Gå til innhold

Problem med firewire på nf7-s 2.0

joZa

Anbefalte innlegg

Er det noen andre enn meg som har hatt problemer med firewiren på abit nf7-s v2.0? Jeg er sikker på at den er koblet skikkelig til braketten, fordi ipoden min får strøm gjennom den. Allikevel gjenkjenner ikke windows noen enheter jeg kobler til, den merker ikke at de blir koblet til. Firewire-kontrolleren vises heller ikke som noe nettverkskort i nettverksenheter som det gjorde før.

Problemet oppstod helt plutselig i går (ja, jeg vet ikke ting oppstår uten videre, men jeg installerte ikke noe nytt). Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke vært i biosen, men jeg prøvde å oppdatere biosen da firewiren ikke virket. Det hjalp ikke noe. Jeg tror ikke det er noe problem i windows, for ipoden min skjønner ikke at den er koblet til noen maskin, den får kun strøm fra porten. Før stod det "Do Not Disconnect" på ipoden selv om maskinen bootet.

Lenke til kommentar

Fulgte det med noen drivere til iPod'en da?? Reset CMOS en gang til..

Prøv også å ta ut firewire'n, start opp, slå av, plugg inn firewire igjen og start opp :thumbup:

EDIT: Lurveleif

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

iPod er driverløs, jeg tror ikke det har noe med drivere å gjøre. Firewiren virker ikke, den gir strøm, men den virker heller ikke når jeg kobler videokameraet til. Jeg skal prøve det du sa, med å ta ut firewiren og inn igjen, men synes det er veldig rart at den gir strøm men ikke virker. Det betyr jo at den er koblet riktig.

Edit: skriveleif...

Endret av joZa
Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp, nå virker det! Jeg vet ikke hva som var galt, jeg skulle følge Kasp sitt tips, så jeg åpnet maskinen og skulle til å dra ut den ene ledningen fra firewirebraketten i hovedkortet. Jeg dro den bare halvveis ut, jeg skulle fjerne hele braketten for såp å sette den inn igjen, men måtte starte maskinen fordi noen skulle skrive ut noe. Så virket det! Tusen takk enda en gang for all hjelp, jeg er totalt avhengig av musikken min og det har vært forferdelig å ikke kunne oppdatere ipoden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...