Jägermeister Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Jeg har problemer med brenning av fra pc til DVD. Har nå prøvd flere forskjellige ting og kastet bort 8 dvd plater... Jeg bruker pinnacle9, og har redigert en film jeg ønsker å brenne over til DVD. Når jeg ser igjennom filmen på pinnacle skjermen er alt som det skal. Etter at filmen er brent og jeg setter den i DVD spilleren i stua, skjer det lite... Da jeg trykker play, kommer bildet men ingen lyd. Kan se flere minutter uten at lyden kommer.. men hvis jeg spoler litt kommer lyden. Da kan jeg også spole tilbake der hvor det ikke var lyd, som det etter å ha spolt er lyd.. Bildet hakker også veldig mye.. det henger seg opp. Det rare er at om jeg spoler filmen 10-20 min,så er alt som det skal være.. helt topp. DVD spilleren min leser -R, så jeg har kun prøvd -R plater. Har brent rett fra pinnacle. Har også prøvd å lagre image på HD, men når jeg så går inn på NERO og "brenn image på plate", så finner ikke NERO de filene. Filmen er på 45 min, og det står da at det skal være 100% kvalitet.. Hva gjør jeg galt? Noen som har noen gode tips? Lyden kommer kun hvis jeg "tucher" FF Hvorfor er filmen bra på midten/slutten, men ikke på begynnelsen...? Da hakker den veldig og er som sagt uten lyd Endret 4. mai 2004 av Opus Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Nero finner ikke filene? Er de lagret som ISO filer? Btw. Skal jeg eller du endre topicen(emnefeltet) til noe mer beskrivende? Edit: Flyttes til videoredigering. Endret 4. mai 2004 av Opus Lenke til kommentar
Jägermeister Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Trodde de ble lagret som iso filer, men nei.. Om jeg velger at NERO skal lese "alle filer", så er det BUB, IFO og VOB filer som er lagret. Har lest på forumet her at denne mappen er under Aux..../ DVD/ og Video_ts Du kan endre topicen.. Jeg kommer ikke på noe mere beskrivende for øyeblikket.. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Er det Nero BurningRoom eller Vision Express du har brukt? Lenke til kommentar
Jägermeister Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) NERO EXPRESS 6, ULTRA EDITION. Har åpnet i Nero Express Endret 4. mai 2004 av Jägermeister Lenke til kommentar
gussen Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 DVD-FILER Hei, Sjekk ut DVD-spilleren din på DVDRhelp.com for å se hva den er god for og hvilke erfaringer andre har gjort. Jeg kjenner inn Studio 9 i detalj, men i prinsippet skulle det ikke være nødvendig å lage VOB video-filer. Prøv heller å skrive til standard DVD videofil; => MPEG-2, 720x576 pix, 25fps (PAL), Variabel bitrate 8000kbps, I "Nero Burning ROM" velger du "DVD Video", og da er det bare å dra MPEG-filene dine over til DVD-katalogen (Video_TS). Nero sjekker da samtidig at filene dine er riktig formatert (DVD standard). Detter går ihvertfall smertefritt med standard DVD filer laget i Ulead VideoStudio. Alternativ anbefaler jeg at du bruker Ulead DVD MovieFactory. Dette er en veldig enkelt og brukervennlig programvare som også sjekker DVD-filene dine mot standard DVD. Dukan lett lage fine menyer, intro-film, musikk etc. basert på et bibliotek med Templater. Deretter brenner du rett til standard DVD (-R/+R/-RW/+RW). Last ned prøveversjon og sjekk ut programvaren! LINK: Ulead DVD MovieFactory Ønsker du avanserte menyer slik som proffene gjør det, anbefaler jeg Ulead DVD WorkShop. Har selv laget fine menyer og DVD'er med dette programmet og er veldig fornøyd. PS. Det virker som om at det kan være en del bugs i Pinnacle Studio serien, da det tydligvis er mange som har en del problemer med denne programvaren. Sjekk jevnlig ut Pinnacle sine hjemmesider for oppdateringer/patcher hvis du ønsker å fortsette med dette programmet. LINK: Pinnacle Support DV123 Lenke til kommentar
Jägermeister Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Takk for svar Mulig jeg er ute å kjører nå... Forstår at jeg ikke kan mye om redigering. Jeg lurer da på... Når jeg går inn å sjekker på Video_ts etter at jeg har bedt pinnacle lage en image fil, så ligger de bob, ifo og vob filene der. Hva gjør jeg for å skrive til en standard DVD video fil? Du skriver videre at jeg da bare kan dra MPEG filene over til video_ts... Hvor drar jeg MPEG filene fra?? Inn med teskje.... Lenke til kommentar
gussen Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 DVD-FILER Hei, Når du ber Pinnacle om å lage en image fil, så lager du i prinsippet et speilbilde av det du skal brenne til DVD på Hard disk'en din slik at katalogstrukturen og filene skal kunne brennes rett til DVD-platen. VOB-filen din er da formattert slik den vil fremstå på DVD-platen din etter brenning, i.e. slik DVD-spilleren i stuen vil at den skal være. Dette er vel og bra, men jeg du kan kvitte deg med en del små-problemer ved å rett og slett lage en MPG-fil som har DVD-spesifikasjonene (ref. tidligere mail) og la brenne-programmet gjøre konverteringen til VOB. MPG-filen kan lagres hvor du vil på disken og trenger ikke ligge i VIDEO-TS el.l., og du kan bare glemme IFO, BUB, VOB etc. (En liknende prosess skjer vår man lager VideoCD eller Super-VideoCD, der filmfilen på HD'en (MPG-1 el. MPG-2) blir konvertert til typen DAT på CD/DVD-platen din). I Pinnacle må du skrive en MPEG-fil med DVD-spesifikasjonene til disken din. Jeg kjenner ikke detaljene, men du skal kunne skrive ulike typer video til disken avhengig av hva du skal bruke filmen til. Finner du ikke en ferdig definert opsjon som lar deg lagre en MPEG-2 (720x576 punkter, 25 bilder per sekund, variabel bitrate max 8000kbps), så se om det finnes en brukerdefinert opsjon ("user defined"). Legg da inn disse parameterne selv. I "Nero Burning ROM" har du en filbehandler som likner litt på Utforsker/Explorer i Windows. Du skal dermed kunne dra MPEG-2 filen din fra hard disk katalogen på høyre side av skjermen over til VIDEO_TS katalogen på DVD-platen på venstre side av skjermen - Nero vil da sjekke MPEG-filen din og gi tilbakemelding hvis den ikke er OK. Deretter starter du brenningen. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå