Gå til innhold

Van Helsing

Exeter

Anbefalte innlegg

Det er fordi George Lucas er den minst etiske filmskaperene i moderne tid og bruker sikkert de resterende årene før premieren på å rendre ut spesial-effektene. :sick:

Det var faktisk ganske bra sagt. Ble for lenge siden lei all rumpekyssingen av George Lucas bare fordi han laget SW filmene. De nyere (altså første) episodene er ikke i nærheten av 4, 5 og 6 i kvalitet. Typen har blitt fullstendig blendet av dagens FX muligheter, som en drittunge som blir sluppet løs i en godteributikk med gratis utvalg og selvbetjening. Kreativitet? Psssshh, overlat det til folka som får betalt for det..

Når det er sagt, er det sikkert vanskelig å lage slik episke filmer i dag uten å bli overveldet av mulighetene i datagenererte effekter. Man bare peker her og der og sier "jeg vil at helten skal hoppe opp og gjøre trippel salto med tre-kvart skru og 2 hæleklapp før han med en fantastisk animasjon jeg ikke kan se for meg (men som du sikker fikser greit) dreper den stygge øgla som du vil lage utifra dine egne ideer som jeg så skal stjele og kalle mine.

Ikke sant?

Njaaeii, vet ikke.. bare tankespinn :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En såkalt popkorn film, må bare huske å legge igjen hjernen hjemme så går alt bra. Og Kate Beckinsale er jo et pluss for alle filmer.

Er jo mildt sagt veldig underholdene, selv om den er litt lang. Når man passerer 2 timer så føler man at man egentlig har fått nok. Det blir litt mye av det gode. Men hvis man liker The Mummy og The Mummy Returns så er jo alt bra. Samme mann som har laget dem.

7/10 for rein underholdning og ikke noe annet :thumbup: Skal du ha en god story og et heftig plott, så bør du gå og se noe helt annet.

Lenke til kommentar
kanjse se den i dag *glede seg*

tror det er en meget bra film

De brukte jo 2 år på å lage den (noe jeg hørte på skolen i dag)

At de brukte 2 år på å lage den sier ingenting om kvaliteten, alle filmer bruker nesten så lang tid på å bli laget. Manus tar noen månder, pre-production tar noen månder, innspillingen tar normalt 60-90 dager og etter arbeidet kommer ann på effektene, Star Wars: Episode 3 var ferdig innspilt i november 2003, men har premiere i slutten av mai 2005.

Tør jeg spørre om hva du har til grunne i den påstanden der?

Lenke til kommentar
Har hørt at dette var den dyreste filmen som noensinne har blitt lagd. Hvet ikke om det stemmer menmen... :roll:

Var jo sykt med spesialeffekter da :dribble:

Etter det jeg vet så er den ikke det, husk at Titanic kom på over 200 mill $. Så den har litt igjen ditt så vidt jeg vet, mener å huske at jeg leste et sted at den lå på ca. 150 mill $

Lenke til kommentar
En såkalt popkorn film, må bare huske å legge igjen hjernen hjemme så går alt bra. Og Kate Beckinsale er jo et pluss for alle filmer.

Haha, godt sagt.

Van Helsing er gøy å se i en bra kinosal eller på et godt hjemmekinoanlegg, og bare på grunn av effektene. Historien er syltynn.

Lenke til kommentar

Terningkast 2-

Det er skummelt at den mannen som lagde Mumien filmene får lov til lage flere filmer. Mannen burde jo bli tvingt til å spise all råfilmen fra de filmene.

Greit nok at den er basert på en tegneserie, men for oss som ikke har lest noe av den så blir dette en tynn, tynn, tynn blanding av Batman, James Bond, John Wayne og Blade blandet med all slags monstre som bare blir vist frem på en (dårlig) måte.

Den østeuropeiske aksenten er jo til å le av, og filmen er full av IDIOTISKE feil som får deg til å lure på hvor dumme Universal egentlig er som har sponset dritten.

De har brukt verdens letteste utveier og hendelser når de skrev manuset, og om det ble brukt mer enn to uker på å skrive det, var det nok fordi 'Stephen Sommers' enda var litt påvirket av lobotomeringen.

Men det merkelige med filmen var at etter to timer og tretten minutter hadde knurret, eksplodert og skutt seg forbi, så tenkte jeg "huh, ferdig allerede?". Det er ganske utrolig at det går ann med en film hvor det eneste du vet om personene er navnet deres, og ganske lite egentlig skjer.

Og til slutt vil jeg dra frem den beste feilen jeg fant i filmen. (Jeg har skrevet den tidligere, men dere overlever å høre den en gang til):

"You have been bitten by a warewolf, and will become one at the next full moon.... IN TWO DAYS" <- AAHHHhh

(En til trist ting med filmen var at det ikke var vampyrer med i den. Bare gargoyls og harpys)

Lenke til kommentar
(En til trist ting med filmen var at det ikke var vampyrer med i den. Bare gargoyls og harpys)

Nja.. de var vel ikke Harpys heller egentlig. Etter mytologioen så skal harpys ha fjærkledde vinger.

Var vel bare en teit vri på vampyrer. Tviler på at tanken var at "the brides of dracula" skulle være harpys.

Lenke til kommentar

Det er fordi George Lucas er den minst etiske filmskaperene i moderne tid og bruker sikkert de resterende årene før premieren på å rendre ut spesial-effektene. :sick:

Det var faktisk ganske bra sagt. Ble for lenge siden lei all rumpekyssingen av George Lucas bare fordi han laget SW filmene. De nyere (altså første) episodene er ikke i nærheten av 4, 5 og 6 i kvalitet. Typen har blitt fullstendig blendet av dagens FX muligheter, som en drittunge som blir sluppet løs i en godteributikk med gratis utvalg og selvbetjening. Kreativitet? Psssshh, overlat det til folka som får betalt for det..

Når det er sagt, er det sikkert vanskelig å lage slik episke filmer i dag uten å bli overveldet av mulighetene i datagenererte effekter. Man bare peker her og der og sier "jeg vil at helten skal hoppe opp og gjøre trippel salto med tre-kvart skru og 2 hæleklapp før han med en fantastisk animasjon jeg ikke kan se for meg (men som du sikker fikser greit) dreper den stygge øgla som du vil lage utifra dine egne ideer som jeg så skal stjele og kalle mine.

Ikke sant?

Njaaeii, vet ikke.. bare tankespinn :nei:

Han har 10.000 ting å lære av peter jackson. Ikke 2-3 som vanlige folk.

Lenke til kommentar

Til de som kritiserer filmen for svak story og halvdårlige skuespillerprestasjoner: det er ikke alltid det har så mye å si, og det var aldri meningen at denne filmen skulle ha noe av det heller!

Denne filmen var überfet! Akkurat hva jeg hadde forventet og håpet på: full fart fra første stund, mer enn adekvate spesialeffekter for en slik film, tøff helt (Hugh Jackman), fin dame (Kate Beckinsale), tøff filmusikk (av Alan Silvestri) tøffe monstre, morsom munk/abbed/hva han nå var (ok, jeg hverken forventet eller håpet på akkurat det elementet...) og mer enn nok spenning og mystikk. Jeg setter pris på sånne filmer i ny og ne, som ikke prøver å være den beste filmen i verden, men bare er ute etter å underholde. Ja, jeg likte "The League of Extraordinary Gentlemen" også. Skulle ikke forundre meg om Hugh Jackman blir å se som Gabriel Van Helsing igjen i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...