all right Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg fannt ingen andre plasser og poste denne. Jeg bruker DC++ og har en liten misstanke om att noen hacker på pcen min. Nå bruker jeg ikke noen annen brannmur en den som er i CNet ruteren min. >For viss jeg bruker den til Zone Labs så får jegikke til internett skikkelig. Jeg kjører Win XP. Og så prøver jeg noe som heter IPScanner for det har jeg hørt skal sjekke om det er noen hackere innpå pcen. Kan noen fortelle meg litt om dette programmet og om hacking. På IPScanner står det att det er mange innpå, akkuratt nå er det 7 stk innpå som det står ipen til. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Dc++ har noen sikkerhetshull som kan utnyttes for å hacke maskina di. Utover det har jeg hørt om tilfeller der hele hd har blitt tømt og andre artige saker. Muligens så kan en ekstra brannmur hjelpe (zonealarm), at det er en del brukere logget på din maskin er jo vannlig i og med at du deler saker og ting. Er vist også litt avhengig av scriptet som diverse hubs bruke tror jeg, da disse kan lages for å konfigurere dc++. Lenke til kommentar
all right Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Men når det står at det er 7 stk med IP innpå maskinen min på det IPscanner programmet da er jeg ikke innpå DC++ og ingen på nettverke er innpå. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Tja, er det ikke mulig at ipscanneren sier at det er 7 programmer som kommuniserer med omverden? Kan være explorer,msn messenger,antivirus etc. Trekk ut nettverkskabelen og se om den fortsatt finner alle sammen... Lenke til kommentar
all right Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Da ble alle IP adressene borte!Men det jo noen igjen som har status som Listenting,og det er ingen IP adresse på de. Men de som forsvant er det IPadresse på og de har status som Establihed. Hva skal dette bety?? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Da ble alle IP adressene borte!Men det jo noen igjen som har status som Listenting,og det er ingen IP adresse på de.Men de som forsvant er det IPadresse på og de har status som Establihed. Hva skal dette bety?? Det trenger ikke være "Hackere" ... Det programmet lister nok opp alle applikasjoner som går ut mot internett. F.eks hvis du kjører MSN Messenger, så vil den listes opp her. Listening er applikasjoner som venter på at noen skal koble seg til de.. hvis jeg ikke tar helt feil.. Established - da har app.'n allerede koblet seg til en annen IP og sender/mottar pakker Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvis du går på start/kjør/cmd og skriver netstat så vil jeg tro du får opp samme liste.. det er forbindelser og sider maskinen din har dratt opp fordi du eller et program har bedt om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå