Gå til innhold

Kjøler til Athlon XP1700+

Cool

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er endel lavere temp. på XP sammenlignet med Thunderbird. Fikk vite av en som hadde sammenlignet T,Bird 1400 med XP 1800 at XP'en gikk 10 grader kaldere med samme vifte. Har du en av de du nevner og den er OK på T.bird opp til 1.33 bruk den. Skal du skaffe og kravet over er dekket velg etter fordeler / ulemper. Har Taisol'en ombygd til sug med 80mm vifte (19Db Papst) på T.Bird 800, og vil fortsette på XP 1600 eller større med den.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med HAG der!

Men jeg lurer på... jeg har lyst på en XP 1700 + og lurer på om jeg kan fortsette å bruke mitt Abit KT7. I bios får jeg ikke stilt høyere multiplier enn 12,5!!! Hva gjør jeg da?

Må jeg flashe bios eller??

Knut

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-03 16:58, normal skrev:

kt7 kan ikke brukes, har et selv, for noe dritt, socket A skulle liksom vare i MINST to år, så slipper de XP og den virker faen ikke, jaja varte i ETT år :sad:

Athlon XP og MP kommer i socket A-formatet, men det er noe i bios som gjøre at du ikke kan bruke de nye cpu'ene på hk'et ditt.

Cool: Taisolen er overlegen på alle områdene! Skaff gjerne større vifte hvis du vil, men behold kjøleribba!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-04 20:45, CSSSK skrev:

Flakkman:

Hvor kaldt er det på rommet du har PC'en?? Og cpu er idle når du mener 22 grader vel?? Hva slags kjøling har du?

Rom temp. ligger på mellom 19-21 grader.

ja, 22 grader idle, 27 max load. Er det veldig varmt i rommet kan max load temp stige til 32-33 grader. Sys temp 18 grader ved normal rom temp. med to stk. 80 mm vifter (en nede, en oppe bak) og en PC Air Conditioner! Dette funker som f**n! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...