Vu-caN Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Er på utkikk etter et nytt 64bits-system, og er i tvil om hvilket hovedkort jeg skal velge. Har lest tidligere på forumet at mange har ventet på nforce3, men hva er egentlig fordelene med dette chipsetet framfor via? Har fra mangt og mange hørt mye godt om VIA, samt K8T800. Lenke til kommentar
lizon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 nforce 3 150 har kommet, det har vert ute siden september i fjord. det er nforce3 250/250gb mange venter på... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Har fra mangt og mange hørt mye godt om VIA, samt K8T800. tror jeg aldri har hørt noe positivt om via fra noen Men ingen tvil om at K8T800 er et langt "bedre" system enn nForce3 150(pro), men nForce3 250(GB) skal rette på mye av det som er feil med 150. Lenke til kommentar
lizon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 tror jeg aldri har hørt noe positivt om via fra noen ikke jeg heller... Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 ok, da får dere høre det nå...før nforce2-kortene kom så var det via som ga best ytelse for socket A, nforce var latterlig. Jeg har vel hatt 3-4 forskjellige via-mobos, og vært storfornøyd med alle Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Fordi nForce3 250Gb har; fungerende AGP/PCI lås, det har dedikert buss til gigabit ethernet, innebygd kontroller for 4 SATA disker, innebygd brannmur som er bra... kan ikke komme på nå mer i farta. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Per dags dato sitter man med to ikke helt optimale chipset for A64, nemlig K8T800 fra VIA og nForce3 Pro 150 fra NVIDIA - i tillegg til et mindre utbredt chipset fra SiS som faktisk er ganske bra. VIA-chipsettet gir god ytelse, men har en forferdelig dårlig sørside, som gjør at man kan oppleve at hele henger seg midlertidig ved kraftig last av IDE/USB selv om CPU-lasten ikke er høy (jeg vet hva jeg snakker om her dessverre). nForce3 Pro 150 har ikke helt den ytelsen som man skulle forvente, men ikke problemene med last på sørsiden. nForce3 250 som kommer om ikke så lenge har derimot alle fordelene, og ingen av ulempene. Verdt å vente på. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Fordi nForce3 250Gb har; fungerende AGP/PCI lås, det har dedikert buss til gigabit ethernet, innebygd kontroller for 4 SATA disker, innebygd brannmur som er bra... kan ikke komme på nå mer i farta. Det er noen gode grunner for å vente ja.. Lenke til kommentar
lizon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 ok, da får dere høre det nå...før nforce2-kortene kom så var det via som ga best ytelse for socket A, nforce var latterlig. Jeg har vel hatt 3-4 forskjellige via-mobos, og vært storfornøyd med alle var det ikke a64 vi snakket om nå a?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Men ingen tvil om at K8T800 er et langt "bedre" system enn nForce3 150(pro), men nForce3 250(GB) skal rette på mye av det som er feil med 150. Hva legger du i bedre? Hvilke feil er det nVidia trenger å rette opp angående nForce 3 150? Det er vel VIA som må rette opp saker og ting. Lenke til kommentar
jct Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Kremt... Jeg kjøpte et amd 64-bit system for 2 måneder siden, og valge da et K8T800-basert hovedkort fra Asus. Maskinen fungerte utmerket fra første stund, og har til dags dato vært dønn stabilt Har aldri måttet reboote maskinen, eller opplevd at den slår seg av av seg selv... Og jeg har brukt maskinen MYE! Ser derfor ikke noe poeng i å vente, dersom argumentet er at Nforce 3 250 blir mer stabilt... Lenke til kommentar
lizon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Men ingen tvil om at K8T800 er et langt "bedre" system enn nForce3 150(pro), men nForce3 250(GB) skal rette på mye av det som er feil med 150. Hva legger du i bedre? Hvilke feil er det nVidia trenger å rette opp angående nForce 3 150? Det er vel VIA som må rette opp saker og ting. jeg tror nok det er VIA som må rette opp i saker og ting ja... Civilix sa at K8T800 er et langt "bedre" system enn nForce3 150(pro). Det er jeg helt uenig med deg i... det er akkuratt det motsatte! edit: leif Endret 5. mai 2004 av lizon Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Argumenter for utsagn er velkommen! Jeg startet egentlig tråden for å få klarhet i ting og tang, og ikke bare pjatt eller hummer og pølsevev. Hvis gjerne til tester og seriøse sider. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vel når det gjelder ytelse er vel kt 800 bedre,men det er ikke mye. Når det gjelder stablitet så er nForce 3 lysår foran . Har selv erfaring med flere kort av begge typene . Lenke til kommentar
TJ Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) ok, da får dere høre det nå...før nforce2-kortene kom så var det via som ga best ytelse for socket A, nforce var latterlig. Og hvilken rolle spiller det nå, når situasjonen er en helt annen? EDIT: Skriveleif Endret 5. mai 2004 av TJ Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Mitt utsagn om at nForce3 150 var bedre enn K8T800 var ikke bastert på erfaringer, og hadde heller lite å gjøre med stabilitet. Utsagnet var basert på spesifikasjoner, features og tester, sorry hvis noen tok det som noe annet. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vel når det gjelder ytelse er vel kt 800 bedre,men det er ikke mye. Når det gjelder stablitet så er nForce 3 lysår foran .Har selv erfaring med flere kort av begge typene . Det er en sannhet med modifikasjoner.... K8T800 er fullstendig stabilt hvis man har skaffet seg RAM som passer skikkelig og man ikke har kjøpt en av de virkelig bedritne ASUS-kortene som var på markedet en stund. Har selv VIA-chipset på min dual-rig (hjelpe meg, gleder meg til nForce3 Pro 250 kommer), og det er dønn stabilt, men i kjent VIA-stil er det lite glad i kraftig load på IDE/USB-kanaler. Dog stemmer det at man med nForce3 er bedre sikret mot ustabilitet. Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Når kommer egentlig nForce 3 250 ut. Skulle det ikke komme ut i på begynnelsen av mai? Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Kommer nok ikke før i begynnelsen av juni! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Kommer nok ikke før i begynnelsen av juni! Du har nok desverre rett der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå