FJERNET111 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 OPEN GL er ut for lengst! ATI ruuuler! Idiotisk svar. Ingen begrunnelse..... Flere nye spill benytter open gl. (eks: call of duty). Ingen særlig mange nye grafikkmotorer bruker Open GL... Det er mye rot rundt standarder der, slik at store utviklere vegrer seg for å bruke det. Call of Duty er et relativt gammelt spill og bruker den enda eldre Quake 3 motoren. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Ingen særlig mange nye grafikkmotorer bruker Open GL... Det er mye rot rundt standarder der, slik at store utviklere vegrer seg for å bruke det. Call of Duty er et relativt gammelt spill og bruker den enda eldre Quake 3 motoren. Javel men folk spiller da vel spill som call of duty uansett. Å si at ATI er best fordi open gl er en utgående standard som nVidia er overlegen på er ikke noen spesielt smart utale, samtidig som den er uten begrunnelse. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Javel men folk spiller da vel spill som call of duty uansett.Å si at ATI er best fordi open gl er en utgående standard som nVidia er overlegen på er ikke noen spesielt smart utale, samtidig som den er uten begrunnelse. Selve uttalelsen er jo tåpelig... Det han mener er vel at det ikke har noe å si at nVidia sine kort kjører Open GL raskere når det alikevel går i over 100fps. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hva er poenget med å diskutere ogl? De fleste kort i Dx9 serien er mere enn raske nok der. Det som for meg er avgjørende er hvor raske disse nye kortene er i Dx9 etter hvert som det dukker opp nye spill. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 open-gl spill er det ennå mange av: Call Of Duty doom 3 BattleField: Vietnam hl& cs Quake3-4 Star Wars Jedi Knight sof 2 Serious Sam spiller man mye skyte-spill,er det ingen bakdel og ha nv 40 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 open-gl spill er det ennå mange av: Call Of Duty doom 3 BattleField: Vietnam hl& cs Quake3-4 Star Wars Jedi Knight sof 2 Serious Sam spiller man mye skyte-spill,er det ingen bakdel og ha nv 40 Battlefield Vietnam er ikke Open GL, men Direct X Serious Sam er valgfritt tror jeg. Utenom det så har du Quake 3 motoren, Doom 3 motoren og en modifisert Quake 1 (2?) motor... Ser du et mønster her? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 spiller man mye skyte-spill,er det ingen bakdel og ha nv 40 Som sagt så sliter jeg med å se fordelen av å ha NV 40 på grunn av noen få Ogl spill. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Uff. Linken funket ikke. Uansett selger de 6800GT til 3748kr på itbutikken. 6800ultra til 4700kr. Jeg synes dette var ganske billig. 3748kr er jo ca det X800pro blir solgt for. I og med at 6800gt gir bedre ytelse enn X800pro så er vel det et bedre kjøp? Endret 24. mai 2004 av TDK Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg finner det interresant at PS 3.0 disses fordi at "innen den tid har alle kjøpt seg nye kort", men opengl ikke er noen vits, fordi "det ikke er framtiden" AtW (som ikke har bestemt seg for merke ennå, men som legger merke til at nvidia-fansen er i ferd med å miste tronen som mest rabiate ) Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg finner det interresant at PS 3.0 disses fordi at "innen den tid har alle kjøpt seg nye kort", men opengl ikke er noen vits, fordi "det ikke er framtiden" AtW (som ikke har bestemt seg for merke ennå, men som legger merke til at nvidia-fansen er i ferd med å miste tronen som mest rabiate ) PS 3 disses mest fordi det ikke har noe å si for forbrukere, grunnet det er mest en oppgradering på "utvikler-plan". Det er også mye rot rundt Open GL 2, som skulle være det neste store. Det er sånn som kan skje med åpne standarder og det er synd. Open GL er vel og bra, men de nyeste kortene kan kjøre de fleste Open GL spill på markedet i over 100 FPS. Derfor er det ikke noe salgsargument. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 spiller direct 3d spill også,det hindrer meg ikke og kjøpe 6800 iallefall. om ati får 10 fps mere i ut 2004 enn nvidia,går jeg ikke over til ati av den grunn ser meg ikke blind på fps i spill,eller hvor mye framedropp ved 1600x1200 8x aa med 6800 kort.. kommer ikke til og bruke aa i 1200x1600. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Half Life 2 er OpenGL og Direct3d, men ATI kortene yter bedre enn Nvidia for det Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) har du sett tester av hl 2 med ati x800 og nvidia 6800 link ? Endret 24. mai 2004 av Traxco Lenke til kommentar
TDK Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Xbitlabs I testen deres av X800Xt og Pro har de både stalker og hl2. De kalles highly anticipated dx9 game. Leser du nøye står det at det er hl2 og stalker. Gode framerates... Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Xbitlabs I testen deres av X800Xt og Pro har de både stalker og hl2. De kalles highly anticipated dx9 game. Leser du nøye står det at det er hl2 og stalker. Gode framerates... mener du dette: Those, who are looking forward the new generation of 3D games like Half-Life 2, Serious Sam 2 and others, should be satisfied with the results delivered by all the new graphics solutions from ATI and NVIDIA: there will be no slide-show in those games if you have the RADEON X800 XT, the GeForce 6800 Ultra or the RADEON X800 PRO graphics card in your computer. http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis.../r420-2_12.html Lenke til kommentar
TDK Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Akkurat den jeg mener. Leser du litt nermere ser du disse to linkene på hver sin side. HL2 The Highly Anticipated DirectX 9 Game X-bit labs? readers are pretty familiar with, brings some surprises. Firstly, the RADEON X800-series is overtaken by NVIDIA GeForce 6800 Ultra. Secondly, there is something strange with the R420?s performance in this game in general, as the 12-pipe and 16-pipe flavours of the chip demonstrate equal speeds. This is probably another example of suspected CPU limitations or some issues with ATI?s beta drivers. Stalker In preliminary version of a yet another Highly Anticipated DirectX 9 Game on the ?Danger? level the latest products of ATI Technologies have lost the battle against the NVIDIA GeForce 6800 Ultra. The level is not really complex from geometry and shaders standpoint, therefore, ATI?s R420 simply did not get enough space to spread its wings, though, this is a good example of the fact that NVIDIA?s NV40 chip is capable of running DX9 games rapidly. Inne i de tekstene jeg kopierte her ligger linkene jeg linket til over. Denne X-bits testen er vel den mest utfyllende av alle testene av X800Xt PE... Endret 24. mai 2004 av TDK Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Hva er poenget med å diskutere ogl? De fleste kort i Dx9 serien er mere enn raske nok der. Det som for meg er avgjørende er hvor raske disse nye kortene er i Dx9 etter hvert som det dukker opp nye spill. Doom3? alf Life 2 er OpenGL og Direct3d, men ATI kortene yter bedre enn Nvidia for det HL2 støtter kun D3D, man kunne velge OpenGL i den alpha versjonen men den vil ikke bruke det. I testen deres av X800Xt og Pro har de både stalker og hl2. De kalles highly anticipated dx9 game. Leser du nøye står det at det er hl2 og stalker. Dette er vel og merke tidlige alpha versjoner. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Akkurat den jeg mener.Leser du litt nermere ser du disse to linkene på hver sin side. HL2 The Highly Anticipated DirectX 9 Game X-bit labs? readers are pretty familiar with, brings some surprises. Firstly, the RADEON X800-series is overtaken by NVIDIA GeForce 6800 Ultra. Secondly, there is something strange with the R420?s performance in this game in general, as the 12-pipe and 16-pipe flavours of the chip demonstrate equal speeds. This is probably another example of suspected CPU limitations or some issues with ATI?s beta drivers. Stalker In preliminary version of a yet another Highly Anticipated DirectX 9 Game on the ?Danger? level the latest products of ATI Technologies have lost the battle against the NVIDIA GeForce 6800 Ultra. The level is not really complex from geometry and shaders standpoint, therefore, ATI?s R420 simply did not get enough space to spread its wings, though, this is a good example of the fact that NVIDIA?s NV40 chip is capable of running DX9 games rapidly. Inne i de tekstene jeg kopierte her ligger linkene jeg linket til over. Denne X-bits testen er vel den mest utfyllende av alle testene av X800Xt PE... Alle vet at på de testene som finnes av HL2 så er ATI's kort "overlegne". Forstår ikke hvorfor dere diskuterer Half Life2. Tar jeg ikke feil kommer båte X800 og FX6800 til å ligge rundt/over 100fps i 1280X1024 (basert på mine konklusjoner av dagens tester av 9800XT). Om det ene kjører 121fps og det andre 111 så er vel ikke det noe forskjell? Framedrop derimot er mye viktigere faktor. Endret 24. mai 2004 av VeXx Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg leste testen på HardOcP (som du ikke har tatt med her) og der knuste x800xt pe 6800ultra nesten hver eneste test. Ja.. Og hos HARD OCP kjørte de testene på i875 hovedkort med P4 CPU, og ikke slikt VIA-RÆL som hos Anandtech; hvilket viser at hovedkort med høy "troughput" / FSB vil gagne ATI X800 mer enn NVidia 6800. ;-S VIA K8T800 med A64 3400+ er noe ræl? Ok da så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå