highlander Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Ok theres a virus going around called Sasser and it causes problems whether its on your computer or anyone else's on LAN. I am not sure of the internet affecting it, but it is exploiting a hole in Windows XP and Windows 2000, so therefore i have given the steps here to remove it. The Virus Error You would get something like windows nt authority has encountered a problem with /system32/lsass.exe with some code -11234325 and therefore Windows is shutting down now in 60 seconds. Whut can I dew? 1. Download these 2 files -FxSasser - Windows Security Update XP which you have to download from Microsoft's Page here 2. Disconnect from the net and run the FxSasser.exe which you downloaded. If it doesn't detect the virus, no problem. Stay off the net and run the second file which is the security update. 3. Reboot and connect back again to the net and you should be ready to go. 4. Shout out GG Virus. Lykke til. Endret 5. mai 2004 av highlander- Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 jeg har sasser, men denna toolen jeg lasta ned fra symantec eller hva det heter sier bare jeg ikke har det mulig nortonen fikser litt på den likevell, selv om det står den ikke kan gjøre noe Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Dette har med sikkerhet å gjøre. Flyttes. Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Whut can I dew? Tror ikke du burde snakke om at andre skal kunne engelsk Hva med: "What can I do?" Mvh Tomzern Lenke til kommentar
highlander Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Whut can I dew? Tror ikke du burde snakke om at andre skal kunne engelsk Hva med: "What can I do?" Mvh Tomzern Idiot, det er kopiert fra en wc3 side som hadde skrevet om det, hvis du noen gang har spilt cs, wc3 quake o.l så ser du at folk gjerne gir en liten twist på orda. Så det er med vilje at han som har skrevet det, har skrevet det sånn. /Petter Lenke til kommentar
Radeon9600XT Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 okey, nå tror jeg at jeg har fått sasser, men er ikke 100 % sikker, de som skjer er at den rebooter før jeg har fått kommet inn på desktopen min.. den bare restarter etter å ha loada win.. jeg kjører Windows 2000, hva i granskauen skal jeg gjøre??? Lenke til kommentar
KinG^KaoZ Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 fxsasser finner ikke viruset her, utroligt irriterende. Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 okey, nå tror jeg at jeg har fått sasser, men er ikke 100 % sikker, de som skjer er at den rebooter før jeg har fått kommet inn på desktopen min.. den bare restarter etter å ha loada win..jeg kjører Windows 2000, hva i granskauen skal jeg gjøre??? Det er ikke Sasser som forårsaker dette...Sasser bryter bare inn når du kobler deg til internett, ved at du får en sånn sak opp på skjermen hvor det står en slags feilmld og at systemet slås av om 60 sekunder...Akkurat som gode gamle MSblast... Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Fra BBC: An 18-year-old German high school student has admitted he made the Sasser computer virus, police say. The virus infected about 18 million Windows PCs around the world last week. The "worm" was different from the usual viruses because it did not arrive in an e-mail attachment. It infected computers without users doing anything. Officials searched his parents' home where he lived, according to German newspaper reports. The teenager's identity is being kept a secret. Test your knowledge of computer viruses But a German newspaper reported that US security agencies, the CIA and FBI, had helped in the hunt for a suspect, who called themselves "Sven J." Police said the teenager was arrested in the northern town of Rotenburg on Friday. The worm caused computers to keep crashing and restarting, but didn't do any permanent damage to PCs. Some big companies had to shut down until they cleared the worm from their systems. Hospitals, banks, airlines, government offices as well as home users were also affected. It only affected Microsoft Windows machines because it took advantage of a flaw in the Windows' software. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 i hele min Internet Karriere så har jeg ikke fått et eneste virus igjennom mail, veldig merkelig egentlig, men seff får jo endel spam da. offtopic: angående språk fra CS, Warcraft og den gjengen der: dette er bare tull. hvis dere snakker slik engelsk (eller norsk for den saksskyld) så blir dere ikke forstått rett og slett. samme med Barneskolen og Ungdomsskolen også. de har noe sånn som kalles skoleengelsk, dette er også bare tull har jeg hørt for hvis man kommer til England så kommer de til å le seg ihjel. uannsett, hvis dere skal bli tatt på ordet å bli tatt seriøst her i verden så skriv riktig både engelsk og norsk. ikke sånn: Det=D er=R du=U osv. dette er typisk chatte og sms språk. dette bruker forresten ikke jeg. liker å bli forstått jeg Lenke til kommentar
sim Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 *knis* Hmm, har dere tatt en titt på ha symantec skriver om saken ? Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 okey, nå tror jeg at jeg har fått sasser, men er ikke 100 % sikker, de som skjer er at den rebooter før jeg har fått kommet inn på desktopen min.. den bare restarter etter å ha loada win..jeg kjører Windows 2000, hva i granskauen skal jeg gjøre??? Det er ikke Sasser som forårsaker dette...Sasser bryter bare inn når du kobler deg til internett, ved at du får en sånn sak opp på skjermen hvor det står en slags feilmld og at systemet slås av om 60 sekunder...Akkurat som gode gamle MSblast... Mvh Tomzern Så hva mener dere dette her er da? Jeg også hadde samme problemet idag etter at jeg kom igjen fra en 4-dagers tur der data'en hadde stått på hele tiden.... Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg vet ikke hva det er, men det er garantert ikke Sasser!! Takk for støtte wil, jeg mener det samme som deg Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå