Gå til innhold

Harddiskkrasj

Anbefalte innlegg

:mad::mad: Her om dagen sa min nesten nye Western Digital 200MB special edition "klikk-klikk-bzzzzzz" og takk for seg. Maskinen vil ikke starte når denne disken er tilkoblet. Det sier "klikk-klikk-bzzzzzzz", og den henger seg i oppstartsbildet til Windows XP. Den aktuelle disken inneholdt kun filer, operatisystemet er på en annen disk. Når jeg starter maskeinen med disken frakoblet, fungerer alt greit. Forøvrig sier den "klikk-klikk-bzzzzzz" uavhengig av om IDE-kabelen er tilkoblet, så lenge den får strøm.

Komplett.no, der jeg har kjøpt disken, sier de vil gi meg ny disk, men at de ikke har noe ansvar for data på disken.

Dataene på disken er ikke svært viktige, men det er verdt noen tusenlapper å få tak i dem. Noen forslag til hvordan jeg skal få fikset disken, evt få kopiert data til annen disk? :(:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg annonserte en brukt HD en gang og fikk svar fra en kar som bare ville

ha elektronikken (!) på HD'n. Dette fordi han hadde fått et HD-krasj som deg.

Dette må vel bety at det går an å skifte ut elektronikken og dermed få tilgang til platelagrene igjen. Hva med å prøve dette med den (identiske) HD som du får fra Komplett? Sikkert folk på forumet her som har gjort dette før.

Good Luck.

mvh roger

Lenke til kommentar

WD eller ikke WD, alle som har en PC bør sette seg ned i 5 min. og tenke etter hva

de har lagret av livet sitt på en HD. Hva /hvis huset brenner, pc'n blir stålet etc..

- har man råd til dette,

- hva koster det meg å sikre meg

- og hvordan gjør jeg dette.

- hvilke risker er jeg villige til å ta.

Min erfaring er at med en DVD- brenner og litt struktur er man et godt stykke på vei.

Mitt tips til alle som ikke bruker RAID o.l, bruk noen hundrelapper på et disk-imaging program (Norton Ghost / Drive Image), og man sover bedre om nettene.

mvh r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...