TDK Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Har solgt mitt 9800XT for 4000 HVA! hvilken Uber idiot har kjøp et 9800xt brukt for 4000kr! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hva skal det bli...?!Har solgt mitt 9800XT for 4000,- Og siden jeg hadde ca 5000,- fra før vil det si at jeg har 9000,- til nytt skjerm-kort Så, hva skal det bli..? Hmm.. Det må vel bli: 1 stk det billigste som tilfredstiler ditt krav til ytelse + 1 stk tur til syden i ferien for å ikke forbli nerde-likbleik Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Mr.Garibaldi: Huff...... Det var ikke et dårlig innlegg, bare et veldig langt et. Det blir mye tipping fra Sassens side. Blir også det fra din side. Veldig vanskelig å si hva som vil hende. Men en ting er sikkert, og det er at vi ikke har fått se det fulle potensiale til de nye korta. Hehehe, helt korrekt Ville bare vise at det var mulig å "synse den andre veien" og gi litt bedre begrunnelser enn hva Sassen gjorde... Og beklager at det ble så langt, men hadde en del ting jeg ville få frem.... Hehe... For all del. Jeg nøt innlegget ditt jeg. Er bare når en leser en tråd som dette så er det for det meste mange små korte innlegg, og når det først kommer et så langt blir motet tatt fra meg. Men et flott innlegg. En slik artikkel trenger en motreaksjon. Spesiellt siden ingen vet hva som egentlig vil hende. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hva skal det bli...?!Har solgt mitt 9800XT for 4000,- Og siden jeg hadde ca 5000,- fra før vil det si at jeg har 9000,- til nytt skjerm-kort Så, hva skal det bli..? Hmm.. Det må vel bli: 1 stk det billigste som tilfredstiler ditt krav til ytelse + 1 stk tur til syden i ferien for å ikke forbli nerde-likbleik 9000,- for kort Kjøper nye deler 4-5K for kort Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jo jo, hadde ikke tenkt og bruke alt på Skjerm-kortet. Men om-formulert, pris er ingen hindring..! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hva skal det bli...?!Har solgt mitt 9800XT for 4000,- Og siden jeg hadde ca 5000,- fra før vil det si at jeg har 9000,- til nytt skjerm-kort Så, hva skal det bli..? Hmm.. Det må vel bli: 1 stk det billigste som tilfredstiler ditt krav til ytelse + 1 stk tur til syden i ferien for å ikke forbli nerde-likbleik 9000,- for kort Kjøper nye deler 4-5K for kort ... ergo prioriteringen er å forbli bleik Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Bruk penga som blir til overs på pils, så får du både likbleikheten og pondusen mens du koser deg med nytt skjermkort foran nerdekassa.... Ingenting over, ingenting ved siden Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Synest synd på stakkaren som kjøpte eit 9800XT for 4k! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvorfor det? Det er jo et ASUS Radeon 9800XT, I tilegg skal de enda ha over 4k på Komplett... Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Oki, hvor lenger du bruket det asus kort? på komplett ca 4500,- bare 500,- nedet dette asus godt kort men why solgt du? vil vil ha ha x800? Endret 7. mai 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvorfor det? Det er jo et ASUS Radeon 9800XT, I tilegg skal de enda ha over 4k på Komplett... poenget er vel at man får x800pro til under 4k, så stakkars han som har kjøpt seg et "dårlig" skjermkort til mere penger enn det det hadde kostet for et dobbet så bra skljermkort Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Sånn er det med alt i dataverdenen. Uansett så er ikke de nye korta kommet enda. Man kan jo alltids si at vent litt til, det kommer noe bedre snart. Sånn vil det være med pc. Men seff det hadde lønnet seg ytelsesmessig. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg får vondt i hodet jeg! Men jeg er glad for at jeg ikke skal kjøpe skjermkort før rundt jul ellernoe! Det har jeg bestemt meg for. Innen den tid vil alle eventuelle "avsløringer" ha kommet frem i lyset...samt HL2+doom3?(ytelse, problemer, osv..) venter denne gangen ass...*skal ikke ha FX-opplevelsen igjen*. innrømmer at jeg angrer litt der altså...Men! nok mimring.. Jeg husker ikke her og nå i nattens mørke om jeg har hørt så mye om X800 seriens 2d-egenskaper... jeg driter i multi-display(sorry:P), men har x800 serien også hardware 'accelerated' støtte for MPEG4 osv...? Jeg mener, NV4x er jo to i en, en "fully programmable GPU" OG en "fully programmable video chip", så de kan programmere kortet med driverne til å støtte hardware akkslerasjon av kommende videofil-typer(High definition video?) og forbedre støtte til de som er))....Høres jo veldig kjekt ut da? Er spennende å vite at nvidia har helt ny arkitetktur også. Alstå, ATi har en vellykket arkitektur som funker supert! Blir spennende å se om nvidia kan presse noe mer ut av sin. Jeg mener, de har jo ikke hatt chipen selv så veeeeeldig lenge heller vel? Mulig de får programmert driverne mye bedre med litt tid... OMG spennede. Eller kanskje ikke..gjenstår å se! Jeg stresser ikke denne gangen hvertfall... Har lyst til at mitt neste grafikkort skal ha 512MB GDDR3-ram(mulig de vil bruke GDDR4 og, siden det plutselig dukker opp?) og PCIeXpress! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Hvorfor det? Det er jo et ASUS Radeon 9800XT, I tilegg skal de enda ha over 4k på Komplett... Ganske enkelt fordi han har betalt mer for et 9800 xt kort enn ett nytt x800 pro kort koster. Det vil si at: 1. Han har betalt mer enn nypris på kortet (Da det bare er snakk om dager for kortet blir nedjustert) 2. Han har betalt mer for dette enn ett kort som er halvparten så bra som x800 Pro. Så jeg er faktisk enig i de som syns synd på denne karen.. Han har vel kanskje fått høre noe sånnt som: Det er det beste kortet pr. i dag e.l.? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 ' date='09/05/2004 : 01:22'] Jeg husker ikke her og nå i nattens mørke om jeg har hørt så mye om X800 seriens 2d-egenskaper... jeg driter i multi-display(sorry:P), men har x800 serien også hardware 'accelerated' støtte for MPEG4 osv...? X800 bruker pixel shaderene til å utføre video dekoding funksjoner. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Ok..."funksjoner"? men har de encoding egenskaper da? Og kan x800 programmeres til å støtte evt. nye formater de også? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Det er vel enkoding en først og fremst vinner på med NVidias videoprosessor. Med ATI-kort vil en fortsatt måtte gjøre mye av enkodingen i software. Men de fleste enkoder vel ikke så enormt mye video likevel. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Det er vel enkoding en først og fremst vinner på med NVidias videoprosessor. Med ATI-kort vil en fortsatt måtte gjøre mye av enkodingen i software. Men de fleste enkoder vel ikke så enormt mye video likevel. Hva med filtere og slikt? Det kan faktisk være veldig nyttig om kortet kan ta over litt av jobben til CPU når ffdshow og slikt kjører. AtW Endret 9. mai 2004 av ATWindsor Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 ' date='09/05/2004 : 01:22'] Jeg mener, NV4x er jo to i en, en "fully programmable GPU" OG en "fully programmable video chip", så de kan programmere kortet med driverne til å støtte hardware akkslerasjon av kommende videofil-typer(High definition video?) og forbedre støtte til de som er))....Høres jo veldig kjekt ut da? Jeg stresser ikke denne gangen hvertfall... Har lyst til at mitt neste grafikkort skal ha 512MB GDDR3-ram(mulig de vil bruke GDDR4 og, siden det plutselig dukker opp?) og PCIeXpress! Hvorfor skal du absolutt ha 512 MiB og alt det andre gimmic'et? For meg teller de tingene som gir meg merkbart bedre opplevelse av kortet. Dvs. at ytelsen og/eller bildekvaliteten blir bedre samt at kortet bråker mindre, ikke stiller for høye krav til PC'n, er lettere å konfigurere og bruke i dual eller med Tv-ut osv. All gimic'en har jeg fint lite bruk for. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 ,09/05/2004 : 01:22] Jeg mener, NV4x er jo to i en, en "fully programmable GPU" OG en "fully programmable video chip", så de kan programmere kortet med driverne til å støtte hardware akkslerasjon av kommende videofil-typer(High definition video?) og forbedre støtte til de som er))....Høres jo veldig kjekt ut da? Jeg stresser ikke denne gangen hvertfall... Har lyst til at mitt neste grafikkort skal ha 512MB GDDR3-ram(mulig de vil bruke GDDR4 og, siden det plutselig dukker opp?) og PCIeXpress! Hvorfor skal du absolutt ha 512 MiB og alt det andre gimmic'et? For meg teller de tingene som gir meg merkbart bedre opplevelse av kortet. Dvs. at ytelsen og/eller bildekvaliteten blir bedre samt at kortet bråker mindre, ikke stiller for høye krav til PC'n, er lettere å konfigurere og bruke i dual eller med Tv-ut osv. All gimic'en har jeg fint lite bruk for. ikke hvis gimicene gir deg bedre ytelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå