Gå til innhold

Umulig startside

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd akkuratt det samme, bare at eg endte opp med mysearchnow.com

som startside... men den er grundig verre fordi den ødela hele ie... ie hengte seg hver gang bilder eller noen som helst multimedia filer skulle vises.

Giddaløs som jeg er så gikk jeg bare over til Opera, hehe. :p:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Patience: vet ikke om det har blitt sagt før, men har du prøvd 2 programmer som heter:

ad-aware og spybot and destroy? dette er to nyttige programmer som hjelper deg med sånne dumme startsider i forskjellige nettlesere. tror den faktisk funker på andre nettlesere enn Internet Explorer også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette blir OT, men må si meg 100% enig med Patience når det gjelder enkeltes besvarelser på konkrete problemstillinger...

Det blir det samme som om at folk svarer "Bruk Linux" hver gang en eller annen poster "Har problemer med Windows" eller "Kjør Toyota" om en stakkar har problemer med bremsene på sin "Ford", for ikke å snakke om "Har PC-Problemer" - "Kjøp MAC"... Eller omvendt...

Nesten uten unntak ender slike svar bare opp med lange subjektive innlegg fra folk som er overbevist om at alle andres subjektive meninger er feil...

Svar på det det blir spurt om eller la vær... Bruk heller deres overtalingsevner i tråder som "Hvilken nettleser er best" osv...

Edit: Beklager avsporingen og lite hjelp fra min side, men jeg måtte bare få det ut :)

Takker for støtten :) Du har satt det godt på spissen skkurat hva jeg mente :)

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Patience: vet ikke om det har blitt sagt før, men har du prøvd 2 programmer som heter:

ad-aware og spybot and destroy? dette er to nyttige programmer som hjelper deg med sånne dumme startsider i forskjellige nettlesere. tror den faktisk funker på andre nettlesere enn Internet Explorer også.

De er nok for svake desverre.. :/

Lenke til kommentar
Vel... Kommer noen til meg og ber meg gjøre PC-en hans med Win 3.11 bedre, så hadde jeg bedt vedkommende ryke og reise. IE != bra, Opera == bra.

Sannsynligvis så vil ikke noen komme til deg med win noen-som-helst version av hverken det ene eller det andre når du bare på død og liv skal unnvike problemet med å velge lettvindte løsninger fremfor å faktisk løse situasjonen for andre enn ditt eget selvbetrodde beste. (Henger du med nå? Flott). Som en annen bruker her aldeles nydelig påpekte, og som jeg tar et steg videre; hadde det tatt seg særlig bra ut om jeg som kunde spurte deg om du kunne skifte eksospotta i min Audi A6 fordi den bråket så mye, og du istedet heiv ut motoren og monterte pedalsett med kjededrift istedetfor? Det er jo helt lydløst.

Jeg har opera installert. Har hatt opera installert i flere år. Og brukt både opera og mailklienten dens i lang lang tid. Men kan man bruke opera overalt? Nei. Og takk microsoft for det. Nå fikk jeg en trojaner inn i systemet mitt gjennom nettopp internet explorer. Selvfølgelig er det dette problemet jeg ønsker å få bukt med. Hvorfor? Fordi jeg bruker internet explorer vel. og opera, og mozella, ja og faktisk IE2 også.. Men løser det mitt problem? NEI. Internet explorer er fortsatt like ubrukelig.

Så vær så vennlig lille venn.. svar nå på spørsmålene heretter..

Lenke til kommentar

Spyboot 1.3 og immunizer funksjonen sammen med spywareblaster

beskytter faktisk IE veldig godt , lock host files også.

Gå inn på tools ie-tweaks .

Legg inn startupmonitor i tillegg så blir du varslet hver gang

noe forsøkes skrevet til registry ( avslå eller godta) .

....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Heisann! Anbefaler deg, som alle andre, å bytte nettleser. Kan anbefale Mozilla Firefox.

Når det gjelder problemet ditt; Siden har ikke overskrevet de standard 404 og 403 sidene. Den siden som tar over for feilmeldingene kan ligge i en .dll fil i c:/windows/system ( eller system32) eller c:/windows eller noe sånt.

Søk etter sidenavnet i registeret (Start -> Kjør -> skriv regedit ->Rediger -> Søk), og slett eventuelle verdier med det navnet i. Det er så mange sleipe måter disse sidene sniker seg inn, så jeg vet sannelig ikke hvordan denne er. Men hadde en gang noe som heter Internet Optimizer som gjorde det samme, og dem fjernet jeg til slutt med SpyBot.

Lenke til kommentar

Forsåvidt vil jeg anbefale deg å ha ad-aware installert, for å forhindre fremtidige browserkapringer, det har en funksjon som heter ad-watch (tror jeg) som du må aktivere selv, som alltid sperrer alt som prøver å endre noe på maskina di.

www.lavasoft.de

Lenke til kommentar

Aldri hørt at ad-aware hindrer browser hijacks .

Immunize , host file lock i spybot derimot hjelper på dette.

Samt spywareblaster .

The most important step you can take is to secure your system. And SpywareBlaster is the most powerful protection program available.

Prevent the installation of ActiveX-based spyware, adware, browser hijackers, dialers, and other potentially unwanted pests.

Block spyware/tracking cookies in Internet Explorer and Mozilla/Firefox.

Restrict the actions of potentially dangerous sites in Internet Explorer.

....

Lenke til kommentar
Takker for støtten :) Du har satt det godt på spissen skkurat hva jeg mente :)

Det mest irriterende for min del er nok at at de fleste innlegg av denne typen er så fordømt overbærende og tilsynelatende er tilsiktet "idioter" som ikke helt har sett lyset og ei heller skjønner "bæra" :) Selv har jeg drevet med data siden jeg kjøpte min første maskin i 1977, hvilket sannsynligvis også betyr at jeg har holdt på med dette siden før de fleste av forståsegpåerene her ble født :)

Har forøvrig også Netscape, Firefox og Opera installert og har testet flere andre, men bruker fremdeles hovedsakelig IE :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Ærlig talt.. spurte jeg om det? Nei.. nå er det snart 200 poster hvor du og mange andre kvitrer og opera og tvilsomme sider. Dette spørsmålet gjelder verken opera eller "tvilsom dritt". Jeg har nevnt årsaken. Og problemet. Forhold deg til det er du snill...

Etter å ha installert en tvilsom applikasjon som nok ikke akkurat fungerte etter hensikten

Det er du som starta med den "tvilsomme driten"

Wil, med over 2000 innleg, så burde du ha lært deg å lese alle poster før du svarer.

On topic.

Regedit er det viktigasteredskapet når det gjelder å verte kvitt spyware, hijackere og anna møl. Mangen utav desse programma bruker registeret til å sette startsider/kjøre seg sjølv automatisk o.l.

Lenke til kommentar
Regedit er det viktigasteredskapet når det gjelder å verte kvitt spyware, hijackere og anna møl. Mangen utav desse programma bruker registeret til å sette startsider/kjøre seg sjølv automatisk o.l.

Du kan ikke gå rundt og alltid kvitte seg med symptomene. Noen ganger må man gå etter sykdommen. I dette tilfellet er det brukeren og IE. Brukeren kan ikke fjernes, men IE kan, og da blir det et mye bedre OS. Så langt vi kan kalle Windows et "mye bedre OS"...

Lenke til kommentar

Ærlig talt.. spurte jeg om det? Nei.. nå er det snart 200 poster hvor du og mange andre kvitrer og opera og tvilsomme sider. Dette spørsmålet gjelder verken opera eller "tvilsom dritt". Jeg har nevnt årsaken. Og problemet. Forhold deg til det er du snill...

Etter å ha installert en tvilsom applikasjon som nok ikke akkurat fungerte etter hensikten

Det er du som starta med den "tvilsomme driten"

Wil, med over 2000 innleg, så burde du ha lært deg å lese alle poster før du svarer.

On topic.

Tja, du har nok mye rett i det. Men er nok ikke den mest kyndige til å rote i registret.. :/ Har gjort mange endringer der før, men føler nok mest for å la det ligge.. :)=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...