? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Sjølv om gjenstanden var eit våpen så utgjorde det ikkje noken trussel for helikopteret, med tanke på at det låg forlatt på eit jorde. Det med Somalia, loven er lik for alle, alle krigsforbrytere burde blitt stillt til ansvar. Det er berre det at dei som filmer sine eigne krigsforbrytelser er lettere å ta ein dei som berre har augevitner til at krigsforbrytelsen skjedde. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 mye rart Hva har dette med saken å gjøre? Du får omforumlere deg hvis jeg skal skjønne noe av det du sa. Jeg tolket det dithen at du ikke godtar at man kaller USA for helt gal, uten at man kan kalle det rasisme. Noe som er helt absurd. Grunnen til at mange ikke har et sukkerkake forhold til USA som deg har ikke noe med rase å gjøre. Hvis jeg kaller en FrP'er en idiot pga hans økonomipolitikk f.eks, blir jeg da en rasist? nei. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Personer som deg HeRbie irriterer meg litt. Du har helt sikker gode baktanker med å forsvare USA litt i den store USA-hat-bølgen som bygger seg opp. Og du har helt sikkert lyst til å kvervulere litt med meninger som den standard mannen i gata har. (Belive me, I know the feeling!) Men denne videoen har 0,1% viktighet når man ser på alt det andre bevismatriellet som stadig dukker opp. Rapporter om tortur i fengsler. Bilder hvor amerikanske soldater mishandler irakiske fanger. Ta en titt på Guantanamo-basen på Cuba! I hele tatt er USAs alenegang i internasjonale konflikter som denne en TOTALT skremmende tanke. Bush-administrasjonen sitter der ved hjelp av et statskupp! USA har ingen rett til å holde på slik de gjør. Les litt mer av tråden kompis. Jeg prøver ikke å forsvare USA på noen måte. Men mine meninger er irrelevante, de skal ikke påvirke oppfatningen av denne filmen. Det jeg reagerer på er at det er blitt så pop å hate USA, uten å forsøke å skaffe seg et nyansert synspunkt eller mer info bak saken. Det blir mye ensporet "USA suger" stoff, uten noen form eller interesse for god kildekritikk. Endret 5. mai 2004 av HeRbie Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Vi har ikke snakket et ord om Somalia... Dette dreier seg om Irak...Og ja, utsagnet ditt er rasistisk... Jeg har hele tiden prøvd å si at det er stret i USA som er skyld i dette... Du sier hele somalia... Og jeg vet hva tråden heter, det er ment mest som et blikkfang.. Tittelen "Usa sin regjering er helt gale" er ikke like fengende. Slik jeg forstår deg er Rasisme greit hvis man bruker det for å få oppmerksomhet????? Neida.. Jeg sa det var et blikkfang.. Jeg åpnet tråden med å påpeke at det var den amerikanske regjeringen det dreide seg om...! Og jeg er ikke fan av rasisme, og det å fordømme Usa, et land med samme relgion som oss, og en stor hvit befolkningsmasse(uten at dette har noe med saken å gjøre), er ikke akkurat rasisme. Somalia derimot er et muslimsk land om jeg ikke tar helt feil. Og befolkningen har en annen "rase" en oss... Å fordømme dette landet for noe befolkningen gjør, er rasisme. Jeg fordømmer nasjonen Usa, ikke folket, slik som du gjør når du sier "somalske familiehærene". Jeg tror ikke regjeringen i Somalia digger disse familiehærene... Endret 5. mai 2004 av Ext-Seeno Lenke til kommentar
