dot_ Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hei. Et lite problem jeg sliter med i dreamweaver. Kan noen si meg hvordan jeg får flyttet teksten i en tabell et lite stykke ut fra borderen? nå sitter den noe "tett" inntil". Text Indent hjelper lite da teksten blir flyttet mye for langt inn på siden enn det jeg ønsker. Takk Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Aner ikke åssen det er i DW, men finnes det ikke et kodevindu der..? Kan vel legge til noen margin/padding-verdier en plass.. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Joa, kan selvsagt legge til koder manuelt. Hadde jeg bare visst hvilke det er snakk om. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 I FrontPage heter det vel "Celleutfylling" og finnes under "Tabellegenskaper".. Er vel padding="x" elns du skal ha, der "x" er det tallet du vil ha.. Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Vel helst slippe å måtte installere frontpage! Thx anyway. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Vel helst slippe å måtte installere frontpage! Thx anyway. Heh, nei det syns jeg ikke du skal gjøre.. Men det var lissom for å gi en liten pekepinn på hvor det kan finnes i DW.. *fyre opp DW* *aldri brukt før* Se derja.. Ok; Når man lager en tabell, så får man opp en rute der man bestemmer rader/kolonner osv.. Der er det en funksjon som heter "Cell Padding", så kan du selv putte inn en verdi selv.. Nå har du kanskje laga en tabell; Om du "markerer" tabellen din (slik at du kan justere størrelse ved "dra-med-musa" lissom), så har du en "Properties" del nederst i DW-vinduet ditt.. Her kan du justere diverse ting som f.x størrelsen. I tilleg finnes det noe som heter "CellPad", som jeg vil tro justerer paddingen i tabellen.. Edit; Pure coding råxx.. Endret 4. mai 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Uansett, tables skal ikke brukes til layout. Why tables for layout is stupid: problems defined, solutions offered Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Uansett, tables skal ikke brukes til layout. Why tables for layout is stupid: problems defined, solutions offered Nei, men litt padding aksepteres vel på tabulære data ? Synes folk plutselig henger seg mye opp i ett tema. F.Eks. var det wysiwyg, pixelart, og nå usability issuen tables. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Sorry, jeg trodde av en eller annen grunn at han skulle "tegne" opp layoutet med den table'en, men han har visst ikke sagt noe om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå