hans A Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Har en PC som nekter å starte av og til. Må ofte trykke mange ganger på power knappen før den reagerer. Det første man tenker på er dårlig kontakt. Men jeg har prøvd å måle bryteren og den fungerer helt fint. Er det noen som har vært innom lignende problem? Den røde lampen på hovedkortet lyser, så det er ingen problem med strømtilførsel. Hovedkort Abit NF7 V2.0 med XP2500+, 512MB Kasse Chieftec Dragon . Op.sys Win XP Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Tenker det er noe Galt Med din Strømforsyning. hadde samme problem engang meden Aopen Strømforsyning, noen ganger ville den ikke starte før jeg hadde tatt ut strømmen litt og den slags, så kjøpte jeg en ny Psu til 300.-kr på 300watt, og siden har jeg aldri hatt disse problemene på den maskinen. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Sjekk alt som er Strømforsyninga er ofte problemer i slike tilfeller. Den har sikkert røket, men en ting jeg må spørre deg? Lå PC'en din på golvet sist før du ikke fikk strta den? For noen ganger fyker hele strømmen på grunn av dette, du må alltid ha noe under PC'en, som for eksempel en avis eller noe sånn. Lenke til kommentar
linser Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg har en annen erfaring som det kan hvere,,, da du sier at den ikke vil starte mener du da at den ikke booter opp eller at den ikke reagerer,, at det ikke er liv i den før du virkelig trykker på knappen mange ganger? Uansett,,, jeg hadde nylig et dritthovedkort som jeg ikke fikk liv i og etter mye ram og tilbake fant jeg ut at den 4 pins strømkontakten som man setter på hovedkortet med 12 volt ikke satt ordentlig nedi,, dette resulterte i at den ikke var villig til å boote ,, og hvis den boota så hang den seg i windows HELE tiden.. men vet ikke om du har samme problem da..... Lenke til kommentar
hans A Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Problemet er at den ikke starter i ca. 1 av 10 ganger. Det vil si at man ikke får noen reaksjon når man trykker på power knappen. Noen ganger må man trykke flere ganger før den reagerer, eller bruke av/på knappen bak på maskinen. Eller rett å slett å vente noen minutter før man prøver igjen. Den røde lampen på hovedkortet (Abit NF7) står på i alle tilfellene. (Som den skal) Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Problemet er at den ikke starter i ca. 1 av 10 ganger.Det vil si at man ikke får noen reaksjon når man trykker på power knappen. Noen ganger må man trykke flere ganger før den reagerer, eller bruke av/på knappen bak på maskinen. Eller rett å slett å vente noen minutter før man prøver igjen. Den røde lampen på hovedkortet (Abit NF7) står på i alle tilfellene. (Som den skal) Nøyaktig samme problem som jeg hadde, mitt Asus hovedkort, var tilkoblet og det lyste grønt i dette tilfelle som det skulle, men allikavel måtte jeg også trykke på power-knappen mange mange ganger før maskinen idet heletatt ville starte opp noe som helst. antall trykk kunne jeg redusere dersom jeg først slo av strømmen i 10sek og derreter slo den på igjen, da startet alt som det skulle som regel ved første trykk. siden har jeg byttet strømforsyning og har ikke hatt disse problemene lenger. Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Samma skjedde med meg, bare at den nektet å bruke den ene minne brikken som jeg har brukt i over 8mnd i strekk og nu ligger den i et p4 system, nemlig denna Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Kanskje du kan prøve noe som vennen min måtte gjøre på en eldre DELL maskin? Når han trykke på på knappen så ville den ikke starte... Den eneste måten han fikk den til å starte på var å ta strømledningen bak ut, også trykke inn på knappen, også sette inn ledningen mens han holdt på på knappen Såklart blir dette jo veldig irriterende for deg hvis det er sånnt, men kan du ikke prøve å få lånt en annen PSU også sjekke med den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå