DrittData Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Har i dag bygd PC med Asus P4-hovedkort, med Intel 2,8 ghz boxed prosessor. Har ikke hatt på goop el. lign, og ser på hardware monitor. Hører med ekspertene at normale er rundt 40-50 grader, men jeg har rundt 78 (økende gradvis), hva burde jeg nå gjøre? Maskinen er naturligvis slått av foreløpig... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Sjekk at du har montert kjøleren riktig, sjekk opp bios oppdateringer (kan være hk som måler feil). Er det en p4 med Prescott kjerne? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Sjekk at du har montert kjøleren riktig, sjekk opp bios oppdateringer (kan være hk som måler feil). Er det en p4 med Prescott kjerne? Tipper det er en prescott, veldig varme!! Har en kamerat som har waterchill, han ligger på 52 grader under full load. Testa 2.4C på vannkjølinga, vips 36 grader full load. Mulig at temperatur-sensoren viser opptil 10 grader feil. Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Er det en p4 med Prescott kjerne? =Vet ikke. Skal prøve med goop i morgen, skal da samtidig sjekke kjøleren.¨ Jeg har: Pentium 4 Processir (800 mhz bus - 512 kb cache) Asus P4S800D-E Deluxe Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Du skriver jo at du ikke har goop eller noe liggnende på, da går jeg ut i fra at du mener kjølepasta. Kanskje en ide å ta det på da? Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Du skriver jo at du ikke har goop eller noe liggnende på, da går jeg ut i fra at du mener kjølepasta. Kanskje en ide å ta det på da? bestiller goop kjølepasta fra pcutstyr.no nå, og låner i morgen. så får jeg se hvordan det går. vært kjipt å svidd en flunkende ny prosessor Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvis det er 512KB cache så er det ikke en Prescott. Da er det mest sannsynligvis kjøleren som ikke er montert riktig Lenke til kommentar
lizon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 som C4STOR sier, det er ikke prescott du har. du har northwood. prescott har 1024kb (1mb) cache northwood har 512 kb cache Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 har nå demontert kjøleren, hatt på kjølepasta, men får fortsatt samme temp. kan det være feil på BIOS, slik at jeg får feil resultat? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 det er nok en mulighet for at bios viser feil da ja, prøv å kjenn på kjøleblokka om den er varm eller ikke, er den varm så er det bra kontakt og cpu blir faktisk så varm, dersom den er kald så viser enten bios feil eller så er det ikke bra nok kontakt mellom cpu og kjøleblokk Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 hva er "farlig" temp da? hvor er det smart å STOPPE helt - og la maskinen kjøle? Lenke til kommentar
lizon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) hva er "farlig" temp da?hvor er det smart å STOPPE helt - og la maskinen kjøle? er det ikke rundt 90 grader a?? edit: leif Endret 5. mai 2004 av lizon Lenke til kommentar
lizon Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det må være BIOS som viser feil da... Hva ellers kan det være? Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 * Feil reil rettet, feil i BIOS* Riktig temp (ca. 39) vises nå! Takker for all hjelp Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 39C burde være normalt ja, har min [email protected] fortsatt 37-38C idle og opptil 48C full load, full fart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå