scrutinizer Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Har selv temper på mellom 52-62 grader. 62 grader er vel litt i høyeste laget. Merker ikke noe ustabilitet eller annet krøll men har helst sett at tempen var litt lavere. Er det noen som kan anbefale ei god prosessorvifte ut fra egne erfaringer. Har chieftec midi kabinett men ikke noen flere vifter en den som er montert på sidedøren og som etter det jeg kan kjenne blåser luft inn i kabinettet. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Over 60C burde du nok tenke litt på å kjøpe en bedre kjøler. Jeg Har selv 37C på min [email protected]. Men De skal jo tåle temratur opp til 85C mener jeg å huske. Men noe sårlig over 70 er ihvertfall ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Jeg ville nok gaat for den over.. Kjoler helt top... skaff noen kabinett vifter ogsaa.. Endret 5. mai 2004 av Even89 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Over 60C burde du nok tenke litt på å kjøpe en bedre kjøler. Jeg Har selv 37C på min [email protected]. Men De skal jo tåle temratur opp til 85C mener jeg å huske. Men noe sårlig over 70 er ihvertfall ikke noe særlig. Vannkjøling? Lenke til kommentar
xylbra Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Har den thermaltakekjøleren, men syns den origanale vifta bråka for mye (høres ut som et fly når man stiller vifta på høyt turtall) . så jeg skifta den ut med en papstvifte. Nå ligger tempen på ca 40 grader @ idle og sjelden over 52 grader @ full load. skifta ut vifta med en slik : http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...N2GMLE&toc=5830 Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Hva med denne http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123411&cks=PRL er ikke så interessert i mye støy. Noen som har erfaring med den? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Jeg er meget fornøyd med denne...Er meget stillegående.... Endret 5. mai 2004 av Znoken Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Sett i en vifte bak i kabinettet som suger ut luft da synker nok tempen din Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 God ide "lommerusk" tror jeg prøver det først. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Jeg er utrolig fornøyd med Denne. Har en Papst 80mm 19db vifte på den, og kjører den på halv hastighet. idle på rundt 40 og max load på 45. Dette er dog på en overklokket XP2000+. Men alikevel. Regner med den holder til XP3000/XP3200'en jeg skal handle snart også, men mulig jeg må skru opp hastigheten på vifta da Endret 5. mai 2004 av bidz Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Har selv temper på mellom 52-62 grader. har samme CPu, AMD xp2400+ , ligger vannligvis på fra 35-55C grader kommer ann på load/idle/ uten døra på osv. Men en ting er sikkert, du burde ikke overstige sånn en 60C grader, selv om de vistnok skal tåle en 85-90C grader i kort tid, så er det ingen medisin! Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvis en vifte bak ikke hjelper nevneverdig, kunne du jo vurdert en MIST Frostbite. Den kjøler meget bra og tilnærmet lydløs. Har samme CPU som deg, aldri over 40 grader med Frostbiten. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg er utrolig fornøyd med Denne. Har en Papst 80mm 19db vifte på den, og kjører den på halv hastighet. idle på rundt 40 og max load på 45. Dette er dog på en overklokket XP2000+. Men alikevel. Regner med den holder til XP3000/XP3200'en jeg skal handle snart også, men mulig jeg må skru opp hastigheten på vifta da Hvis du istedet vurderer en Athlon Xp-Mobile har denne en max die temp på 100C mens desktop Bartons har 85C . Og min klokket til xp3200 (11*200) med kun 1,5v på vcore . Slik sett kan man "tillate" seg høyere load temps på mobile bartons . .... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Har selv temper på mellom 52-62 grader. 62 grader er vel litt i høyeste laget. Merker ikke noe ustabilitet eller annet krøll men har helst sett at tempen var litt lavere. Er det noen som kan anbefale ei god prosessorvifte ut fra egne erfaringer. Har chieftec midi kabinett men ikke noen flere vifter en den som er montert på sidedøren og som etter det jeg kan kjenne blåser luft inn i kabinettet. Hvis du har så høye temereaturer med en vanlig kjøler på en 2400+ kan det være at kjøleren ikke sitter godt nok på, for lite/mye/feil kjøle-pasta eller at kjøleren har samlet støv en stund og er godt inngrodd. Det kan også være at HK'et viser feil, så et godt triks er å ta på kjøleren og kjenne om den er 40-50 grader (eller mer). Det å kjøpe en så heftig vifte til en 2400+ er vel litt overkill (og muligens sløsing med penger). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå