molna Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Gidder sjelden kommentere artikler, men denne synes jeg var drøy. Hvis Amobil kunne ha utdypt hva de mener med at X600 stiller sterkt på spill, hadde det vært fint. Dette strider i allefall totalt mot hva oppfatningen og erfaringen hos mobilspill-industrien er angående denne mobilen. Selv har jeg ikke noe positivt å si om java-implementeringen på X600, den er rett og slett ubrukelig i velkjent Samsung-stil. Altfor treg, og som vanlig hos Samsung, inkompatibel med de fleste andre Samsung-mobiler selv om det stort sett er basert på generic koding uten spesifikke Samsung-APIs. Utvalget av spill til X600 er derfor nesten ikke eksisterende. Den får skryt for at det følger med 2 spill... Da spør jeg, finnes det noen mobil som leveres med mindre enn 2 spill? (kommentaren er til dette sitatet fra testen: "Også når det kommer til spill har X600 en god del å stille opp med. For det første har telefonen en innebygget Java-motor som lar deg laste ned nye spill for å spille på telefonen og for det andre så er det lagt ved det 2 medfølgende spill.") Sorry Amobil, men her har dere vist at dere egentlig ikke har peiling på hva dere snakker om Var mere jeg synes var drøyt også, men skal holde meg til spill. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Samsung X600 er ingen ultimat spilltelefon, det har vi ikke hevdet. Men telefonen kommer opp til de kravene vi setter for at også en som er opptatt av spill skal bli fornøyd med den. Når det kommer til spill, så er det viktigste at telefonen har en spillmotor, enten Mophun eller Java. Ikke hvor mange spill den har. Antall spill er egentlig kun viktig når telefonen mangler spillmotor og brukeren dermed ikke kan laste ned nye spill etter ønske. Så den er litt tynn. Siden du spør kan jeg jo for eksempel nevne Nokia 6800 og 6650. Den ene har ett spill, mens den andre har ingen. Dette er bare eksempler, det finnes flere. Du nevner også at telefonen er treg. Jeg merket ingen prblemer med respons på X600, og telefonen fikk greie resultater i benchmark. Ingen av spillene som følger med hakker eller har problemer med å kjøre, noe som gjør at den er grei å spille på. Eksempler på telefoner som er trege er vel mer Siemens A60 og C60 og Motorola C350 som alle er omtrent så uresponsiv at det ikke blir spesielt artig å spille lenger. Og hva oppfatningen hos mobil-industrien er, bryr oss heller lite. Vi gir telefonen poeng for hva den klarer og ikke hva andre mener. Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Du sier altså nå at antall spill ikke er viktig, som motstrider deres egen artikkel... (se sitatet i 1. posten). Problemet deres er vel at dere kun har testet de spillene som følger med på mobilen, ser de funker noenlunde og dermed uriktig påstår den er rimelig rask på java. Dette er helt feil. Kontakt et bra spillfirma og spør hvor mange av spillene deres som hadde vært mulig å portet til en såpass treg mobil. Sitat levlex: "Vi gir telefonen poeng for hva den klarer og ikke hva andre mener". Positiv innstilling, men dere har ikke peiling på hva den klarer. Eller sagt på en annen måte, dere har ikke peiling på alt det den ikke klarer. A60 har ikke engang java, vet ikke hvorfor du nevner den... X600 har til og med tregere java enn enn T610, en mobil som vi har måttet lage lite-versjoner av spill til for i det hele tatt få dem til å funke (og ja, C60 kjører normal-versjonene av disse spillene). Gjentar nok en gang at JBenchmark er basert på Generic MIDlets og ikke særlig representativt i spill, der man oftest bruker device-spesifikke APIs (noe som gjør T610 betydelig raskere enn X600, selv om JBenchmark tilsier at T610 bare er 10% raskere). Lenke til kommentar
levlex Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg sier ikke at antall spill er helt uvesentlig, men står ved at dette er mindre viktig når telefonen har en spillmotor... Når det kommer til java så er det vel ingen hemmelighet at du som jobber med dette har mer peiling enn oss på den fronten. Hvis du da kanskje har noen forslag til en måte vi kan bli bedre på så er du hjertelig velkommen til det. Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Det var litt bedre tone ja Det hjelper å se seg litt rundt da. Det finnes ikke akkurat så mye spill til Samsung-mobiler, og det er gode grunner til det. Det har løsnet litt med E700, E710 osv som i allefall ikke er sperret for å laste ned fra andre steder enn Samsung-Club, men fortsatt er mobilene for trege til å kunne kjøre de beste spillene. Eneste unntaket er Z105 som er rimelig bra på java. X600 ga vi fort opp... Dette året ser lyst ut for Nokia, Siemens, SonyE og Motorola hva angår java, men Samsung ser ikke ut til å ha forstått det helt i år heller... Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Litt offtopic kanskje, men molna: S700, vet du hvordan den stiller på JAVA? Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Nei... ikke annet enn at den store skjermoppløsningen trolig vil bety få spill til den. Krever enormt mye endringer å lage såpass stor grafikk av noe som i utgangspunktet er lagd for mindre display. Eneste håpet er at den automatisk skalerer opp grafikken, slik GX20/GX30 gjør, selv om det ikke ser særlig bra ut... Lenke til kommentar
yogafrog Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 jada det finnes en mobiltelefon som leveres med mindre enn 2 spill. Panasonic g60... Den har et spill: Black Jack som lægger etter 25 sekunder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg