Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det betyr at det tar 200 millisekunder for et signal fra maskinen din å nå serveren.

Som regel pleier alt under 200 i ping å være brukbart, sjøl styrer jeg unna servere med mer enn 150.

Som en sammenligning kan du ta LAN nettverk som ofte ligger på 5 til 20 ms, men for å være helt ærlig så er det ikke mye unøyaktighet som kan oppstå så lenge det ligger på rundt 100. Derimot går det over 200 så begynner du nok å merke at det blir problematisk å treffe målet ditt og å holde ut i kamp.

Om du derimot spiller (mmo)rpg i motsetning til et firstpersonshooter spill som UT2k4 så trenger en som regel ikke bry seg før pingen går over 500. Dvs et halv sekund i forsinkelse mellom deg og serveren.

Endret av Monsoon
Lenke til kommentar
Det betyr at det tar 200 millisekunder for et signal fra maskinen din å nå serveren

Ehh, det er mulig jeg tar feil.. men er det ikke tiden det tar for et signal fra maskina di å nå serveren OG TILBAKE til din egen maskin? Det er ihvertfall det jeg har lært (ikke for å skryte men jeg har elektronikk/tele-utdanning)

Hvordan skal maskina di ellers vite at signalet har kommet frem til serveren, hvis ikke serveren sender et svar tilbake til deg/din maskin?

Mulig jeg er helt på jordet... :hmm:

PS. Under 200 høres fornuftig ut :)

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke at pingen går over 100. Da begynner det å bli meget vanskelig å få til ting skikkelig når det går på som verst. Holder meg vanligvis rundt ca. 50ms på norske servere.

Husker psykopatisk kaffelefse hadde over 800 i ping med ISDN før. Da var det gøy å spille FPS, du... :lol:

EDIT: :blush:

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke at pingen synker under 100. Da begynner det å bli meget vanskelig å få til ting skikkelig når det går på som verst. Holder meg vanligvis rundt ca. 50ms på norske servere.

Husker psykopatisk kaffelefse hadde over 800 i ping med ISDN før. Da var det gøy å spille FPS, du... :lol:

Hva er det du prater om???

Du liker ikke at pingen synker under 100?

Desto lavere pingen er, desto glattere går spillet når du spiller på LAN/nett!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...