neb Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 hei.. spørsmålet ligger i topicen.. trenger all informasjonen jeg kan få.. takk for alle svar! mvh bigben Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 spørsmålet ligger i topicen.. trenger all informasjonen jeg kan få.. http://www.telio.no/?_p=78 Her finner du noe. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Noe av 'greia' med telefoni er at det er svært følsomt for latens. Dvs. ved en svartid over ca. 50ms vil det være ubehagelig å snakke og man må begynner å snakke som i gamle dager m/ simplex radio: 'Hallo, har jeg kommet til Pedersen! Over' Dette forsøkes ivaretatt ved IP-telefoni gjennom å implementere Quality of Service (QoS) i IP-nettene, og består i hovedsak i at VoIP (Voice over IP) pakker merkes med DS (DiffServ) bit, og disse pakkene prioriteres i (køer på) routere på grunnlag av dette bitet. QoS er gjennomgående implementert i forholdsvis liten grad! timtowtdi Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 50ms er ingenting merker godt når eg snakker med telefon til feks australia at det er 500ms mellomrom men det er ikkje plagsomt folk kan snakke fint med kvarandre opptill 5000ms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå