Flexi Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 må jeg ha ekstra vifter for å overklokke?? hvis jeg må hvor kan jeg kjøpe? åssen vifte/vifter burde jeg kjøpe? og åssen i h*lvette "stapper" jeg dissa inn men uansett, takk for all hjelp Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Velkommen til forumet! Skal du overklokke hardt, så bør du sørge for skikkelig kjøling ja. I prinsippet: en GOD CPU-kjøler, og godt med gjennomtrekk i kabinettet. En vifte som trekker kald luft inn i front, og en som trekker varm luft ut i bakkant. En kanskje vel så effektiv løsning for CPU, er å montere en tilluftsvifte i sidedøren rett utenfor CPU-vifte, alternativt en duct (trakt) fra sidedør inn til CPU-vifte. Men husk på at det er mange komponenter i maskinen som ofte trenger ekstra kjøling ved overklokking, så sørg uansett for god luftutskifting! Lenke til kommentar
Flexi Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) tror du at du greier å forklare litt bedre?? er ikke så flink med pc jeg.. er så mye å holde styr på skal jeg ha mange små eller holder det med en stor?? og åssen fester jeg disse viftene? Endret 4. mai 2004 av Flexi Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 tror du at du greier å forklare litt bedre?? er ikke så flink med pc jeg.. er så mye å holde styr på skal jeg ha mange små eller holder det med en stor?? og åssen fester jeg disse viftene? Først hadde det vært greit å vite hvordan kabinett du har. Men om du sitter på en såkalt "ferdigpc" er det sannsynligvis ikke plass til å feste noen vifter i kabinettet. Om du ikke er så kjent med pc'en vil jeg anbefale deg å lese noen "bygge pc" guider, så du får et lite innblikk i hvordan komponentene virker sammen osv. Etterhvert kan du kanskje skru opp pc'en og titte litt inni der for så å bytte cpuvifte... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 tror du at du greier å forklare litt bedre?? er ikke så flink med pc jeg.. er så mye å holde styr på skal jeg ha mange små eller holder det med en stor?? og åssen fester jeg disse viftene? Det er støymessig sett fordelaktig med store vifter kontra små. De flytter mere luft ved lavere turtall, men monteringen kan være litt mer krevende. De fleste kabinetter har som regel uten videre plass til 80mm vifter, men skal du ha inn 120mm utgaver så må du være forberedt på å jobbe litt i kabinettet. Om du er usikker på hvordan, så foreslår jeg at du kikker litt i tråder med kabinettmods osv. Lenke til kommentar
Flexi Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 takk for svar. men åssen fester jeg disse viftene? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 takk for svar. men åssen fester jeg disse viftene? Enten er det skruehull i kabinettet der du kan skru dem fast, eller så er det feste-ting du bare kan klipse viftene inn i. Men om du sa hvordan kabinett du hadde blir det nok litt lettere å forklare... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 takk for svar. men åssen fester jeg disse viftene? Du må som regel bore hull, og skru dem fast. Du må regne med å bruke både stikksag og drill der. Alternativt kan de også limes fast. Men som Goophy sier; Hva slags kabinett har du? Om du forteller det, så kan det hende at det gjør saken lettere, både for deg og oss..... Lenke til kommentar
Flexi Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 mener du kjøpt i butikken pc med "ferdig pc"? hvis det er det du mener har jeg det. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Poste to ganger er ikke bra :\ Lei for det. Endret 5. mai 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 I utgangspunktet er vel "regelen" en god CPU-vifte, og to kabinettvifter. Kabinettviftene plasseres nede i front og oppe bak. Hvis du har kabinett med plass til vifter er det nada problem å feste viftene. Hvis det ikke er vifteplasser i kabinettet blir det komplikasjoner (som lett lar seg løse, da:)). Hvis du får problemer med varme, kjører du ikke CPU'en fullt klokka samtidig som du sparer.. Når du har nok penger kjøper du vifter og klokker mer Offtopic: Bursdag i dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå