Mira Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Sett at man har en box man lager i PS som man vil bruke som en meny. Som f.eks denne. Er det da mulig å få dette området til å utvide seg vertikalt etter behov? Sånn at hvis man bare har to linjer tekst i feltet så er den tilpasset det, og hvis man har 15 så er den strukket. Da mener jeg strukket slik at kantlinjene bare forlenges. Mulig jeg er helt på jordet nå, men tenkte jeg skulle høre da Endret 6. mai 2004 av Mira Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Nå funker ikke den andre linken din, men tipper den skulle linke til denne..? (det er en "[" inni linken din som b0ger seg litt) Ja det funker.. Du må dele menyen opp i 3. En topp, en midt og en bunn del. Midtdelen (DIV) setter du autohøyde på (dvs ikke definer noe høyde), så skal den variere etter hvor mye tekst som er satt inn der.. Endret 4. mai 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Mira Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Uff, at jeg aldri skal lære å tenke før jeg poster Var jo ganske logisk det der ja;) Men thX m8 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Uff, at jeg aldri skal lære å tenke før jeg poster Var jo ganske logisk det der ja;) Men thX m8 NP, er vel det forumet er til for.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 http://www.alistapart.com/articles/customcorners/ <== Les og lær! Lenke til kommentar
Mira Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Takk for alle svar så langt, men har fortsatt litt problemer her. Er nemlig ikke så god i CSS enda Jeg poster bare en kode tilnærmet lik den jeg har prøvd ut, men som ble "rar": HTML <div id="leftmenu"> <div id="menu"> <div id="topmenu"></div> <div id="contentmenu"></div> <div id="bottommenu"><div> </div> </div> CSS #leftmenu { float: left; width: 160px; margin: 0; padding: 1em; } #menu { width: auto; } #topmenu { background-image: url(images/top.gif) } #contentmenu { Background-image: url(images/midt.gif) } #bottommenu { background-image: url(images/bunn.gif) } Vet det er en hel del som mangler i koden her, men det jeg lurer på er om den er grunnleggende riktig? Hvis det er noen som føler for det så er det bare å poste den "riktige" koden Endret 6. mai 2004 av Mira Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 sjå på koden til http://pink.absentvoid.com Der er både meny og innholdsbokser dynamiske vertikalt, og innholdsfeltet er dynamisk horisontalt også... Var igrunn menyboksane eg ville du skulle sjå på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå