Robin B Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Vel det heter ikke R500, men får heller et annet navn ala R420. Endret 5. mai 2004 av Robin B Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 kansje R423 R480... hvis det er kort som kommer ut senere i år ! Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) lol, å si at nVidia "knuser" Ati uten de funksjonene som du faktisk KJØPER kortet for blir jo helt latterlig. AA og slikt er jo meningen å ha PÅ med slike kort i dagens spill. ergo så er resultatene bevis på at det er ATI som knuser nVidia totalt. sier jeg som alltid har hatt nVidia kort (så ikke prøv med den "ati fan boy" greien. good bye nvidia NVidia hatt prød knuser ati men klar ikke pga nVidia har problemet med flott bildene stakker nVidia... Skulle vær nVidia og ati jobber sammen Og noen som "skal ha ny pc" eller skal "ha ny skjermkort" Her forum sagt kjøpe ati 9600 eller 9800. men hvorfor noen sagt ikke på nVidia? Så det ble mange kjøper kortet fra ati. Endret 5. mai 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 NVidia hatt prød knuser ati men klar ikke pga nVidia har problemet med flott bildene stakker nVidia... Jeg kan liksom ikke noe for det. Selv om det ikke er noen logisk grunn til det er jeg veldig svak for nvidia. Er stor fare for at jeg sitter med ett 6800 kort i løpet av en måned eller tre. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Altså, hvis 6800Ultra Extreme/6850Ultra/6800Whatever har omtrent lik ytelse som x800XT PE, i tillegg til at det har Shadermark 3.0, ser jeg ingen annen grunn til å ikke skulle velge nVidias løsning med mindre de rent fysiske forskjellene på de to kortene er et stort problem for kjøperen. Slik det er nå er kjøleløsningen på nVidias referansekort relativt stillegående, og svært effektiv (vel, det er begrenset hvor ineffektivt det kan være når det består av en halv kilo aluminum utformet til finner + en radialvifte). Med mindre ytelsen til ATIs løsning virkelig har merkbart bedre ytelse enn nVidias er det ikke noen tvil om hva jeg kommer til å velge i hvertfall... Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) oki. Ati mer varmt enn nVidia kort? Men fins Ati med godt kjølig. Vennen min hadde FX 5900 OTES 128mb før han klar klåkket så høy husker ikke/1350 ble kort kjæs så mye prøvd lav men hjalp ikke. Han slogt "BRUKTMARKED" rar det. Men han har nu Ati 9800pro @ mer bedre enn xt vannkjølig. Endret 5. mai 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 samme her,tror nvidia har hjernevaska hode mitt. neida,vet at ati er like bra.men har lyst og prøve 6800 gt. vet ikke,tror det blir en smaksak.. har ati i pc"en nå,men hvorfår skulle jeg ikke kjøpe nvidia neste gang ! kan hende det sitter igjen,har hatt 3 stk nvidia-kort Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det er rett og slett smak og behag. Uansett hva du velger av disse kortene kan du umulig bli skuffet, med mindre du har tatt en tidsmaskin i 2005 og reist tilbake. Personlig tror jeg det blir X800XT-PE, men det er fordi jeg mener det er kortet som virker best med tanke på mine krav. Høy oppløsning og AA/AF med høy FPS. Lenke til kommentar
johna Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 skal ha Nvidia uansett denn gangen.. har hatt 2 Ati kort nå, og alle har skuffet med hensyn til forventet ytelse,, .. Driverne er jo en vits også,, fornøyd, men JEG,, synes nvidia er sykt mye bedre med sine drivere.. aldri hatt trøbbel med deres. kan være uflaks, tilfeldighet, men ikke med 2kort.. Dessuten har jjeg lyst på et vulgært kort,, 2porter, seff! hehe Blir hipp som happ antagelig, men,, kommer til drøye litt for å se hva som skjer ut i juni uansett.. Tror nok uansett jeg vil bli fornøyd med drakrafta i begge,, luxusproblem? Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Har ikke orket å lese igjennom de testene ennå, det er nå en stund til de kommer, og Nvidia lovte noen småforandringer på kortet etter de ga det ut til diverse reviewers første gangen. Men det man kan tolke fra denne rangeringen, er jo at Ultra Extreme-kortet jo må være ganske harde saker. Føler at ATI i så tilfelle har et lurt kort i ermet som de nok drar fram ganske raskt, har seriøse tvil om at Nvidia skal klare å vinne denne runden av ny-releasene (for min del tapte de iallefall klart forrige runde, radeon pro/xt var jo overlegne). edit: Har et rad9800pro nå, etter å ha kjøpt nvidia to ganger tidligere. Fanboy? Tja, kanskje, men bare fordi 9800pro-kortet har gjort meg til det. Mitt neste kort blir vel et pci express.. Endret 5. mai 2004 av _oDIn_ Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Jeg Tror jeg velgen Ati nest gang pga har ikke Ati kort før jeg. Jeg hadde 2 nVidia kort begge sykt klåkket så høy tror snart død min kort neida Jeg bruket ikke vann-vannkjølig men gass inn vannkjølig det kaldest. Lite redd hvis brenne det nVidia best OpenGL Endret 5. mai 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 ATi sine problemer med drivere, samt manglende støtte for 2 skjermer, gjør at jeg går for et 6800 GT .. Gidder heller ikke bruke mer enn $399 på et skjermkort. *Min første og siste post i denne tråden* Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 ATi sine problemer med drivere, samt manglende støtte for 2 skjermer, gjør at jeg går for et 6800 GT .. "Ignorance is bliss" ATi har null problemer med drivere, det hører fortiden til. Dessuten har kortet støtte for 2 skjermer... Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg Tror jeg velgen Ati nest gang pga har ikke Ati kort før jeg. Jeg hadde 2 nVidia kort begge sykt klåkket så høy tror snart død min kort neida Jeg bruket ikke vann-vannkjølig men gass inn vannkjølig det kaldest. Lite redd hvis brenne det nVidia best OpenGL jeg digger den skrivinga di, høres liksom så bra ut, ikke det at jeg skjønner ET PIP AV DET DU SIER...men DET er vel ikke poenget heller.... Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) ati støtte ikke 2 skjermer? visse jeg ikke jeg bruker 2 skjermer nå Endret 5. mai 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 ATi sine problemer med drivere, samt manglende støtte for 2 skjermer, gjør at jeg går for et 6800 GT .. "Ignorance is bliss" ATi har null problemer med drivere, det hører fortiden til. Dessuten har kortet støtte for 2 skjermer... men det var hans siste post....nei og nei, nå er han sikkert ikke interesert i tråden lenger.... (med andre ord : utrolig bra inlegg) Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 De støtter to skjermer, men de har ikke de samme funksjonene som nVidia kort. Det er en ganske omfattende tråd om dette i "brukerguider" delen av forumet. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (med andre ord : utrolig bra inlegg) er det mitt innlegg du sikter til? Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Noen som la merke til størrelsen på skjermkortene og hvor mange molex kontakter dem bruker? jeg ville nok tro at X800-serien ville ha vært mer behagelig enn 6800 i en Shuttle mini PC feks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå