Joggi Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Åssen skal jeg få disken min til å gå over til dma overføringsmodus den står på PIO no og det er utrolig tregt Hd er i en skuff I instillingene er den slik: Overføringsmodus : DMA hvis tilgjengelig Gjeldene modus PIO-modus Hørte rykter om at det er skuffen som gjør det slik Specs er WD 80 gb i en aopen hk med p4 2,6 ghz ny maskin Noe jeg kan gjøre?? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei. Kan denne hjelpe: http://www.2e.org/dma.htm Good Luck. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 har vært der men der men det skijer ikke noe den står innstillt på dma if availeble åssen skal jeg få den til å virke slik den skal da??? har win 2000 og jeg vet at disken er dma 100 Lenke til kommentar
collargoll Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Avinnstaller IDE-kanalen, og restart maskina. Blir automatisk reinnstallert når du starter igjen, og da skal du kunne velge DMA. Hadde nettopp samme problemet. Funker fint nå! Lenke til kommentar
Bjoern^^ Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg hadde akkurat det samme problemet. fixet det for 1 min. siden Det som var problemet til meg var at IDE kabelen ikke funket helt som den skulle. Da jeg byttet den funket det fint. Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Dersom Windows finner feil ved overføring mellom en enhet og kontrolleren mer en et visste antall ganger (tror det er 5), setter den hastigheten automatisk ned til PIO. Dette kan komme av menge ting, feks dårlig kabel. Dersom du legger merke til at dette skjer gang på gang, er det mest sannsynlig en hardware feil. Prøv feks. å bytte til en annen ide kabel. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 for å komme med en vesentlig tillegsopplysning så gjelder dette 12 maskiner kan skuffen påvirke det slik at den ikke godtar dma?? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Tviler på det. Selv om det skulle være en gammel ATA/33 kobling i skuffen, så ville DMA fortsatt fungert. Men: På et gammel Abit-kort opplevde jeg fra tid til annen at en disk brått "hoppet av DMA" og ville ikke på igjen selv om jeg avinstallerte diskkontrollere osv. Men hvis jeg først sa at det kun skulle være PIO, rebootet, satt til "DMA if..." og rebootet igjen... da var det DMA for alle penga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå