Gå til innhold

NV40 vs R420: Hvem vinner flest tester?

Anbefalte innlegg

Kan være for at Gabe skal ha sagt at X800 er 40% raskere. Men i Doom3 så blir NV40 garantert raskest.

Gabe har sagt jævlig mye rart opp gjennom tidene.... Kan være fordi Valve kjøpt og eid av ATI han sier det....

Men, ja jeg tror X800 er raskere i HL2 enn 6800.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vært ganske usikker denne gangen.

Trur at 3Dc, mindre strømbruk, størrelsen og lydnivået får meg til å velge X800XT PE...

:yes:

størrelse lyd og strømforbruk har ATi alltid vert best på, derfor kjøper jeg ATi:)

men nVidia lager bra kort dei og..

men når ytelsen er lik, blir det ATi..

Lenke til kommentar

ja som de fleste sier tror jeg at begge kortene kommer til å kjøre spill så klart som krystall...Begge kortene er like bra synes jeg ! jeg har penger til 5 ATI kort men jeg skal ha meg ett nVIDIA så..ja..smak og behag folkens ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at GT er det beste kjøpet!

Men jeg ble rett og slett imponert over 6800Ultra Extreme..

i de testene jeg leste virket kortet til å kjøre over X800XT..

nVidia gjør også et meget bra arbeid på driverfronten så denne gangen, tror jeg det blir nVidia sin tur ;)

Lenke til kommentar

nVidia gjør også et meget bra arbeid på driverfronten så denne gangen, tror jeg det blir nVidia sin tur ;)

Et overklokket X800XT kan vel også overkjøre 6800 Ultra Extreme ;)

Vedlig desperat trekk fra nVidia det der... "Vi vet de har bedre kort enn oss, så vi sender ut en ekstra spesialversjon i få eksemplarer, som attpåtil må være vannkjølt og kraftig overklokket"

6800 Ultra Extreme er heller ikke noe reelt produkt, og nærmeste du kommer er Gainward sine CoolFX kort, som er kraftig overklokkete 6800 Ultra kort.

Lenke til kommentar

Et overklokket X800XT kan vel også overkjøre 6800 Ultra Extreme ;)

Vedlig desperat trekk fra nVidia det der... "Vi vet de har bedre kort enn oss, så vi sender ut en ekstra spesialversjon i få eksemplarer, som attpåtil må være vannkjølt og kraftig overklokket"

6800 Ultra Extreme er heller ikke noe reelt produkt, og nærmeste du kommer er Gainward sine CoolFX kort, som er kraftig overklokkete 6800 Ultra kort.

Vil ikke si "kraftig overklokket"... Men uansett... :roll: "6800UE" korta som ble sendt til reviewers var helt identiske med 6800U referanse korta, så de trengte ikke vannkjøles. Men jeg mener å ha lest at enkelte produsenter har hatt litt vansker med å kjøre korta med 450MHz core luftkjølt.

Men uansett, jeg er glad det ikke blir et offesielt 6800UE kort. Lukter fx 5800 lang vei. Man vil ikke kjøpe ting som er overklokket fra før...

Lenke til kommentar
Man vil ikke kjøpe ting som er overklokket fra før...

Det er jo nettopp det man gjør når man kjøper Gainwards golden sample serie...

edit:

regn ut klokkefrekvensforskjellen og fortell meg at de ikke var ganske så kraftig overklokket.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Man vil ikke kjøpe ting som er overklokket fra før...

Det er jo nettopp det man gjør når man kjøper Gainwards golden sample serie...

edit:

regn ut klokkefrekvensforskjellen og fortell meg at de ikke var ganske så kraftig overklokket.

Gainward sine kort viker jo i fra referanse designet, så jeg vil ikke kalle de overklokket i den forstand.

Alt er relativt. Jeg kaller ikke en 12,5% oc for kraftig.... Og det kun på core.

Lenke til kommentar

nVidia gjør også et meget bra arbeid på driverfronten så denne gangen, tror jeg det blir nVidia sin tur

ultra extreme var tydeligvis bare et oppskudd fra nVIdia for og kunne slå XT PE.

Men nå kommer det jo en bare XT (ikke PE) modell som antakeligvis vil legge seg i samme prisklasse som 6800GT og ta over for pro.

Dermed vil nok pro synke i pris og blir en prismessig konkurent til 6800non ultra..

Lenke til kommentar
ultra extreme var tydeligvis bare et oppskudd fra nVIdia for og kunne slå XT PE.

Men nå kommer det jo en bare XT (ikke PE) modell som antakeligvis vil legge seg i samme prisklasse som 6800GT og ta over for pro.

Dermed vil nok pro synke i pris og blir en prismessig konkurent til 6800non ultra..

Slik jeg har forstått det finnes det ikke noe "bare XT" kort, det er vertfall ikke i noen lister. x800pro vil vere prisa mot 6800GT og x800XT(PE) vil vere prisa mot 6800U, utifra dagens priser ser det ut som om nvidia sine alternativ vil ligge noen hundrelapper over i pris.

Lenke til kommentar
Presently ATI are not announcing any definitive clock speed configurations, however as far as we are able to glean there are currently set to be three configurations available:

Radeon X800 PRO

Radeon X800 XT

Radeon X800 XT Platinum Edition

You can see here that there is probably going to be an XT product available to OEM's, SI's and retail vendors, that sits between the X800 PRO and X800 XT Platinum Edition. Presently ATI have no plans to bring such a configuration to the AGP space, leaving that divided between the PRO and Platinum Edition.

- http://www.beyond3d.com/previews/ati/pcie/

Lenke til kommentar
Presently ATI are not announcing any definitive clock speed configurations, however as far as we are able to glean there are currently set to be three configurations available:

Radeon X800 PRO

Radeon X800 XT

Radeon X800 XT Platinum Edition

You can see here that there is probably going to be an XT product available to OEM's, SI's and retail vendors, that sits between the X800 PRO and X800 XT Platinum Edition. Presently ATI have no plans to bring such a configuration to the AGP space, leaving that divided between the PRO and Platinum Edition.

- http://www.beyond3d.com/previews/ati/pcie/

k, så powercolor, sapphire og asus kan lage slike AGP-kort hvis de vil, men ati ser helst at de bare lager XT non-PE som PCI-E kort.(forstod jeg det riktig da?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...