Gå til innhold

plutselig bluescreen, treeeg oppstart

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Laptop som er koblet mot nettet. I går kveld satt jeg å arbeidet på min pc da plutselig noe rart skjedde. Jeg fikk en blåskjerm i noe sekunder. Det sto noe om en alvorlig feil.. men det gikk så fort så jeg husker ikke hva det sto.

Etterpå reboota pcn. Nå brukter den 15 minuter på å komme inn i windows!!

Før var dette gjort på 30 sekunder. Hva kan ha skjedd?

Nå virker det som pcn jobber på halv maskin...

Har prøvd alle sasser remove greier men finner ingen ting... er det virus eller er det noe med hardwaren?

:wallbash:

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:eek:

For å sjekke hardware problem så følger det ofte med diagnose cd`er (en utility cd som sjekker feil i alle enheter på bærbare maskiner) for enkelte typer bærbare pc`er.

Hvis du er heldig og har en så skader det jo ikke å kjøre diagnose på den.

Kanskje du finner tilsvarende på nettet om du søker på type bærbare maskin du har.

Du kan også sjekke event viewer på maskinen din.

under start -> sttings -> control panel -> adminstrativ tools.

Her blir det skrevet en flere logg filer over feil som oppstår.

Lenke til kommentar

Nei - han mener scandisk. Ligger som verktøy på disk-egenskaper, heter noe sånt som "sjekke disken for feil" på norsk...

Disk defragmenterer er for å reorganisere filene for bedre ytelse, scandisk for å sjekke disken for skader og evt merke defekte lagringsenheter for å unngå å bruke de mer.

Endret av DieBert
Lenke til kommentar

Scandisk finnes bare i Win9x.

I Windows 2000/XP heter det checkdisk. Du kan kjøre det ved å gå inn på My Computer, høyreklikke på harddisken din, velge Properties, Tools og Check now. Kryss av for begge valgene og start. Svar Yes på spørsmålet og restart maskinen. Da kjører checkdisk automatisk under oppstart.

Lenke til kommentar

Da jeg ringte multicom i dag tidlig og fortalte om mitt problem fikk jeg beskjed om å sende inn hele pcn..

Tenkte det var værdt å forhøre seg her på forumet før jeg sendte den. En smart nisse her inne tipset om scandisk.

Da har jeg kjørt scandisk, og tru det eller ei.. Nå funker PCn :thumbs:

Takker og bukker

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...