Torjus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Nå sjekket jeg ordrestatus fra Microplex og Komplett, pakkene ligger trygt 300m vekk og jeg henter det i morgen, finaly Så det jeg lurer på - Er det noe spesielt jeg må passe på når jeg monterer den? Dette skal jeg ha/gjøre: -Bruke sånn lenke som man fester til kabinettet og i hånda. -Holde i vannkrana (hvor lenge?) -Montere den på pulten og ikke gulvet Gjør det noe om jeg står på teppet? Det er ikke akkurat ull! Tnx for gode svar! Mhv fUzZy^ Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Ta av deg sokkene så du ikke subber rundt i dem, ta på PSUet før du drar ut power kabelen (etter å ha slått av maskinen). Ellers, bare vær fornuftig og forsiktig, ikke bruk hammer på kortene og RAM brikkene Har bygd 2 PC'er selv, og særlig den siste fungerer 100%, aldri noe problem, brukte demo hovedkort fra Komplett og den store CPU kjøleren MIST Frostbite, som bruker festeklamme på baksiden av hovedkortet. Hastigheten på den og Enermax PSU'et er på minimum stort sett hele tiden, og PC'en forstyrrer ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Nå sjekket jeg ordrestatus fra Microplex og Komplett, pakkene ligger trygt 300m vekk og jeg henter det i morgen, finaly Så det jeg lurer på - Er det noe spesielt jeg må passe på når jeg monterer den? Dette skal jeg ha/gjøre: -Bruke sånn lenke som man fester til kabinettet og i hånda. -Holde i vannkrana (hvor lenge?) -Montere den på pulten og ikke gulvet Gjør det noe om jeg står på teppet? Det er ikke akkurat ull! Tnx for gode svar! Mhv fUzZy^ for å unnvike statisk elektrisitet, så holder det å holde på vasken i et sekund Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Holder faktisk å berøre kabinettet med jevne mellomrom Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Har bygget og skrudd på en haug med PC'er på stue og kjøkkenbordet, aldri ødelagt noe. Har du vegg til vegg teppe så samler det endel statisk elektrisitet, men det skal endel til før noe blir ødelagt faktisk. Ville montert alt på stort trebord, legg aldri PC deler med loddepunktene til komponentene ned. Ta ALLTID i kantene av kortene eller i PCI bus'er og sånnt. Ikke dra til skruer for hardt, og vær forsiktig når du monterer CPU kjøler, for da trenger du somregel å lirke litt og bruke litt kraft, se til at den blir stående rett vei ellers kan det hende den ikke får god nok kontakt med prosessoren og den går varm så fort at maskinen ikke engang får bootet opp. RAM brikkene skal godt nedi sokklene, se til at låsene er i sporene når du har satt den inn. Lirk og fikkle, ikke bryt. Hvis du har AGP port nært PCI port og 3D kortet tar litt plass så det nesten ikke går ann å få noe i nermeste PCI port så la den stå tom. Ikke sett i strømkontakten før alt er ferdig montert, sjekk at PSU er på hvis den har ON OFF bryter, ikke rør 110/220V bryter hvis den har det. Den skal stå på 220V fyll gjerne med lim, har hørt om flere som har blåst sin PSU sikring ved å sette på 110. En ting til jeg vil anbefale er å laste ned nyeste drivere til alt du har i maskinen, det som følger med er alltid utdaterte drivere. Sjekk BIOS versjonen på hovedkortet også. Lykke til, gratulerer med PC Endret 5. mai 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Skal jeg stå på noe spes? (Ikke sokker... ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå