maia Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg skal ha meg ny telefon, SX1 tipper jeg det blir.. Mora mi vil gjerne arve den gamle telefonen min, samtidig som hun går over til NetCom YoungTalk. Jeg har allerede bindingstid til YoungTalk, så jeg kan ikke kjøpe SX1 med binding til YoungTalk (må være 1 måned eller mindre igjen av bindingstiden for å videreføre). Er det ikke da mulig at moren min kjøper SX1 med 12 mnd bindingstid til YoungTalk, og så bytter vi bare telefon etterpå? Så har jeg spart over en tusenlapp på det. Eller er det slik at telefonen sperres til akkurat det sim-kortet/det mobilnummeret? Jeg kjøpte 3510i med binding til YoungTalk i januar, denne telefonen er ikke låst til noe som helst, men jeg vet ikke om det er forskjellig fra tilbud til tilbud. Noen som vet mer? Evt. om det kan oppstå noen problemer om jeg gjør det slik? Tror ikke jeg gidder å ha forsikring, da vil vel bare forsikringen gjelde om det er min mor sitt sim-kort som er i telefonen. Beklager hvis dette ble noe rotete for dere. Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Det går fint at moren din binder seg opp og kjøper telefon til deg. Netcom sperrer ikke telefonen til et spesifikt simkort eller telefonnr. Unntaket her er som regel svært rimlige kontant telefoner (som du tydligvis ikke skal ha). Det eneste kravet for å få prisreduksjon iform av subsidiering av mobil pga binding til abo - er at en person med godkjent kreditt går inn på en ny bindingsavtale på et spesifikt abonnement. Og da vil avtalen gå ut på at den personen forplikter seg til å ha dette gitte abonnementet i 12 mnd. Hvis en bryter avtalen før den er over koster det ca 1500 kr i gebyr. Husk at du må enten ha med moren din eller fullmakt ifra henne for å binde hennes nr opp til en ny youngtalk avtale. lykke til! torbjørn Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 vil berre legge til at viss du har fullmakt, så ha med legitmasjon eller kopi av til mora di. Då det gjer det ganske enkelt for oss forhandlere. 1) Fullmakta bør inneholde ein del ting. 2) navn på vedkommene som er i butikken, 3) nummert det gjelder, 4) kva fullmakta gjelder ( utstyrsendring, endring av prisplan, skifte av juridisk eier o.l) i dette tilfellet er det utstyrsendring, 5) og så til slutt selfølgeleg signatur av den juridiske eier. mvh JanEirik Lenke til kommentar
maia Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Takk for svar, mora mi blir med til butikken, så det skal gå helt fint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå