Gå til innhold

Umulig startside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må bare spørre... Bruker du IE ennå?

Jeg gjør nok det, ikke minst i jobb-sammenheng. Videre bruker vi MS Windows, MS Office Pro, og en rekke andre MS produkter...

Når man jobber som IT ansvarlig i en liten norsk avdeling (Mange har sikkert hørt den før og jeg hater å repetere meg selv! ;-)) i et konsern med 60.000 ansatte er det ikke bare litt vanskelig, men helt umulig, å unngå MS. Grunnen er som kanskje noen forstår at siden konsernet altså ikke er en IT bedrift, hvor hver enkelt sitter å bruker tiden på å fikle til egne koselige bakgrunnsbilder, programløsninger osv. etter smak og behag samt laster ned SW etter eget forgodtbefinnende, er effektivitet, tilgjengelighet og ikke minst support verden over viktigere faktorer enn indivets lyst til fri utfoldelse... :-)

Man "leker" ikke butikk med så mange ansatte, og er avhengig av sentral distribusjon av SW og sikkerhet (Antivirus/FW) samt samarbeidspartnere innen både HW og SW som ikke forsvinner etter neste helgs strandparty...

Personlig har jeg mange meninger om MS, hvorav de fleste ikke er så bra, men i forhold til jobben er jeg glad for at vi samarbeider med MS, SAP, IBM, Cisco, HP osv. fremfor en kiosk på Røa uansett hvor billig og bra den måtte være :-)

Nåvel, enda en OT fra min side :-) Ha en fin kveld/dag alle!

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...