Gå til innhold

Van Helsing

Exeter

Anbefalte innlegg

Var å så Van Helsing i går natt og kan medele at denne filmen kan du trygt se. Den er spekket med action fra første sekund. Virkelig en god "action" film for de som ikke har noe imot litt "out of this world; werewolfs, vampyrer og Frankenstien.

exeter gir denne

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup: (9/10) mulige

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kanjse se den i dag *glede seg*

tror det er en meget bra film

De brukte jo 2 år på å lage den (noe jeg hørte på skolen i dag)

At de brukte 2 år på å lage den sier ingenting om kvaliteten, alle filmer bruker nesten så lang tid på å bli laget. Manus tar noen månder, pre-production tar noen månder, innspillingen tar normalt 60-90 dager og etter arbeidet kommer ann på effektene, Star Wars: Episode 3 var ferdig innspilt i november 2003, men har premiere i slutten av mai 2005.

Lenke til kommentar

Det var noe å hvile øya på, om ikke annet. Masse action men veldig svak historie. Har lyst til å sette den i samme bås som the League, bare med mer action og derfor færre klisjeér. Følte den var litt rip-off av andre filmer, bl.a. James Bond, som gjør at jeg ikke syns filmen står helt på egne bein på en måte.

Hvis man likte Underworld og the League, så har man sikkert mer glede av den en det jeg hadde.

Lenke til kommentar

liker egentlig ikke å kommentere filmer jeg ikke har sett, men jeg er helt sikker på at jeg ikke vil like denne filmen. alle anmeldelser jeg har lest bekrefter det jeg tror, og det er at dette bare er utnyttelse av universals skrekkfigurer for å gi enda mer penger i kassa. ikke noe kunstnerisk bak det, ikke noe regissør som ymter etter å gi noe av seg selv, bare ren og skjær film for pengenes skyld. sånt klarer jeg meg uten. sikkert greit for dem som ser film for action, men jeg syntes det er greit å sette fokus på historie også. folk sier at anmeldere ofte synes bra filmer er dårlige, men i tilfeller som dette støtter jeg lave terninger fullt ut. lukter av kalkun.

for å stjele ord fra landets anmeldere:

2      ABC Startsiden

"en alt for lang vampyrfilm. Som suger."

2  Bergens Tidende

"Begrepet «overkill» har fått en ny mening..."

4 Bergensavisen 

"blander klassiske helter og monstre med moderne effektmakeri, på en fartsfylt og underholdende måte. Men det blir for mye av det gode."

2 Dagbladet 

"Det er ikke bare Dracula som suger i «Van Helsing»."

2 Drammens Tidende 

"Gigantisk kalkun"

3 FilmMagasinet 

"Blir aldri spennende "

3 Fredrikstad Blad 

"-"

4 Fædrelandsvennen 

"en ironisk, men virtuos lek med virkemidler, bygd på en meget løs blanding av klassiske grøsserfigurer"

4 NRK 

"Innholdet er eventyrlig tøvete."

1 Oslopuls.no 

"En gedigen, brakende skuffelse"

4 Stavangerpuls

"Dette er som et 17. mai-tog med bare musikkorps"

2 Telemarksavisa 

"Frankenstein-monsteret og Igor, varulver og vampyrer, Dr Jekyll og Mr. Hyde - alle i samme film. Det kunne ikke gå bra. "

3 Trondheimpuls.no 

"Vampyrjakt uten bitt, til tross for overdådig mangfold i dramatikk og påkostet sceneri."

4 TV2 

"For de som likte Mumien-filmene kan jeg nesten garantere en opptur."

4 Tønsbergs Blad 

"like mye en parodi på, som hyllest, til god, gammeldags grøsserunderholdning."

3 VG 

"Muntert og meget visuelt monstertoppmøte med store mangler i manus."

3 Østlendingen

"Jo da, egentlig er dette noe ordentlig møl..."

Endret av simenn
Lenke til kommentar

Rar som jeg er, likte jeg faktisk filmen. Jeg synes riktignok den var ganske intens til tider, og etter som filmen gikk sin gang, ble den dårligere. Selve begynnelsen og da "Brudene", altså, vampyrene, angrep den landsbyen for første gang, var det beste i hele filmen, og trekker helhetsinntrykket opp et par hakk, faktisk.

Endret av Treblad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
kanjse se den i dag *glede seg*

tror det er en meget bra film

De brukte jo 2 år på å lage den (noe jeg hørte på skolen i dag)

At de brukte 2 år på å lage den sier ingenting om kvaliteten, alle filmer bruker nesten så lang tid på å bli laget.

Tja, ikke akkurat. Van Helsing er faktisk en film som det ble brukt sjeldent lang tid på.

Manus tar noen månder, pre-production tar noen månder, innspillingen tar normalt 60-90 dager og etter arbeidet kommer ann på effektene,

Generalisering, generalisering, generalisering. Dette er sånn masseproduksjonsstudioer arbeider (sannsynligvis med andre tall).

Star Wars: Episode 3 var ferdig innspilt i november 2003, men har premiere i slutten av mai 2005.

Det er fordi George Lucas er den minst etiske filmskaperene i moderne tid og bruker sikkert de resterende årene før premieren på å rendre ut spesial-effektene. :sick:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...