Gå til innhold

Har et Klokkeproblem, har A7N8X-Deluxe HK..

Anbefalte innlegg

Hey, har ikke skjønt hvordan jeg kan stille FSB'en min en og en mhrz. Jeg kan nemlig bare velge mellom 100, 133, 166 og 200. Men på 200 vil ikke maskina starte opp. HK'et mitt er et ASUS A7N8X Deluxe kort.

Hva betyr det at jeg har Integrert klokkegenerator?? Kan jeg ikke stille min FSB selv?? Hva kan jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette valg av innstillinger over til "user define", meiner eg at det var.

Men no er ikkje A7n8x kortene noko særleg overklokkingsvillige.

men kva versjon av hket har du, (det ser du mellom pci port 3 og 4 meiner eg det var) Viss du har 2.0 versjonene skal 200 vere noko den greiere (så lenge cpuen og minnet er med på det)

men viss du har ein versjon er det er versjonsnr starter med 1 skal det vere ein veldig god cpu før du kjem det opp på 200 (egen og andres erfaring).

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Har selv rev 2,0 av dette kortet. Prøvde selv å starte kortet med 200FSB men siden prosessoren min er en 166mhzer fikk jeg feilmeldingen "boot failed due to cpu overclocking". Den dagen lærte jeg om fsb og sånt ja. Tidligere booter med 200mhz ga meg beskjeder som at keyboardet ikke var der. Helt ulogiske beskjeder eller rett og slett ikkeno - ren stopp.

Et program du kan justere fsben på er NVIDIA system utility. Fungerer rett fra windows og justerer fsben uten å boote om. Digg, dessverre kan du ikke skru vcore'n der husker jeg rett. Dette kan du laste ned fra nvidia.com.

Altså hva slags ram/cpu har du? Hvis en av disse ikke støtter mer 333/166mhz vil du ikke kunne kjøre 400/200mhz fsb. Nvidia system utility lar deg derimot overklokke slik at du kan presse på med noen fler mhz på fsben i området mellom 333 og 400. (har selv dytta min opp på 350mhz, ha'kke prøvd det noe særlig)

Lenke til kommentar

Hai Arimail

Det kommer mye an på hva forslags cpu/Ram du har..... legg ut det så skal det nok bli en rå med å få klokka systemet ditt litt.

Har du en barton 2500+ og 200Mhz ram så burde du få den til 3200+.... men en skal aldri si aldri, noen vil ikke uansett.

Jeg har samme hovedkort (rev 2.0) og det går stabilt på 3200+ med 1.675v og 200Mhz geil Ultra@ 2,5-3-3-10 2,8v

Mvh

Stoneheart :cool:

Lenke til kommentar

Allriight :) Beklager for at jeg ikke har vært på nettet på en stund, måtte ordne ny PSU.. 3.3 volten var på 4.6 :scared: Men men..

Jeg har Barton XP3000+ 333mhz fsb Ram= 2*512 PC3200 minne.

Jeg har ikke noe sted i biosen min som spesifikt sier at det er fsb'en min, men derimot "CPU external frequency". Der er alle hastigheter presatt: 100, 133, 166 og 200mhz. Har rev 2.0

(edit): Forresten, nå kjører jeg ram'en min på 400 mhz. De er jo laget for det.. Er det noe stress?? Også lurer jeg på om det er noe poeng i å klokke AGP bussen??

Endret av arimail
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...