Gå til innhold

Vannkjøle Sapphire Radeon 9800Pro.

Anbefalte innlegg

Hei, bare lurer på om noen har tips til hva jeg trenger til å kjøle mitt Sapphire Radeon9800Pro kort.

Det som sitter på i dag er standard stor kjøleribbe og heatpipe (tror det var det det het)

Jeg trenger en vannblokk på prossessor, trenger jeg også en på minnet?

Maskinen er ikke overklokket... enda...

Settet jeg bruker er WaterChill KT03-L20. Kjøpt på komplett.no

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121790&cks=PRL

Noen som har noen erfaringer med settet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg trenger en vannblokk på prossessor, trenger jeg også en på minnet?

mener du prosessoren på hovedkortet (cpu) eller på skjermkortet??

Mulig jeg er dum men jeg forsto deg ikke helt :blush: du skriver jo at du skal vannkjøling på skjermkortet.... det du fant på komplett er til cpu

Edit: skriveleif

Endret av magnum_h_a
Lenke til kommentar

Han mener vel at han trenger en vannblokk til VPU (altså grafikk prossesoren.) Du trenger ikke en vannblokk til minnet, og utenom Gainward som laget en kombiblokk (GPU og minne til Nvidia FX5800) og noen modsites som har laget noen eksperimenter så vet jeg ei om noen.

Om du bruker Waterchill settet så kjøp ei vannblokk som hører til Waterchill settene. Ikke begynn masse overganger mellom slangene og blanding av nipler og hurtigkoblinger.

Hvis du ser helt nederst på denne så ser du to vannblokker til grafikkort.

Hva som er forkjellen mellom de vet jeg ikke, du får enten vente til noen med disse svarer eller sende en kjapp mail til komplett (og håpe du møter på noen som kan noe om vannkjøling, for det har ikke jeg møtt på enda). Begge skal passe til alle Nvidia og ATI kort.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Danger Den's vannblokk på Netconnection funker vel bra (den med peltier), ville definitivt gått for den :thumbup: , hvis du har store planer om å klokke på minnet ville jeg bare brukt en liten vifte 40 x 40 mm eller noe sånt..

Lenke til kommentar
hva er egentlig forskjellen på GPU (graphic prosessing unit) og VPU (Viritual Prosessing Unit) (tror det er det de står for :hmm: )....

Ingenting forskjell. Er bare ATI som bestemte seg for å kalle grafikkbrikken sin for noe annet.

VPU= Video prossesing unit om jeg ikke husker feil (som jeg for ofte gjør)

Lenke til kommentar

Heisann takk for alle svar.

Går nok for den som ikke er ElbowFittings, da jeg ikke har beregnet plass til så mye utover fra kortet.

Må evt få vannblokk på minnet hvis jeg skal overklokke den mye, da jeg i utgangspunktet har vannkjøling for å slippe viftene. :)

Og ja jeg mente selfølgelig GPU/VPU hva nå enn de ønsker å kalle den, den er ihvertfall en prosessor uansett hva man vil kalle den. hehe.

Linken var i utgangspunktet i tilfelle noen visste hva jeg burde velge til det settet.

men jeg fikk jo svar på det jeg lurte på, så tusen takk igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...