rihno Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Lurer på erfaringer med uorginalt blekk. Brukte uorginalt refill fra blekkskriveren.no på min canon s750. Ikke helt fornøyd med kvaliteten på det + at skrivehodet ikke lenger er som det burde. (Vet ikke om det er tilfeldig eller om det er blekket som har tatt knekken på det). Uansett: Har dere anbefalinger - er noe bedre enn annet - eller skal man styre unna og kjøre orginalt? Har foresten nå en i865 som jeg ønsker å ha en stund;) Lenke til kommentar
ninaelise Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Kjøpte uorginalt blekk fra blekkpatron.no. Selv har jeg en canon i560 som fungerer kjempeflott. Har forresten brukt av det uorginale blekket siden jeg kjøpte det i oktober 2003 helt uten problemer. Lenke til kommentar
ulv20 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har en Canon I865 og har kjøpt uorginalt fra blekkpatron.no to ganger. Første levering var vellykket og jeg kunne ikke merke noe fargeforskjell i forhold til originalblekk. Andre levering var helt annerledes (selv om innpakningen var lik) m.h.t. farger, kalde, skrikende farger. Særlig på røde flater som ikke ble akseptable. Altså svært delte erfaringer. Terje Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Prøvde slikt blekk på min canon 6100 og hele skriveren er ett vrak. Skal ikke skylde på blekket men skriveren har vært brukt i halvannet år. Grunnen til at det ikke var blekkets skyld er at printeren har flere kasetter (en for hver farge) dette gjør at når den renser hodene fører den blekket ned i en svamp som det sitter en sensor i. Kort sagt ble svampen full etter garanti og den kunne ikke skiftes ut siden blekket fløt. Ikke rart den var dyr i drift. Utskifting av svamp ville komme på 800 for sjekk av feil og så kom svamp+skift etterpå. Ny skriver ble billigst og jeg kjøpte en på elkjøp til 600 med to patroner (farge+svart) Selvsagt prøvde jeg og skifte ut svampen men det gikk ikke. Dette ble sykt off topic men måtte bare si det, blekket jeg har kjøpt har vært litt blasst men ellers ok Lenke til kommentar
rihno Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Takk for svar! Jeg ble vel egentlig ikke så veldig mye klokere...jeg noterer meg mest negative erfaringer - ihvertfall hvis man skal printe bilder o.l. Får vel lete opp billigst orginalpatroner. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 En annen ting bør man også tenke på: Dersom man får feil på printeren, kan man bare glemme garanti og reklamasjonsrett om det oppstår feil hvis man bruker 'piratblekk'. Men det er jo litt surt å kjøpe blekk til over kr 7000,- pr. liter da! (Canon S900) Lenke til kommentar
Jove Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Min far kjøpte uorginalt blekk. Greide utskrifter til tekst osv. Men på fotopapir, ble fargene litt feil. Fikk f.eks. ikke skikkelig sort-farge, ble grønnlige/blåaktige farger. Tør selv ikke kjøpe uorginalt.. mvh Jan Ove Lenke til kommentar
theggenes Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Har selv prøvd uoriginalt blekk til min Epson 890 og ser ingen forskjell på utskrifter med det og originalt blekk. Blekket ble forøvrig kjøpt på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå