faumachine Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei! Jeg har et problem. Jeg får ikke vist DVD film på maskinen min. Har Power DVD XP og Win Media 9.0. Når jeg setter igang filmen så får jeg en lilla/grønn scrambling. Lyden er der, men ikke bildet. Hva skal jeg gjøre og hvor finner jeg program som kan fikse dette? DVD rom er stillt inn på region 2 (DVD plata er også region2) og funker med spill som far cry (dvd) DVD rom er av type SAMSUNG S612 Håper du kan hjelpe! mvh Faumachine Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Prøv et annet dvd programm... vet ikke om det funker men, kan nå prøve Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Jeg hadde samme problemet etter å ha fikla litt med innstillingene i PowerDVD. Det er en ting som heter Hardware Acceleration i Settings/Video. Slår man den på og ikke gfx-kortet støtter det (radeon9800 pro tydeligvis ikke) blir det akkurat som du sier. Men maskinen min kræsja i tillegg helt etter 10-20 sekunder. Bruker du PowerDVD fixer du det med å slå av den tingen, den er visst global for all DVD-avspilling, for jeg fikk akkurat samme resultat i Mediaplayer og WinDVD. Så settingen er sikkert i mediaplayer eller kontrollpanelet en plass også. Hjelper altså ikke å bare prøve anna program. Endret 5. mai 2004 av Bitex Lenke til kommentar
faumachine Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Prøv et annet dvd programm... vet ikke om det funker men, kan nå prøve Hei Jeg har prøvd flere andre program uten at det ordner problemet. Jeg skal prøve å slå av hardware acceleration når jeg kommer hjem i kveld. Jeg har nemlig Radeon 9600 skjermkort. Takk for tips. mvh faumachine Endret 6. mai 2004 av faumachine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå