TommyGun77 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Når jeg spiller U2k4 så har jeg ping på over 200. Hva har det å si? Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Det betyr at det tar 200 millisekunder for et signal fra maskinen din å nå serveren. Som regel pleier alt under 200 i ping å være brukbart, sjøl styrer jeg unna servere med mer enn 150. Som en sammenligning kan du ta LAN nettverk som ofte ligger på 5 til 20 ms, men for å være helt ærlig så er det ikke mye unøyaktighet som kan oppstå så lenge det ligger på rundt 100. Derimot går det over 200 så begynner du nok å merke at det blir problematisk å treffe målet ditt og å holde ut i kamp. Om du derimot spiller (mmo)rpg i motsetning til et firstpersonshooter spill som UT2k4 så trenger en som regel ikke bry seg før pingen går over 500. Dvs et halv sekund i forsinkelse mellom deg og serveren. Endret 4. mai 2004 av Monsoon Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Takk for raskt svar! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg merker merkbar forskjell fra 100 til 40. Alt under 40 er bra, resten er udugelig (for meg da). Lenke til kommentar
akarno Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Under 100 er helt brukbart for meg, spørs hvor nøye du er Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg klarer meg med 100 og under (80-70 og under i CS) Lenke til kommentar
Jack Jazzrabbit Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det betyr at det tar 200 millisekunder for et signal fra maskinen din å nå serveren Ehh, det er mulig jeg tar feil.. men er det ikke tiden det tar for et signal fra maskina di å nå serveren OG TILBAKE til din egen maskin? Det er ihvertfall det jeg har lært (ikke for å skryte men jeg har elektronikk/tele-utdanning) Hvordan skal maskina di ellers vite at signalet har kommet frem til serveren, hvis ikke serveren sender et svar tilbake til deg/din maskin? Mulig jeg er helt på jordet... PS. Under 200 høres fornuftig ut Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Jeg liker ikke at pingen går over 100. Da begynner det å bli meget vanskelig å få til ting skikkelig når det går på som verst. Holder meg vanligvis rundt ca. 50ms på norske servere. Husker psykopatisk kaffelefse hadde over 800 i ping med ISDN før. Da var det gøy å spille FPS, du... EDIT: Endret 12. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Togo Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg liker ikke at pingen synker under 100. Nei, gud forby at du vil fragge noen Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg liker ikke at pingen synker under 100. Da begynner det å bli meget vanskelig å få til ting skikkelig når det går på som verst. Holder meg vanligvis rundt ca. 50ms på norske servere. Husker psykopatisk kaffelefse hadde over 800 i ping med ISDN før. Da var det gøy å spille FPS, du... Hva er det du prater om??? Du liker ikke at pingen synker under 100? Desto lavere pingen er, desto glattere går spillet når du spiller på LAN/nett!!! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 GIGANTISK typo. Mente selfølgelig at jeg ikke liker at pingen går over 100. Redigerer innlegget nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå