ct Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei! Jeg har hatt min Siemens SX1 i noen dager nå og er veldig fornøyd, men det er noen ting jeg lurer på: 1. Det er litt slark i joysticken på telefonen min, det går ikke ut over funksjonaliteten, men er dette vanlig? 2. Jeg bruker telefonen veldig mye for tiden, prøver ut forskjellige ting osv. Batteriet varer maks 24 timer, er dette vanlig? Jeg bruker et 256MB minnekort i telefonen og har firmvare versjon 7. 3. Noen som har erfaringer med firmware 10, gjør den at batteriet varer lenger?? 4. Jeg har overført ett par mp3 filer til telefonen(minnekortet). Når de er overført blir de automatisk lagret på minnekortet. Men når jeg skal overføre en cd på ca 80 mb får jeg beskjed om at det ikke er nok plass på minnet, men det vet jeg at det er(Ca 240mb ledig). Noen som vet hva dette kommer av og har funnet en løsning på problemet?? 5. Har også installert Agile Messenger, prøver å koble meg opp på MSN messenger, men det funker ikke. Noen som vet hvorfor?? 6. Noen som vet om det å ha minnekortet i telefonen hele tiden reduserer batterikapasiteten mye? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 brukte min SX1 en helg og klarte å bruke opp batteriet ganske kjapt, ringte, hørte på radio, filma, tok bilder osv. tror det suger ganske mye på batteriet.. har bare fått testet en helg, må bytte igjen (den jeg hadde var en demomodell, og jeg vil ha en helt ny ) får den idag faktisk. gleder meg. jeg lurte på en sak, hvilken 256 MMC brikke har du? twinmos? har hørt at ikke alle MMC brikker funker. Lenke til kommentar
ct Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Hei! Ja, jeg har twinmos og det fungerer utmerket. Har fått data suiten til å fungere, nå er cd nr 2 på vei inn i kortet. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Når jeg hadde min Sx1 med 256mb kort så holdt den 2-3 dager med en del mp3 avspilling hvertfall! Det var et TwinMos kort Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 trudd en cd var på ca 700mb men :s Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 trudd en cd var på ca 700mb men :s Vi snakker om MP3-spilleren her.. 12sanger = rundt 50-60mb Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 2 og 3: Firmwaren har lite/ingenting å si for strømforbruket, det er først og fremst skjermen og kameraet som drar strøm. Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 2 og 3: Firmwaren har lite/ingenting å si for strømforbruket, det er først og fremst skjermen og kameraet som drar strøm. nja. En av forbedringene i firmware 07 (eller 06) er minsket strømforbruk ved bruk uten minnekort. Neppe mye, men det er nok noe, i og med at det er nevneverdig fra produsentens side. som svar på 6: Ja, du bruker mindre batteri da. Hvor mye vet jeg ikke, men ja. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Alikevel er det jo skjermen som drar mest strøm. Lenke til kommentar
ct Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Noen andre som har slark i joistikken???? Etter fire dager med telefonen er jeg meget fornøyd, men batterilevetiden bekymrer meg. Jeg har ladet den hver dag siden jeg fikk den, lar den lade seg helt ut hver gang. Hadde den på lading i natt og nå er det maks en fjerdedel gjen av batteriet. Har ikke brukt den overdrevent mye i dag, har ordnet litt i telefonlisten og sendt noen mms og snakket en del i den. Andre som har samme erfaringer som meg??? Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Du trenger ikke å lade den ut hver gang.. ikke noe poeng i det. Var i gamledager det Endret 6. mai 2004 av merl1n Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 batteriet kan være en bug i fw. det viser mye rart min måler i hvertfall. men satser på at fw 10 fikser det. er den kommet på nett btw? Lenke til kommentar
knutwiggo Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg synes det er brus i høytaleren (også i headsetet ved bruk av handsfree) flere med samme prob ? har en tidlig modell, kjøpt netopp med ny firmvare. Skal høre med siemens i morgen Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) batteriet kan være en bug i fw. det viser mye rart min måler i hvertfall. men satser på at fw 10 fikser det. er den kommet på nett btw? Ja, jeg har URL til en nettside med FW08 og FW10.. PM hvis du vil ha den.. EDIT: FW10 finner du her: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySie...nefits_sx1.html Endret 7. mai 2004 av razh0r Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 men nå har ho fw 12 kommet, er det mye forskjell fra firmware 10 ?, at telefonen ble mye bedre på en måte ? Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Har et par spørsmål da jeg vurderer denne mobilen. Kan jeg bruke mp3 som ringelyd? Har den høytaler? Diktafon? Hvordan er kameraet med siste FW? Er det mulighet for å slenge inn filmer fra data (musikkvideoer, men kanskje lengre filmer og om jeg har tilstrekkelig med plass?) Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Har et par spørsmål da jeg vurderer denne mobilen.Kan jeg bruke mp3 som ringelyd? Har den høytaler? Diktafon? Hvordan er kameraet med siste FW? Er det mulighet for å slenge inn filmer fra data (musikkvideoer, men kanskje lengre filmer og om jeg har tilstrekkelig med plass?) * MP3 kan ikke brukes som ringelyd, men du kan konvertere dem til wav-filer på PC-en. * Den har høytaler. * Den har også diktafon * Kameraet er veldig bra med siste FW synes jeg (FW12) Se bilder HER * Du kan legge inn Smartmovie og se konverterte AVI-filer på mobilen! Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) noen som har en 7610 og Sx1 på samme sted til samme tid? Skulle likt å sett et bilde fra hver mobil med samme objekt og lysforhold. Kan ikke se at 7610 er noe bedre i det hele tatt. Nesten tvert i mot. Forskjellene er i såfall så små at pris differansen på 1500+/- ikke kan forsvares med tanke på Sx1 overlegenhet på andre ting. Er faktisk så imponert at jeg vil beholde den som back-up for K700( Så selger jeg begge og får meg en S700 til vintern) Endret 21. juni 2004 av rikkmund Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Akk... jeg er forelsket Hadde egentlig tenkt meg en S65, men nå trekkes jeg bare mer og mer mot en SX1 til en litt lavere pris og heller kjøpe et 512 mb kort ved siden av for pengene jeg sparer! Skal bare teste tastene en dag... Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvilket minnekort bruker SX1 forresten? Og er det noen som har en link til et slikt et som fungerer bra? Håpte litt på å bestille samme dag. PS. Bestiller telefon fra Telebutikken, fint om det er der jeg kjøper minne og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå