Gå til innhold

Endre navn på fellesområdet

Anbefalte innlegg

Bruker Windows 2003 server, og har opprettet et påloggingsscript, det står slik; net use x: \\jh-hv5f96fbv37t\felles$

Men når brukerene logger på, så dukker fellesområdet opp som "felles$ on jh-hv5f96fbv37t", jeg vil rename det til "fellesområde", så jeg lurer på om det er noen kommando eller lignende man kan utføre i logonscriptet som kan gjøre dette.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går det ikke an å dele mappen som Hjemmeområde og velge at den er skjult der og deretter endre logonscriptet til x: \\jh-hv5f96fbv37t\Hjemmeområde ?

Men pass på, dersom delingen er over 8 tegn så kan ikke systemer eldre enn Win'2000 bruke de..

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Går det ikke an å dele mappen som Hjemmeområde og velge at den er skjult der og deretter endre logonscriptet til x: \\jh-hv5f96fbv37t\Hjemmeområde ?

Men pass på, dersom delingen er over 8 tegn så kan ikke systemer eldre enn Win'2000 bruke de..

Nei, det funka ikke :(

Mulig det er fordi det var "å" i ordet?

Lenke til kommentar
Skal ikke hver enkelt bruker ha sitt eget område?

Da må jo alle ha hver sin mappe som du deler med $ bak slik at det blir skjult

Eks: test$

Da blir det: \\servernavn\test$

Eller er jeg helt på jordet her?  :ermm:

Det glemte jeg å si, det er en på terminal server ;)

Hele poenget er å få renamet det slik at fellesområde dukker opp som "Fellesområde" istedenfor det jeg har delt det som; " \\jh-hv5f96fbv37t\felles$"

Jeg tenkte kanskje det var mulig å gjøre dette i samme logonscript som det jeg har brukt til å lage fellesområde, men er ikke sikker på om det er mulig, isåfall hvordan det gjøres :roll:

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Går det ikke an å skrive:

x\\server\deling\%username%

slik at alle brukerene får en egen mappe. Lenge siden jeg drev med Windows 2000 server :p Husker at dette kunne gjøres i brukerinstillingene, så slapp man å skrive inn alle brukerene :)

Men er det fellesområdet det er snakke om, altså at alle ser det hver bruker legger der?

Endret av TCi
Lenke til kommentar

TCi: Det er hovedsaklig fellesområdet det gjelder ja, sånn som det er nå så har alle brukerene en egen mappe, og fellesområdet fungerer helt fint, det eneste problemet er at når brukerene går inn på min datamaskin, så ser de fellesområdet som " \\jh-hv5f96fbv37t\felles$", poenget er at de egentlig skal se det som "Fellesområde" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...