Gå til innhold

NV40 vs R420: Hvem vinner flest tester?


Anbefalte innlegg

Uff. Linken funket ikke.

Uansett selger de 6800GT til 3748kr på itbutikken.

6800ultra til 4700kr.

 

Jeg synes dette var ganske billig.

3748kr er jo ca det X800pro blir solgt for.

I og med at 6800gt gir bedre ytelse enn X800pro så er vel det et bedre kjøp?

6800GT gir ikke bedre ytelse en X800pro, det er ganske likt..tror heller det er omvent :yes:

desutten kan du ikke klokke 6800gt noe serlig, pga det er bare èn molex-kontakt, 6800ultra som kjører på noe høyere hastigheter har to!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff. Linken funket ikke.

Uansett selger de 6800GT til 3748kr på itbutikken.

6800ultra til 4700kr.

 

Jeg synes dette var ganske billig.

3748kr er jo ca det X800pro blir solgt for.

I og med at 6800gt gir bedre ytelse enn X800pro så er vel det et bedre kjøp?

6800GT gir ikke bedre ytelse en X800pro, det er ganske likt..tror heller det er omvent :yes:

desutten kan du ikke klokke 6800gt noe serlig, pga det er bare èn molex-kontakt, 6800ultra som kjører på noe høyere hastigheter har to!

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...reme/page22.asp

Lenke til kommentar
Akkurat den jeg mener.

Leser du litt nermere ser du disse to linkene på hver sin side.

HL2

 

The Highly Anticipated DirectX 9 Game X-bit labs? readers are pretty familiar with, brings some surprises. Firstly, the RADEON X800-series is overtaken by NVIDIA GeForce 6800 Ultra. Secondly, there is something strange with the R420?s performance in this game in general, as the 12-pipe and 16-pipe flavours of the chip demonstrate equal speeds. This is probably another example of suspected CPU limitations or some issues with ATI?s beta drivers.

 

Stalker

 

In preliminary version of a yet another Highly Anticipated DirectX 9 Game on the ?Danger? level the latest products of ATI Technologies have lost the battle against the NVIDIA GeForce 6800 Ultra. The level is not really complex from geometry and shaders standpoint, therefore, ATI?s R420 simply did not get enough space to spread its wings, though, this is a good example of the fact that NVIDIA?s NV40 chip is capable of running DX9 games rapidly.

 

 

Inne i de tekstene jeg kopierte her ligger linkene jeg linket til over.

 

Denne X-bits testen er vel den mest utfyllende av alle testene av X800Xt PE...

Alle vet at på de testene som finnes av HL2 så er ATI's kort "overlegne". Forstår ikke hvorfor dere diskuterer Half Life2. Tar jeg ikke feil kommer båte X800 og FX6800 til å ligge rundt/over 100fps i 1280X1024 (basert på mine konklusjoner av dagens tester av 9800XT).

 

Om det ene kjører 121fps og det andre 111 så er vel ikke det noe forskjell? Framedrop derimot er mye viktigere faktor.

Ifølge det du qouter fra TDK, så blir jo ATI "overtaken" av nvidia, les nvidia sin chip yter bedre.

 

Forøvrig synes jeg det ikke er så mye vits i å spekulere i framtidig ytelse på spill som ikke er ute ennå, om man ikke skal kjøpe ett kort i dag (ihvertfall ikke når forskjellene ser ut til å bli såpass små).

 

AtW

Lenke til kommentar

Hmm, sitter enda på min Sapphire X800Pro bestilling.

 

Burde jeg tatt noe annet, begynner og bli usikker..!

 

EDIT: Bestille jo først AsusAX800Pro, men syns ikke den høye pris forskjellen var vært det. Bestillte da som sagt Sapphire sitt, i og med at ytelsen er den samme(?)

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Hmm, sitter enda på min Sapphire X800Pro bestilling.

 

Burde jeg tatt noe annet, begynner og bli usikker..!

 

EDIT: Bestille jo først AsusAX800Pro, men syns ikke den høye pris forskjellen var vært det. Bestillte da som sagt Sapphire sitt, i og med at ytelsen er den samme(?)

Synes du gjorde rett i å bestille fra erfarne og trusted sapphire, ikke noe galt i det og er helt sikker på at kortet ditt vil klare seg utmerket ;)

Lenke til kommentar
Ifølge det du qouter fra TDK, så blir jo ATI "overtaken" av nvidia, les nvidia sin chip yter bedre.

 

Forøvrig synes jeg det ikke er så mye vits i å spekulere i framtidig ytelse på spill som ikke er ute ennå, om man ikke skal kjøpe ett kort i dag (ihvertfall ikke når forskjellene ser ut til å bli såpass små).

 

AtW

 

Etter den testen blir ati banket av nVidia.

jeg skjønner ikke helt hva alle snakker om at ati banker nVidia i hl2.

Det er jo omvendt.... :)

Lenke til kommentar
Etter den testen blir ati banket av nVidia.

jeg skjønner ikke helt hva alle snakker om at ati banker nVidia i hl2.

Det er jo omvendt....

Hva vet du om hvordan Ps verson NV40 bruker i den testen? Tenker at det blir behandlet likt med FX serien og da faller til PS1.1, iallefall så har Valve sagt selv at X800 brikken er å foretrekk til HL2.

Lenke til kommentar
Nei, det aner jeg ikke.

Jeg skal ha X800 uansett så får satse på at det blir bra til hl2... :D

Det blir det uansett, Gabe Newell demonstrerte jo X800 på WINHEC, og tror da at det er dette kortet som passer HL2 best :D

Spørs om ikke det har noe med avtaler mellom de to å gjøre da, men det vil jo vise seg, er fornæyd bare HL2 i det hele tatt kommer ut jeg :).

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis det er en tung bruk av sm2.0 vil r420 slå nv40 i Hl2 selv i lavere oppløsninger . Som bevist er R420 bedre i sm2.0 enn nv40 . Det har blitt avbekreftet at det skal være sm3.0 i Hl2 . Hvis det har forekommet seg at Nv40 kommer bedre ut . Er pga ps1.1 og pp hints noe som sier at Nv40 bruker dx8 path eller bedre kjent som nv30 path

Endret av Troggen
Lenke til kommentar
Raptor,27/05/2004 : 18:40]
Ja den bruker ps1.1 , ps1.3 og pp hints dersom den får høyere score enn r420

Hvordan vet du det? Det kan jo hende at GF6800 er bedre enn X800 Pro i HL2

Kan vel være fordi at r420 er raskere i sm2.0 enn nv40 :wee: for å ikke glemme r420's fordel ved å bruke 3dc

Endret av Troggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...