Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN-kort og brukerproblemer.

Anbefalte innlegg

Har slitt med en god del Trådløse kort som ikke egner seg i nt- / Windows 2000-domener.

Problemene jeg har vært borti er blant annet:

- Kortet fyrer ikke uten at brukeren har administrator

- Kortet fyrer ikke før brukeren er logget på, hvis maskinen er innmeldt i domenet, brukeren blir således ikke logget seg og således ikke aktivert.

- Deler av krypteringen og oppsettet ligger i brukerprofilen / HKEY_Current_User, følgelig må krypteringa settes for hver bruker.

Vet noen hvilke kort som er trygge i forhold tilsvarende problemmer?

Yngve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bruker XP anbefaler jeg det å bruke windows sin klient. Om du legger inn drivere med klientprogram overstyrer de windows sin. Dette kan du ordne igjen med å gå til administrative verktøy og tjenester. Se da etter wireless zero configuration og aktiver denne.

Det du da også må gjøre er å legge til det trådløse nettet som skal brukes med en admin konto, da dette ikke kan gjøres fra en konto med færre rettigheter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har slitt med en god del Trådløse kort som ikke egner seg i nt- / Windows 2000-domener.

Problemene jeg har vært borti er blant annet:

- Kortet fyrer ikke uten at brukeren har administrator

- Kortet fyrer ikke før brukeren er logget på, hvis maskinen er innmeldt i domenet, brukeren blir således ikke logget seg og således ikke aktivert.

- Deler av krypteringen og oppsettet ligger i brukerprofilen / HKEY_Current_User, følgelig må krypteringa settes for hver bruker.

Vet noen hvilke kort som er trygge i forhold tilsvarende problemmer?

Yngve

Ingen som har noen erfaringer med denne problemstillingen?

mvh

Yngve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...