ED209 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Snart er det min tur å få ADSL, og da kommer det store spørsmålet: Hvilken leverandør skal jeg velge?? Har sett litt her på HW, men klarer ikke helt å bestemme meg. Men en ting er sikkert, Tiscali blir det ikke noe av. De fikk mye pepper her på HW Har en liten finger på: BlueCom, NextGenTel og Tele2. Men hvis dere har andre forslag, blir det tatt imot med åpne armer, "Alle monner drar" heter det, så deres forslag kan bli avgjørende. Flere hoder er bedre enn mitt. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 skal du spille og slikt på net ville jeg valgt catch utrolig ålreight ping og nesten aldri problemer vil du ha fart begge veier bestil nexgentel vil du ha internett uten binding velg da tele 2 (kan være i mitt område men tele2 har utrolig høy ping rundt der jeg bor i alle fall) bluecom ett lite søpple firma billig internett offcourse men kan ikke noe om sine nett og truer \ kobler deg fra vis du da er uheldig og får virus ps en kompis av meg gjorde det da bluecom sa han hadde fått ms_blaster bare ett problemhan bruker linux. og hadde ikke virus.. good work bluecom.. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 ' date='05/05/2004 : 09:25'] Snart er det min tur å få ADSL, og da kommer det store spørsmålet: Hvilken leverandør skal jeg velge?? Blir nok bare ADSL med det første. Har ikke behov for så stor upload. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Spiller du mye online action-spill, går du for catch. De har generellt gode linjer og priser, med bra pingtider. Hvis ikke så går du for nextgentel, som har veldig gode priser og hastighet (uthastighet også), spesielt for studenter. Det eneste problemet er at pingtidene for NGT ikke er helt ideelle for action-type online spill. Slik ville jeg ha valgt ihvertfall. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 bluecom ett lite søpple firma billig internett offcourse men kan ikke noe om sine nett og truer \ kobler deg fra vis du da er uheldig og får virus ps en kompis av meg gjorde det da bluecom sa han hadde fått ms_blaster bare ett problemhan bruker linux. og hadde ikke virus.. good work bluecom.. Tja, at en ISP kobler deg av hvis du sprer virus taler bare til ISP sin fordel. Denne kameraten din har aldri koblet opp med windows eller på annet vis kunnet fått en win-maskin bak sin IP? BC er landets tredje største leverandør på xDSL. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Har koblet opp Tele2 på mandag. De har levert alt som avtalt (ingen ekstra ventetid). Linja mi måler 1055kbit på itavisen og det er litt mer enn det Tele2 skal levere(1024kbit). Ruteren kan administreres via http og er ellers liten og grei. Kundeservicen til tele2 er raskere enn NGT (som har fått mye pepper pga. av dette) og kan ta spørsmål via mail. Jeg ser ingen grunn til å ikke å anbefale Tele2. Selv om NGT har mer hastighet for pengene så er det grusomt å bruke kunderservicen til NGT VISST noe ikke skulle fungere. Tele2 bruker samme metode som NGT i motsetning til Telenor som ringer opp før bruk. Tele2 har kanpanjetilbud ut juni der du har gratis etablering. Modem koster vel en 469,- å leie. Det er min Tele2 erfaring til nå Endret 5. mai 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Selv bruker jeg Telenor Online ADSL og er strålende fornøyd. Har ikke problemer med å ringe opp ettersom jeg har en brannmur (Clarkconnect) som står tilkoblet hele tiden... Sjelden nedetid, selv om de hadde problemer i forige uke på Vestlandet. Telenor bør vurderes. Bra brukerstøtte også! Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Du har utelukka Telenor? He he, har kanskje litt fordommer men er ikke helt fortrolig med stor kapitalister. Er vel kanskje bare meg, men syns Telenor og SAS er litt like i sin politikk: Vi vil ha enerett på sitt marked. Sikter da til begrensingene de hadde på 1 gig. nedlastnings begrensing. Dette gjor at Telenor scora minuspoeng hos meg. Vet at Telenor har gjort om dette, men de har så mye annet tull også de holder på med at har liksom fått stygga på dem. Rett meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 [quote name='Rattata[No]' date='05/05/2004 : 10:13'] [quote name='janfredrik' date='05/05/2004 : 09:54'] Du har utelukka Telenor? [/quote] He he, har kanskje litt fordommer men er ikke helt fortrolig med stor kapitalister. Er vel kanskje bare meg, men syns Telenor og SAS er litt like i sin politikk: Vi vil ha enerett på sitt marked. Sikter da til begrensingene de hadde på 1 gig. nedlastnings begrensing. Dette gjor at Telenor scora minuspoeng hos meg. Vet at Telenor har gjort om dette, men de har så mye annet tull også de holder på med at har liksom fått stygga på dem. Rett meg hvis jeg tar feil. [/quote] Må si at Telenor er fullverdig leverandør på ADSL. Selv om man må ringe opp så er det bare å være tilkoblet hele tida! Det er heller ingen kvoter lengre! Ikke vær redd for å vurdere Telenor. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 BlueCom! Meget god ping (jeg i allefall...) Allright support, får stort sett svar og jeg er litt "nerd" så jeg luker selv ut de vanligste problemene. Noen egne sentraller med gode linjer/pris, ellers Telenor Networks linjer. Noen erfaringer som fersk ADSL bruker hjemme, men alt meget vel enn så lenge. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 ' date='05/05/2004 : 10:13'] Dette gjor at Telenor scora minuspoeng hos meg. Vet at Telenor har gjort om dette, men de har så mye annet tull også de holder på med at har liksom fått stygga på dem.Rett meg hvis jeg tar feil. En bra holdning, det er vi som har et bevisst valg av leverandører som kan ta æren for at dagens TN-kunder har fått et langt bedre tilbud. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) En bra holdning, det er vi som har et bevisst valg av leverandører som kan ta æren for at dagens TN-kunder har fått et langt bedre tilbud. Ja, har ikke like stort "hat" til TN som jeg hadde før. Da de hadde begrensninger, hadde jeg de helt oppe i halsen men det ser ut til at kundene deres forlot dem til fordel for andre leverandører som igjen førte til at de måtte endre holdning ovenfor oss kunder, og det er jo et lyspunkt fra deres side. Nå gjenstår det bare at de får skrudd ned prisene litt, så er vel de like attraktive som de andre. Vi får se, vi får se. (ps. Han som var tidligere konsernsjef i TN var en av grunnene til at jag fikk dem opp i vranghalsen, syns han virka som ei ekstremt stor klyse. Æsj Endret 5. mai 2004 av Rattata[No] Lenke til kommentar
tøs Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei. Hjemme så har jeg Tiscali 704, den er jeg meget fornøyd med. Den er aldri nede og jeg har den hastigeten jeg skal ha ( + +). Men kundesupport er noe av det jæveligste jeg har vært borti. På jobben bruker vi bluecom, til våre hjemmkontorer (VPN), og bluecom viser seg å være særdeles bra. Kundesuporten er er noe bedre, men har lagt merke til at det er litt klager på hastighet og enkelte ganger oppetid. Hva du bør velge, er helt opp til dine behov. Har du litt kunnskaper om nettverk / internett / maskinvare, ha du generelt sett ikke bruk for kundesupport. Telenor er i disse dager rimelig gode på kundesupport, til enhver tid. NTG er vell det beste valget når det gjelder linje / hastighet, men de er helt utrolige på kunde behandeling. Fordelen med tiscali, for meg er at de ikke tar noen ekstra gebyrer i forhold til hustander uten fasttelefon (som de fleste andre aktørene gjør), det koster heller ingen ting å flytte abomnomanget. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Har i dag kabelmodem fra Telenor. Ikke spesielt fornøyd med stabiliteten. Har ringt og klaget flere ganger. Svaret jeg får er at de vet de har et problem i det området jeg bor, men finner ikke feilen. Ikke betryggende. Litt kjedelig når man er koblet mot P2P og kontakten mot nettet blir brudt hver halvtime. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvis du liker onlinespilling, ikke engang vurder NGT, mange kunder får enorme nett- spikes, og NGT gir en god faen. Lover deg et bredere smil med Telenor, faktisk, jeg har ingen smil og NGT Lenke til kommentar
rey Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 generelt, så er det vel tele2 og telenor som gir best ping av de "vanlige" isp'ene. Vil du være helt sikker ber du noen med tele2, gjerne i ditt område, om å teste mot de serverene DU spiller på. Har selv både telenor og tele2, og har ingen problemer med noen av de. Vet ikke om tele2 fortsatt selger abb uten bindingstid...? Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 ja det er sant liker du onlinegaming ikke velg nextgentel.veldig dårlig erfaring med både ping og lagging på linjen min.som kjent er det da umulig å få til et bra spill. ville kanskje tenkt på bluecom eller catch Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 generelt, så er det vel tele2 og telenor som gir best ping av de "vanlige" isp'ene. Vil du være helt sikker ber du noen med tele2, gjerne i ditt område, om å teste mot de serverene DU spiller på. Har selv både telenor og tele2, og har ingen problemer med noen av de. Vet ikke om tele2 fortsatt selger abb uten bindingstid...? Ok, nå sitter jeg med en liste over leverandører som jeg har tenkt å velge mellom. Det ble: -Bluecom -Telenor -Catch -Tele2 Nå hadde det vært fint om dere ville rangere disse for meg fra 1 til 4 der 1 er best. Dette kommer helt sikkert til å ta helt av, men jeg vil være sikker i min sak slik at jeg får mest mulig ut av pengene mine og et stabilt nett. Ps. Jeg er ihuga Battlefield fantast og i går mottok jeg BF Vietnam i posten (fra amazon.com til halve prisen av her i norge) Dette vil si at ping teller utrolig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå