LordAzalin Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Vet det ikke helt er stedet å spørre om hjelp, men kompetansen er her ihvertfall. En kamerat av meg kjører en Athlon 2600+ på sitt a7n8x-X, han har 1Gb DDR på den, i to 512Mb brikker. Disse er 400MhzDDR spesifisert. Men jeg får den bare til å kjøre de på 200MHz single channel og ikke dual. Noen som har vært borti noe av det samme og kan fortelle meg hva jeg må gjøre. Har prøvd default settings i bios og prøvd å spesifisere det selv, jeg får satt klokkefrekvensen, men får den ikke til å benytte Dual channel. mvh Torbjørn Endret 15. mai 2004 av LordAzalin Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 200MHz er det de skal kjøre på. DDR'en gjør dette til 400MHz effektivt (Double Data Rate). For å utnytte dual channel må man sette en minnebrikke i slot'en som står "alene" og en i en av sloten som står helt inntil hverandre... Lenke til kommentar
LordAzalin Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Det er gjort, de står plassert riktig. Har bedt han sjekke det for sikkerhets skyld , men mener å huske at jeg satte de riktig. Noe annet som kan gjøre det? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Om brikkene har forskjellig latency vil de ikke kunne kjøre i dual. Det er nF2 chipset på det hk'et? Lenke til kommentar
LordAzalin Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Er samme latency på de, de er kjøpt i par. så skal jo være identiske. Sitter i riktige spor, men kjører fortsatt single chanel. Er NF2 ja. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hmm, les hovedkort manualen og se om du finner noe om det der. Kanskje du må aktivere dc i bios eller noe. Ikke vet jeg Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Hvilket hovedkort er det snakk om???? Asus A7N8X-7 ????? Er dette noe som står i en ferdig sydd PC fra HP eller Packard bell??? Lenke til kommentar
LordAzalin Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Beklager rettet opp... skal selvfølgelig være A7N8X-X Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) oi, ikke bry dere om det jeg har skrevet akurat her Endret 29. mai 2004 av MAtroxX Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Grunnen til at du ikke får kjørt dual ddr, er at A7n8x-x ikke støtter dette. Du må oppgradere til A7n8x deluxe for å få til dette (-x versjonen er nedgradert; det hjelper heller ikke å opgradere med en annen bios). Desverre... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Grunnen til at du ikke får kjørt dual ddr, er at A7n8x-x ikke støtter dette. Du må oppgradere til A7n8x deluxe for å få til dette (-x versjonen er nedgradert; det hjelper heller ikke å opgradere med en annen bios). Desverre... Stemmer. Du må opp på nForce2 400 Ultra for å få dual channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå