Whiteshit Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Tanken her er at eg skal få mudern til å lage et motiv, som ho kan lakkere eller lignande på bensinlokket på bilen. Det skal ikkje vere noke klistermerke type vinyl. Du skal kunne føle handa over bensinlokket uten å kjenne noke som helst. Lar dette seg gjennomføre, og eventuelt har noken ei god oppskrift for det her? Ka som trengs osv? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Det tenkte eg og.. men plan for å male det på? teipe alt annet som ikkje skal lakkerast? eller? og...angåande det med klarlakk...vil ikkje då kun bensinlokket bli klarare i lakken i forhold til resten av bilen? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Er det Golfen din det er snakk om? Skru av tanklokket. Nyanseforskjell blir det nok uansett. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Er det Golfen din det er snakk om?Skru av tanklokket. Nyanseforskjell blir det nok uansett. Nei det blir nok snakk om en bmw 320i 98 modell i såfall Og vil _ikkje_ ha nyanseforskjell! mark my words...då blir det ikkje Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Mulig at du kan unngå den værste nyanseforskjellen ved å rubbe som f*** på lakken til resten av bilen. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Mulig at du kan unngå den værste nyanseforskjellen ved å rubbe som f*** på lakken til resten av bilen. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Polerings maskin er genialt men vær veldig forsiktig med små kanter og buler, puten tar ekstra godt mot sånne og det er ille hvis du plutselig ser grunningen Skal du lakke tanklokk så matt den litt med fin matteduk å få på grunning, hvis du får tak i lakkerings sprøyte så er det bare å maskere å lakke forsiktig med veldig lite lakk mating. Siden det er bare tanklokket du skal fikse på så kan du fort ta alt bort hvis du gjør en bommert å begynne på nytt. Jeg ville øvd meg på å lakke på en metallplate først, det er god trening. Når motivet er ferdig så legger du på to tynne lag clear coating og lar det tørke HELT før du kjører og får sand i det. Da holder det lenge og tåler litt bensinsøl hvis du skulle få noen dråper der etter tanking. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Og alt dette vil føre til at eg får et fint og klart motiv på tanklokket (tenker kun å ha en farge)? Det vil ikkje bli nyanseforskjeller mellom tanklokk og resten av bilen? og du vil kunne føle oppå tanklokket uten at du kjenner noke anna enn ei glatt flate? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Em mindre nyanseforskjell vil du nok se uansett, siden lakken på tanklokket er blitt "frisket opp" i forhold til resten av bilen. Lakkarbeid er tricky uansett hva du skal gjøre. You have been warned!(ikke på grafen under avataren altså). Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 You have been warned! Jammen faen...det er jo grisestilig!! ..../me har lyst på... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Du kan prøve å slipe bort den gamle klarlakken fra lokket, lakke på motivet og et par lag klarlakk, for så å slipe ned til overflaten er gjevn og fin. Deretter sprayer du på et nytt lag meg klarlakk for å få finishen og tykkelsen på klarlakken tilbake. Anbefaler deg å bruke vått smergelpapir(1200) til dette, hvis du vil prøve det. Som sagt...Det er mye arbeid, men gevinsten kan bli stor. ...Eller det kan bli en fjasko. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Du kan jo bare lakkere hele bilen på nytt for å unngå nyanseforskjeller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå