Marcelo Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg bestilte en Samsung Syncmaster 173T fra www.mpx.no. Pakken annkom på posten idag får noen timer siden. mentil problemet. Jeg tenkte jeg skulle teste an litt på spill og filme og sånt, funke dint me spill men når jeg skulle se film så fant jeg en død pixell på skjermen. Hva kan jeg gjøre får å fikse dette her. Erdet noe jeg kan i det helle tatt gjøre? Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg vet ikke, men du kan sikkert få det på garanti... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Én piksel er ikke nok til å reklamere, men du kan benytte deg av angreretten, og bestille på nytt. Ulempen med det er at du må betale frakt. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Ein kan prøve massasjetrikset som kan hjelpe på døde pixler, men det einaste som du kan gjere viss du ikkje vil ha den er å bruke angreretten. Din skjerm er standardisert ut frå ISO 13406-2, denne standarden angir kor mange pixler som må vere døde før skjermen kan byttes ut på reklamasjon. Meir om denne ISO standarden kan du lese her Dahles LCD tråd mvh JanEirik Endret 4. mai 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Fant ikke ut av kor mange døde pixler det måtte ver på ISO 13406 standarden så kunne noen hjulpet meg her. Og går det ikke an å sende inn skjermen får å fikse an noen steder hvis an får noen andre døde pixler i senere tid??? Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg ble veldig fornøyd da jeg tidligere i høst kjøpte to stk Philips 190B4CS 19" flatskjermer, og fant ut i ettertid at disse hadde "null-pikselfeil-garanti". Betryggende å vite, ikke at jeg har funnet noen men.... - René Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 legger inn bilde som angir ISO tabellens feil toleranse henta frå dahles LCD tråd. mvh JanEirik Lenke til kommentar
dat8 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Prøv å massere den døde pixelen forsiktig i et halvt minutt. Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 noen tips om hvordan jeg skal massere an?? Har aldri vert borti dette her før. Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Fargen på den dødde pixelen er rød. vett ikke om det har noe å si meni tilfelle. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Det er ein pixelfeil av type 3. Massasjeguiden for LCD skjermer ligger her Som ein guide her på hardware. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Takk får hjelpen !!! skal ringe til mpx nå å høre med de. tusen takk. Men ka kan eg gjør hvis eg ikke får en ny eller hevet kjøpet??? Lenke til kommentar
snikka Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Takk får hjelpen !!! skal ringe til mpx nå å høre med de. tusen takk. Men ka kan eg gjør hvis eg ikke får en ny eller hevet kjøpet??? Du har 14 dagers angrefrist, så de er nok pent nødt til å ta den i retur om du benytter deg av den. Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 skal ringe til mpx nå å høre med de. tusen takk. Men ka kan eg gjør hvis eg ikke får en ny eller hevet kjøpet? Dette har du ifølge norsk lov rett til, kalles angrerett ved kjøp utenfor butikk (salg på gata, postordre, webshop osv). Denne har du i 14 dager, eneste er at du må betale frakt. Så du ber bare mpx om et returskjema, så ordner det seg. Dette er grunnen til mange 'demovarer' på netshop f.eks. Noen selger derimot dette som A-varer til fullpris etterpå, selv om det burde være en b-vare med en gang esken har vært åpnet. - René Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Tusen takk får hjelpen alle sammen. Snakket nettopp med en som jobber på mpx og han sa at de hadde en ingen død pixell avtale med samsung. så skal sende an inn nå og de betaler frakt og alt. han sa eg får an igjen om sirka 1 uke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå