Azper Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg fikk i dag en barebone pc, satte inn cpu, ram, harddisk og cdrom. Trodde alt skulle være i orden, men når jeg startet pcen var det ikke noe liv, skjermen bare lyste gult på power dioden. Jeg prøvde også å starte den uten ram, men da fikk jeg ikke den velkjente pipelyden. Har prøvd å resette bios, prøvd uten cdrom og harddisk men til ingen nytte. Noen som har noen forslag? Specs Asus Barebone S-478 P4S8L 533MHz FSB 2xDDR VGA Audio LAN Silver, P1-ID2. Memory 256MB PC-333 DDR PC2700 Original Twinmos CPU Pentium 4 S-478 2.4GHz 533MHz 1M Boxed "Prescott" CD-RW 52X/32X/52X ATAPI Internal Bulk En 20gb harddisk jeg ikke husker navnet på. Håper på løsning Lenke til kommentar
Azper Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Kjøpte det på PSData forreseten, hvis det betyr noe. Ingen som har hatt lignende problemer? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Så maskinen starter men du får ikke noe bilde? (Prescott i en barebone, huff, huff ) Endret 5. mai 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Azper Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Så maskinen starter men du får ikke noe bilde? (Prescott i en barebone, huff, huff ) Ja, den starter og viftene går, men skjermen er svart. Det er ikke skjermen for jeg har prøvd med en annen Er Prescott et dårlig valg? Lenke til kommentar
Azper Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Burde jeg ikke bruke prescott på barebone? Hvilken cpu burde jeg bruke da isåfal? (har ikke så mye erfaring med Pentium, har bare brukt amd) Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Prescott blir jo veldig varm da... og shuttles er vel ikke av de letteste å kjøle... Jeg ville vel gått for Northwood, men så har ikke jeg shuttle heller Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 eller, så trenger pcen din en biosupdate, før denne støtter prescott, dette tror i alle fall jeg Lenke til kommentar
Azper Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Kan det være grunnen til at jeg bare får svart skjerm? Får den ikke nok strøm eller hva, er vel det som pleier å skje da (overklokker litt på amatør stadie) Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Prescott blir jo veldig varm da... og shuttles er vel ikke av de letteste å kjøle... Jeg ville vel gått for Northwood, men så har ikke jeg shuttle heller NW er kanskje litt utgått? Er vel ikke alle prescottene som blir så himmla varme, er vel de 3.2+ tenker jeg.. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 forsøk med en annen ram....... hvis rammen er defekt/virker ikke shikkerlig så kan det forårsake at skjermen blir svart. det var tilfelle til en kompis av meg..... Lenke til kommentar
Azper Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) Det viste seg at hovedkortet ikke støtta Prescott i det hele tatt, oppdatert BIOS eller ikke. Bytta den i en Celeron (grøss), da funka den. Flott maskin forresten! for litt under 4000kr fikk jeg en flott kontormaskin uten skjerm. Takk for hjelpen Endret 9. mai 2004 av Azper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå