Joachim_F Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Hei, I dag klarte jeg å bli infisert av Gedza.2 og Gedza.3 . Disse virusene ser ut til å bestå av noe slags visual basic kode, og har lagt seg inn i absolutt alle html-filene på maskinen (pluss mer). Det jeg nå lurer på er hvordan jeg skal få fjernet viruset fra html-filene mine uten å måtte slette dem (som i følge AntiVir er eneste mulighet - Norman Virus Control med nyeste oppdatering finner ikke viruset engang, og Norton kan jeg ikke installere p.g.a. at jeg ikke har IE6 på systemet mitt). Det funker naturligvis å laste inn hver enkelt fil i en teksteditor og slette all viruskoden, men dette tar alt for lang tid med tanke på hvor mange filer jeg må gjennom og størrelsen på koden (som øker en 5 kb html-fil til godt over 200 kb). Finnes det noen måte å gjøre dette automatisk? Endret 5. mai 2004 av Joachim_F Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Mener du kan søke->fjerne kode fra mange html filer vha macromedia dreamweaver... uten at du skal kunne ta det for helt "god fisk" Har du tatt ett søk etter verktøy på google.om Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei, du kan jo prøve en online søk fra denne linken her: http://security.symantec.com/sscv6/home.as...RWLPITSMJUIVFHP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå