Gå til innhold

NV40 vs R420: Hvem vinner flest tester?

Anbefalte innlegg

fra siden Thomas :) linket til

Nå er ventetiden snart over! Endelig! I Half Life 2 spiller du som Gordon Freedom og du skal redde menneskeheten fra de utenomjordiske skapningene som har tatt over jorden. Du kan vente deg noe helt spesielt av Half-Life 2.

Jeg trodde han het Gordon Freeman? LEIF!

Tja, jeg prøver fortsatt og selge mitt 9800xt uten hell....

Men har ikke tenkt til å kjøpe nytt før etter sommerferien

:)

Tror det begynner å bli litt sent nå.

La mitt ut på QXL til 1,- kr.

Endte opp med 3500,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at det har kommet en fin tabell i tråden her fra nvnews ala det jeg prøvde å lage. Da er det kanskje ikke så mye vits for meg å prøve å sette opp prosentvis ytelsesforhold for hvert spill? Er nesten ferdig med farcry, men det tok sinnsykt lang tid, mye kalkulatortasting, ble nesten stiv i fingrene :wow:

Lenke til kommentar
Hva tror dere blir det beste valget mellom X800Pro og 6800GT?

Skal mest sannsynelig få meg ett av de kortene :yes:

Jeg ville atter en gang gått for ATI ;)

Men 6800GT kommer bedre ut enn X800pro i flere tester

Lenke til kommentar

Jeg har i alle fall bestemt meg for å gå tilbake til Nvidia etter å hatt ATI 9700Pro en stund nå.

ATI har vært altfor ustabilt for min del, har ikke fungert godt etter catalyst 3.8..

frøer i eninga..

Jeg liker drivere opplegget til Nvidia bedre. har alltid vært ekstremt stabilt.

performance ser ut til å være ganske lik på både ati og nvidia.

nuff said! :thumbs:

Lenke til kommentar

yes..sir:

Looking at the $400 match-up, the GeForce 6800 GT is ahead of the Radeon X800 Pro at all three test resolutions, with the lead being around 7% at 1600x1200. Given that the GT has 16 pipes and the X800 Pro has 12, the lead isn't that surprising, even though ATI does have the clock advantage here.

Lenke til kommentar

yes..sir:

Looking at the $400 match-up, the GeForce 6800 GT is ahead of the Radeon X800 Pro at all three test resolutions, with the lead being around 7% at 1600x1200. Given that the GT has 16 pipes and the X800 Pro has 12, the lead isn't that surprising, even though ATI does have the clock advantage here.

men likevel så slår X800Pro 6800GT i ganske mange DX9 tester

Lenke til kommentar

når kommer GT ut da? har planer om å bygge pc om ei måned. Enten X800Pro eller 6800GT skal ligge oppi.

Og foresten så er alle testene utført med et beta versjon av X800Pro kortet. ofte er d sånn at den klare versjonene er bedre? Tar jeg feil der?

Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi: Huff...... Det var ikke et dårlig innlegg, bare et veldig langt et. :p Det blir mye tipping fra Sassens side. Blir også det fra din side. Veldig vanskelig å si hva som vil hende. Men en ting er sikkert, og det er at vi ikke har fått se det fulle potensiale til de nye korta.

Hehehe, helt korrekt :)

Ville bare vise at det var mulig å "synse den andre veien" og gi litt bedre begrunnelser enn hva Sassen gjorde...

Og beklager at det ble så langt, men hadde en del ting jeg ville få frem....

Lenke til kommentar
Etter en rask telling fra min side ble det ATI:36 nVidia:30 Draw:11.

Kan godt hende jeg telte feil :blush:

Forresten har de glemt HARDOCP sin test der ATI sitt kort vant samtlige tester...

Det er også andre ting jeg setter spørsmålstegn ved. Bl.a hvem bryr seg egentlig som om Quake3 lenger og nVidia vant Splinter Cell testen til firingsquad..

Men så kommer denne tabellen vel og merke fra nvnews.

Lenke til kommentar

Med AA og AF er X800Pro på nivå eller raskere enn GF6800Ultra. Husk at 61.11 bruker "brilinear" AF selv om man skrur av trilinear optimaliseringene i driveren.

Lenke til kommentar
Det er også andre ting jeg setter spørsmålstegn ved. Bl.a hvem bryr seg egentlig som om Quake3 lenger og nVidia vant Splinter Cell testen til firingsquad..

Men så kommer denne tabellen vel og merke fra nvnews.

Var derfor jeg synes den tabellen var så fin, der kunne du se hvem spill du spiller og så se hvem sider som ble enige om hvem kort som var best til de spilla.

Å være kildekritisk er bra, men denne tabellen synes jeg var ganske objektiv.

(grunnen til at [H] sine tester ikke var tatt med regner jeg med at har noe å gjøre med at de har en veldig spesiell måte å teste på)

Lenke til kommentar

Jeg for min del synes det er synd at hverken ATi eller Nvidia satser mer på triple-screens. Jeg ville mye heller hatt en rimelig ytelse på tre skjermer ved 1280x1024 enn FSAA ved 1600x1200. Matrox virker som de har oppgitt hele 3D-kampen. Synd.

Lenke til kommentar
Var derfor jeg synes den tabellen var så fin, der kunne du se hvem spill du spiller og så se hvem sider som ble enige om hvem kort som var best til de spilla.

Med hvilken oppløsning og instillinger ville du kjørt i disse spillene med slike high-end kort? Den tabellen ville nok ha sett ganske anderledes ut hvis det kun var AA/AF tester som var vurdert.

Å være kildekritisk er bra, men denne tabellen synes jeg var ganske objektiv.

Ja det er ganske klart at nVidia kommer best ut i denne testen.

(grunnen til at [H] sine tester ikke var tatt med regner jeg med at har noe å gjøre med at de har en veldig spesiell måte å teste på)

HardOCP har også med "apples to apples" tester.

Lenke til kommentar
Jeg for min del synes det er synd at hverken ATi eller Nvidia satser mer på triple-screens. Jeg ville mye heller hatt en rimelig ytelse på tre skjermer ved 1280x1024 enn FSAA ved 1600x1200. Matrox virker som de har oppgitt hele 3D-kampen. Synd.

Tre skjermutganger per skjermkort synes jeg er litt for mye kabler og adaptere på en plass. Jeg skulle heller ønske ATI og Nvidia kunne komme med noen flere PCI-skjermort med to skjermutganger, slik at man kan bygge ut etter hvert som man kjøper flere skjermer. 1 AGP-port + 6 PCI-porter gir jo teoretisk mulighet for 14 skjermer dersom hvert kort har to utganger og det skulle vel holde for de fleste ;)

Kanskje dette bedrer seg når PCI-express kommer slik at man får både 1x og 16x PCI-Express skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...