Gå til innhold

Prosjekt "Kubben"


Anbefalte innlegg

Hei har etter mye jobbing kommet frem til dette resultatet.

 

kabinettth.jpg

 

det skal lages i kryss finèr. jeg regner med å begynne med dette etter eksamen (19 mai). for dere som lurer på det åpne området bak i kabinettet er dette plass for et hovedkort brett

Til dere som mener dette er for billig løsning så vil jeg bare si at dette er min første selvbygging.

Og det skal være 3 120 mm vifter. vurderer en nøkkel strømbryter som ganske enkelt bryter den ene av de 2 "av/på knapp" ledningene slik at det ikke opnåes en krets. skal seff ha av på knapp i tillegg.

Endret av Haukeboe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte designet.. Blir meget spennende.

Skal det lakkes/beises i samme farge som på tegningen (eller bruke materiale i den fargen)?

 

Lite spørsmål, hva er de to avlange stripene i fronten? Tittehull?

Ser fram til en Worklog etter eksamen ( begynner selv etter eksamen)

 

Forresten, forminsk bildet ditt. Det er litt i største laget. 400x400 er maks. Så slipper du en ripe i lakken ;)

Lenke til kommentar

joda det er striper for å slippe lys ut. det skal stå slipt plexi der. sånn at man ikke skal kunne se rett inn på 5.25 brønnen men få lys ut. det skal i tillegg være lys i bare en farge. stilrent og rene farger.

 

det skal beises i en rødlig farve

 

joda det skal gå på hjul grunnet tyngde

Endret av Haukeboe
Lenke til kommentar
Den likte eg. God symetri.

Einaste eg kanskje ikkje likte var vifta i bunnen. Vil det ikkje komme inn ein del støv der?

Tja, jeg har en gratis støvsuger. Litt tungvint å dra det 23KG tunge kabinettet bortover gulvet, men det går om man ikke har penger til en ordentlig en :p

Lenke til kommentar
Den likte eg. God symetri.

Einaste eg kanskje ikkje likte var vifta i bunnen. Vil det ikkje komme inn ein del støv der?

Støvfilter min venn , støvfilter :D

Hvorfor ikke sette vifta slik at den blåser, så får du ikke støv inn, å trenger ikke støvfilter.

Lenke til kommentar
stidz Skrevet 05/05/2004 : 16:40

  hvordan får du festa HK. skal det stå litt ut i fra veggen for og treffe midt på det hullet du laget bak der. og hva med pci portene da? disse stikker jo litt lengre ut enn det som er intigrert

så du linken til hovedkortbrettet på microplex? alt er med der.

Lenke til kommentar

ja men ser jeg på de hullene du har skjert ut ligger pci portene midt under de portene som er intigrerte og litt mindre. men det er skal vel ikke være noe mindre? og hvordan for du brettet så langt ut mot midten av kaminettet skrur du det fast i noen søyler eller no da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...