Gå til innhold

AMD XP1900+


Anbefalte innlegg

hei, legger inn en post her for å høre andres meninger o.l.

 

min gamle xp1900+ cpu oppfører seg merkelig om dagen.

for det første så blir den usedvanlig varm i forhold til før (Ca. 5-7 grader mer enn jeg hadde før).

har prøvd å fikse dette ved å legge på ny kjølepasta (etter å ha fjerna den gamle naturligvis) :)

 

så idag så bare frøys alt seg både i tide og utide.

den nektet rett og slett å starte til slutt.. alt bare frøys.

så prøvde jeg meg frem med å klokke _ned_ cpu.

da ville den starte (klokket ned fra originale 1,6ghz til 1,565ghz) men er fremdeles ustabil. :dontgetit:

 

det er særlig når det kreves masse cpu-load at det går galt :(

 

er det da, som jeg tror, at cpu'en min begynner å ta kvelden ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyninga kanskje?. Er ett kjent fenomen at ting kan gå i stå hvis den ikke klarer å levere nok strø m, bruker da vanligvis og reboote, hvis maskina bare fryser er det ikke sannsynlig det er den. CPU'er generelt sett er jo sånn at den enten funker eller ikke funker i det hele tatt. Kan jo også være rammen. Prøv å kjør memtest85. evt. prøv en annen brikke/brikker.

Lenke til kommentar

strømforsyninga mi er på 450w og 1 måned gammel så det skulle ikke være et problem,

minnet mitt er testet og det er ikke noe galt der...

idag får jeg kun pc'n til å funke hvis jeg klokker ned cpu til 1,2ghz :(

 

kjører jeg den høyere så vil den ikke starte i det hele tatt :(

Lenke til kommentar

da tror jeg cpu'en synger på siste verset, det er ikke så unormalt at de detter gradvis i ytelse føre de dør helt, har vanligvis hørt om sånt når de har vært overklokka, men det skjer nok med de som ikke er stilt på også

 

jeg har selv en barton 2500+ som jeg har kjørt på xp3200+ i en del mnd, men rett etter påske, da jeg fikk ny HDD, gjorde den ikke annet enn å reboote på xp3200+ innstillingene hele tida. den går fremdeles stabilt på ca 2100mhz og lavere, men jeg tipper den vil falle mer og mer den også etterhvert hvis jeg bruker den mer

 

nå har jeg en mobile xp2400+ som går på 2580mhz, og som går stabilt på mye mer enn xp2500+'en :D

Lenke til kommentar
strømforsyninga mi er på 450w og 1 måned gammel så det skulle ikke være et problem,

minnet mitt er testet og det er ikke noe galt der...

idag får jeg kun pc'n til å funke hvis jeg klokker ned cpu til 1,2ghz :(

så vil den ikke starte i det hele tatt :(

Helt ny PSU, og problemene har startet nylig... må si at jeg støtter opp om norpheus teori 100% her.

 

Sikker på at du ikke har byttet en god gammel 250W med en bedriten Q-Tec eller lignende som sies å være 450W men faktisk ikke leverer mer enn 180W?

Lenke til kommentar

Jeg har rengjort mellom kjøleribbene på cpu'kjøleren ja, og mellom pinnene på cpu...

 

og jo desverre så har jeg en q-tec... men den oppfører seg likt med

min gamle chieftec 360w... og jeg har koblet fra alt av lys/kabinettvifter o.l. for å

få mest mulig strøm til cpu...

 

dette har jo funket fett før med den q-tec powersupplyen... :(

 

jeg tenkte jeg skulle låne en annen cpu av en kamerat og se om det samme skjer

 

takk for alle råd og vink :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...