Gå til innhold

Siemens SX1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt min Siemens SX1 i noen dager nå og er veldig fornøyd, men det er noen ting jeg lurer på:

1. Det er litt slark i joysticken på telefonen min, det går ikke ut over funksjonaliteten, men er dette vanlig?

2. Jeg bruker telefonen veldig mye for tiden, prøver ut forskjellige ting osv. Batteriet varer maks 24 timer, er dette vanlig? Jeg bruker et 256MB minnekort i telefonen og har firmvare versjon 7.

3. Noen som har erfaringer med firmware 10, gjør den at batteriet varer lenger??

4. Jeg har overført ett par mp3 filer til telefonen(minnekortet). Når de er overført blir de automatisk lagret på minnekortet. Men når jeg skal overføre en cd på ca 80 mb får jeg beskjed om at det ikke er nok plass på minnet, men det vet jeg at det er(Ca 240mb ledig). Noen som vet hva dette kommer av og har funnet en løsning på problemet??

5. Har også installert Agile Messenger, prøver å koble meg opp på MSN messenger, men det funker ikke. Noen som vet hvorfor??

6. Noen som vet om det å ha minnekortet i telefonen hele tiden reduserer batterikapasiteten mye?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

brukte min SX1 en helg og klarte å bruke opp batteriet ganske kjapt, ringte, hørte på radio, filma, tok bilder osv. tror det suger ganske mye på batteriet.. har bare fått testet en helg, må bytte igjen (den jeg hadde var en demomodell, og jeg vil ha en helt ny :) ) får den idag faktisk. gleder meg. jeg lurte på en sak, hvilken 256 MMC brikke har du? twinmos? har hørt at ikke alle MMC brikker funker.

Lenke til kommentar
2 og 3: Firmwaren har lite/ingenting å si for strømforbruket, det er først og fremst skjermen og kameraet som drar strøm.

nja. En av forbedringene i firmware 07 (eller 06) er minsket strømforbruk ved bruk uten minnekort. Neppe mye, men det er nok noe, i og med at det er nevneverdig fra produsentens side.

som svar på 6: Ja, du bruker mindre batteri da. Hvor mye vet jeg ikke, men ja.

Lenke til kommentar

Noen andre som har slark i joistikken????

Etter fire dager med telefonen er jeg meget fornøyd, men batterilevetiden bekymrer meg. Jeg har ladet den hver dag siden jeg fikk den, lar den lade seg helt ut hver gang.

Hadde den på lading i natt og nå er det maks en fjerdedel gjen av batteriet. Har ikke brukt den overdrevent mye i dag, har ordnet litt i telefonlisten og sendt noen mms og snakket en del i den.

Andre som har samme erfaringer som meg???

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har et par spørsmål da jeg vurderer denne mobilen.

Kan jeg bruke mp3 som ringelyd?

Har den høytaler?

Diktafon?

Hvordan er kameraet med siste FW?

Er det mulighet for å slenge inn filmer fra data (musikkvideoer, men kanskje lengre filmer og om jeg har tilstrekkelig med plass?)

* MP3 kan ikke brukes som ringelyd, men du kan konvertere dem til wav-filer på PC-en.

* Den har høytaler.

* Den har også diktafon

* Kameraet er veldig bra med siste FW synes jeg (FW12) Se bilder HER

* Du kan legge inn Smartmovie og se konverterte AVI-filer på mobilen! ;)

Lenke til kommentar

noen som har en 7610 og Sx1 på samme sted til samme tid?

Skulle likt å sett et bilde fra hver mobil med samme objekt og lysforhold. Kan ikke se at 7610 er noe bedre i det hele tatt. Nesten tvert i mot. Forskjellene er i såfall så små at pris differansen på 1500+/- ikke kan forsvares med tanke på Sx1 overlegenhet på andre ting.

Er faktisk så imponert at jeg vil beholde den som back-up for K700( Så selger jeg begge og får meg en S700 til vintern) :thumbup:

Endret av rikkmund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...