Gå til innhold

Umulig startside

Anbefalte innlegg

Har aldri opplevd maken til seiglivet startside i mitt liv. Etter å ha installert en tvilsom applikasjon som nok ikke akkurat fungerte etter hensikten har den lokale feilsiden til internet explorer blitt erstattet med en annen lokal variant av en svært så morsom søkeside som refererer til programmer som fjerner spyware. Det skal sies at verken hijack this, spybot, adaware, noadware, pestpatrool, xoftspy, mfl. er noe løsning på dette problemet. Jeg må finne ut hvor på hardisken feilmeldingsiden når du har tastet en helt feil url ligger.

Denne må jeg altså slette. For det er her dritten ligger.. Søkesiden har overskrevet denne feilmeldinssiden..

Hvem vet? Haster haster!!! :hmm:

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at det ikkje er noko program som blir kjørt i det iexplorer starter.

Den startsida som ligger der, er den på internett eller ser den ut til å vere lokalt lagra?

Viss den er lokal skal det gå ann å få nøsta opp i problema.

Sjekk også i oppgavebehandler/ task manager før og etter iexplorer er starta, kjem det nye ukjente prosesser der?

Men finn du ikkje ut av det så er det kanskje ein ikkje så dum tanke å skifte over frå iexplorer til opera eller mozzila

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Har aldri opplevd maken til seiglivet startside i mitt liv. Etter å ha installert en tvilsom applikasjon som nok ikke akkurat fungerte etter hensikten har den lokale feilsiden til internet explorer blitt erstattet med en annen lokal variant av en svært så morsom søkeside som refererer til programmer som fjerner spyware. Det skal sies at verken hijack this, spybot, adaware, noadware, pestpatrool, xoftspy, mfl. er noe løsning på dette problemet. Jeg må finne ut hvor på hardisken feilmeldingsiden når du har tastet en helt feil url ligger.

Denne må jeg altså slette. For det er her dritten ligger.. Søkesiden har overskrevet denne feilmeldinssiden..

Hvem vet? Haster haster!!! :hmm:

kan det være noe av det tro?

Due to several complaints that search page becomes a start (home) page in your browser we need to inform you that it could be caused by:

1) One of our affiliates is violating our terms and conditions. Please send us the full address of your start page with affiliate code

2) You have agreed to install our software (you weren't paying attention to the terms and conditions when installing some software packages to you PC).

TO remove it from you computer please use: http://searchcentral.cc/cleaner.exe

Our software works only with Microsoft browsers.

Lenke til kommentar
Installer Opera og slutt å laste ned tvilsomt dritt!

Ærlig talt.. spurte jeg om det? Nei.. nå er det snart 200 poster hvor du og mange andre kvitrer og opera og tvilsomme sider. Dette spørsmålet gjelder verken opera eller "tvilsom dritt". Jeg har nevnt årsaken. Og problemet. Forhold deg til det er du snill...

Lenke til kommentar
Sjekk at det ikkje er noko program som blir kjørt i det iexplorer starter.

Den startsida som ligger der, er den på internett eller ser den ut til å vere lokalt lagra?

Viss den er lokal skal det gå ann å få nøsta opp i problema.

Sjekk også i oppgavebehandler/ task manager før og etter iexplorer er starta, kjem det nye ukjente prosesser der?

Men finn du ikkje ut av det så er det kanskje ein ikkje så dum tanke å skifte over frå iexplorer til opera eller mozzila

mvh

JanEirik

Hei på deg!!

Har stort sett greit å fjerne alt av slike sider tidligere da jeg ikke er helt noob på verken data eller internet. Men denne var skikkelig ille. Har avsluttet alt av programmer i taskmanageren men symptomet består. Mozilla installerte jeg faktisk i går :)) Bra program. Men du vet microsoft og kodingen deres :)

Siden er lokal. Og du kunne hjelpe meg veldig hvis du kunne skrevet fks bare "www." og trykket enter. For da kommer stien jeg leter etter frem. Og hadde du giddet å paste den her hadde du vært en knupp :D

Lenke til kommentar

Hvem vet? Haster haster!!!  :hmm:

Due to several complaints that search page becomes a start (home) page in your browser we need to inform you that it could be caused by:

1) One of our affiliates is violating our terms and conditions. Please send us the full address of your start page with affiliate code

2) You have agreed to install our software (you weren't paying attention to the terms and conditions when installing some software packages to you PC).

Muligens den siste. Kjørte programmet og det så ut til å virke. Men jeg mangler nå feilsiden som den startsiden overskrev..

Lenke til kommentar

Hvem vet? Haster haster!!!  :hmm:

Muligens den siste. Kjørte programmet og det så ut til å virke. Men jeg mangler nå feilsiden som den startsiden overskrev..

Jeg er glad at du ble kvitt dritten. Men hva du mener med at " Men jeg mangler nå feilsiden som den startsiden overskrev.." ?? Er ikke bare å legge inn en startside som du vil ha?

Mvh

Chris

Endret av gamisou
Lenke til kommentar

Dårlig norsk fra min side kanskje. Ikke alltid man gjør seg like forstått i farten :) Den feilsiden som ligger lokalt på maskinen (C:\Windows\system\....) ble erstattet av trojaneren. Men nå har jeg edret registerinstillingene til iexplorer manuelt så denne startsiden ikke kommer til mer. Og deretter fjernet viruset. Slike sider oppretter noe som kalles for "Search hook". Det er denne jeg har fjernet. Litt vanskelig å forklare. Men det gikk til slutt. Dette er noe av det værste jeg har vært borti :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det er det opp til meg å avgjøre. Likevel så består problemet. Jeg er faktisk godt bekjent med de forskjellige nettleserene. Og har flere alternativer installert. Men vær så snill å svar på det som spørres om fra nå av. For det er overhodet ikke det jeg spør om.

Lenke til kommentar
Det er det opp til meg å avgjøre.

Ok, så når vi sier: Du kan fjerne det ved å installere Opera og slutte å bruke en av de dårligste nettleserne i hele verden, så er det opp til deg å avgjøre om det var et bra svar?

Likevel så består problemet.
Fått feil startside i Opera også??
Jeg er faktisk godt bekjent med de forskjellige nettleserene.
Det kan være at du er kjent med navnene og kanskje har sett de i bruk, men jeg har aldri truffet en som foretrekker IE foran Opera når vedkommende først har prøvd og satt seg inn i Opera.
Og har flere alternativer installert.
Spiller ingen rolle om du så har Linux installert, for hvis det er Windows du velger å bruke, er det ikke rart det ikke hjelper med Linux.
Men vær så snill å svar på det som spørres om fra nå av.
Ok, men jeg har allerede lest ditt neste utsagn, og det var ikke et spørsmål.
For det er overhodet ikke det jeg spør om.
Var det et spørsmål?
Lenke til kommentar

Dette blir OT, men må si meg 100% enig med Patience når det gjelder enkeltes besvarelser på konkrete problemstillinger...

Det blir det samme som om at folk svarer "Bruk Linux" hver gang en eller annen poster "Har problemer med Windows" eller "Kjør Toyota" om en stakkar har problemer med bremsene på sin "Ford", for ikke å snakke om "Har PC-Problemer" - "Kjøp MAC"... Eller omvendt...

Nesten uten unntak ender slike svar bare opp med lange subjektive innlegg fra folk som er overbevist om at alle andres subjektive meninger er feil...

Svar på det det blir spurt om eller la vær... Bruk heller deres overtalingsevner i tråder som "Hvilken nettleser er best" osv...

Edit: Beklager avsporingen og lite hjelp fra min side, men jeg måtte bare få det ut :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...