PunkFace Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Personer som deg HeRbie irriterer meg litt. Du har helt sikker gode baktanker med å forsvare USA litt i den store USA-hat-bølgen som bygger seg opp. Og du har helt sikkert lyst til å kvervulere litt med meninger som den standard mannen i gata har. (Belive me, I know the feeling!) Men denne videoen har 0,1% viktighet når man ser på alt det andre bevismatriellet som stadig dukker opp. Rapporter om tortur i fengsler. Bilder hvor amerikanske soldater mishandler irakiske fanger. Ta en titt på Guantanamo-basen på Cuba! I hele tatt er USAs alenegang i internasjonale konflikter som denne en TOTALT skremmende tanke. Bush-administrasjonen sitter der ved hjelp av et statskupp! USA har ingen rett til å holde på slik de gjør. Les litt mer av tråden kompis. Å? Jeg er rimelig sikkert på at jeg har lest det meste. Hva har jeg gått glipp av? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vi har ikke snakket et ord om Somalia... Dette dreier seg om Irak...Og ja, utsagnet ditt er rasistisk... Jeg har hele tiden prøvd å si at det er stret i USA som er skyld i dette... Du sier hele somalia... Og jeg vet hva tråden heter, det er ment mest som et blikkfang.. Tittelen "Usa sin regjering er helt gale" er ikke like fengende. Slik jeg forstår deg er Rasisme greit hvis man bruker det for å få oppmerksomhet????? Neida.. Jeg sa det var et blikkfang.. Jeg åpnet tråden med å påpeke at det var den amerikanske regjeringen det dreide seg om...! Og jeg er ikke fan av rasisme, og det å fordømme Usa, et land med samme relgion som oss, og en stor hvit befolkningsmasse(uten at dette har noe med saken å gjøre), er ikke akkurat rasisme. Somalia derimot er et muslimsk land om jeg ikke tar helt feil... Å fordømme disse menneskene utifra deres samfunnsnormer er rasisme. Jeg fordømmer nasjonen Usa, ikke folket, slik som du gjør når du sier "somalske familiehærene". Jeg tror ikke regjeringen i Somalia digger disse familiehærene... Religion har igjen ingenting med raser å gjøre. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Forresten: Har Somalia noen regjering? :S Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Personer som deg HeRbie irriterer meg litt. Du har helt sikker gode baktanker med å forsvare USA litt i den store USA-hat-bølgen som bygger seg opp. Og du har helt sikkert lyst til å kvervulere litt med meninger som den standard mannen i gata har. (Belive me, I know the feeling!) Men denne videoen har 0,1% viktighet når man ser på alt det andre bevismatriellet som stadig dukker opp. Rapporter om tortur i fengsler. Bilder hvor amerikanske soldater mishandler irakiske fanger. Ta en titt på Guantanamo-basen på Cuba! I hele tatt er USAs alenegang i internasjonale konflikter som denne en TOTALT skremmende tanke. Bush-administrasjonen sitter der ved hjelp av et statskupp! USA har ingen rett til å holde på slik de gjør. Les litt mer av tråden kompis. Å? Jeg er rimelig sikkert på at jeg har lest det meste. Hva har jeg gått glipp av? redigerte innlegget mitt mens du skrev. Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Vi har ikke snakket et ord om Somalia... Dette dreier seg om Irak...Og ja, utsagnet ditt er rasistisk... Jeg har hele tiden prøvd å si at det er stret i USA som er skyld i dette... Du sier hele somalia... Og jeg vet hva tråden heter, det er ment mest som et blikkfang.. Tittelen "Usa sin regjering er helt gale" er ikke like fengende. Slik jeg forstår deg er Rasisme greit hvis man bruker det for å få oppmerksomhet????? Neida.. Jeg sa det var et blikkfang.. Jeg åpnet tråden med å påpeke at det var den amerikanske regjeringen det dreide seg om...! Og jeg er ikke fan av rasisme, og det å fordømme Usa, et land med samme relgion som oss, og en stor hvit befolkningsmasse(uten at dette har noe med saken å gjøre), er ikke akkurat rasisme. Somalia derimot er et muslimsk land om jeg ikke tar helt feil... Å fordømme disse menneskene utifra deres samfunnsnormer er rasisme. Jeg fordømmer nasjonen Usa, ikke folket, slik som du gjør når du sier "somalske familiehærene". Jeg tror ikke regjeringen i Somalia digger disse familiehærene... Religion har igjen ingenting med raser å gjøre. Greit... De tilhører en annen rase... Og uansett ville det vært feil av vesten å blande seg inn i den innbyrde konflikt de sitter med. Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Forresten: Har Somalia noen regjering? :S Greit.. De har ikke det, men la meg omformulere.. Jeg tror ikke allmenheten i Somalia digger konflikten der... Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Så denne videoen på internett idag. Viser et amerikansk helikopter som skyter irakere.. Bl.a En som de først skadeskyter og så dreper helt. Usa må stoppes!! EDIT1: Det er fra et Apache helikopter... EDIT2: Det ser ut som om filen er tatt ned fra serveren for noen minutter siden.. Legger ut på ftp.. Dette må ut til folket... EDIT3: La filen ut på ftp.. * Credits til Dingot0m (min bror) for mirror * De hadde ingen garanti for at dette ikke var en selvmordsbomber eller at han hadde en stinger-missil i bilen. Det at han ikke overgir seg eller vifter med hvit flag er god nok grunn til å fyre opp minigunen. Edit: Roger Endret 5. mai 2004 av FiskePinna Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Problemet med slik skyting som vi ser i filmopptaket er at den viser en krigssituasjon. I Irak i dag skulle det ikke være krig, men okupasjon. Ergo har amerikanerne mislyktes totalt i det de kom til Irak for å gjøre. For å hente et sitat fra en jeg diskuterer historie med - dere får unnskylde norsken hans: Sitat varulv2468 Aldri tidligere hadde USA gått til krig på så uklar basis og på så skrøpelig grunnlag som knapt kunne tjener de amerikanske interesser i landets tredje angrepskrig i historien siden 1789 og kanskje det meste soleklare eksempelet på en angrepskrig i USAs historie. Menneskerettigheter brukes som en unnskyld for anslag mot Irak med regimeskiftelse som mål, et målsetning som er forbudt og uaksepterende som krigsmål helt siden 2.vk ( tross eksempler som Afghanistan 79, Kambodsja 78-79 og Uganda samtidige ), masseødeleggelsesvåpen vist seg som en vits og dersom man hadde ikke sett så mye som et gram utover blåpapir og planer om fremtidige prosjekter med tidsprogram i tiår- var det ingenting der heller. Bush junior og hans administrasjonen interessert seg ikke for Iraks folk eller Irak, heller ikke for konsekvensene av deres handlinger eller noe annet- de bare vil ha Saddam Hussein i deres bilde som den onde selv vekk for enhver pris og 11. september var anledningen de hadde bedt om. Likende opptredens utenrikspolitisk sett fra USAs side var ALDRI observert før noensinne ikke selv i deres meste imperialistiske ære i 1890-1940 eller deres ansvarsløse policy i 1814-1850. Det er likevel spesielt med tanke om retorikk i bruk, sterke paralleller med Reagans språksbruk om Sovjet i 1980-1985. Irak hadde blitt tatt, men nå erfaret Rumsfeld og de militære befal der borte at de hadde menn og ressurser til å vinne seirer, men ikke nok menn og ressurser- heller ikke klarhet i tenkning bak planlegging- til å sikret seieren og å kunne garantere den ønskede prosessen. Terror herjet vidt i Iraks gatene, oppstandene i sjiamuslimsk Irak som skyldes overreaksjoner mot mindreverdige objekter som en avis med begrensede utgave og i Fallujah der maktmisbruk var et akutt problem helt siden starten og deretter mangelen på sikkerheten umuliggjorde en klar fremtid i Irak. Nå ser det ut at en kan fryktet at USA med Bush junior i spissen vil stikke halen mellom bena og overlatt alt til FN å rydde opp generelt sett selv om de knapt kunne trekke seg ut over natta- til det er MidtØsten altfor destabiliert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå